Kablar till tändlås på Volvo 245 -82 LÖST!

blooks
13 mars · 1 Inlägg

Hallå!
Då ska vi se. Nu ska jag försöka återställa kablarna till tändlåset på Volvon, äre tänkt.
Jag tycker jag fått till det som det ska vara tänkt efter tidigare trådar, men igår gav jag upp vid "tändning på tvåan och kortslutning på trean".

Likadant idag. Ger jag ström till den blåa för startmotor så klickar det i något relä och sen är allt tvärdött tills jag lyft av minus en gång.

El är det enda jag är riktigt dålig på, dessvärre. Någon kanske fattar vad som nu felar?

https://www1.garaget.org/gallery/images/244/243322/243322-deacf86fac074fd57809223c48874025.jpg


Oavsett vad så har jag försökt leta fram i boken vad den lilla vit/röda kabeln ska gå eller vad den är till för men inte hittat.

Uppdatering

Förhållandet till en gammal bil är precis som ett gammalt å lagom trasigt äktenskap; det spelar ingen roll hur mycket vi grälar. Efter att jag inte orkat se på den på några månader så kan jag inte leva utan den heller.

Fick ett tips på fyllan av en Sverige-Finne som tyckte jag skulle kolla minuskabeln mellan motor och batteri. Skalade jag av lite av plasten så var det grönt som om den setat på en ofrivillig ubåt. Hittade en annan kabel som var tjock nog och abrakadabra så fungerade allting som det ska.

Tack så länge. Tips för framtiden är att kolla att kablar är hela och inte fulla av grönt gris. big_smile

Senast redigerat av blooks (för 50 minuter sedan)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang