Passat alltrack 2016 problem att öppna bagageluckan.

Pettsson94
27 januari · 14 Inlägg

Passat alltrack 2016

Har problem med att öppna bagageluckan på bilen. Emblemet fungerar väldigt sällan. Inga som helst problem då jag ska backa då flippar den emblemet osv samt då jag trycker på nyckeln öppnar den bagageluckan utan problem.
Känns som att de är typ en microbrytare som är trasig eller smutsig? Ibland får jag trycka in emblemet 10 gånger och tillslut öppnar den luckan.

bonzpolo
27 januari · 8 Inlägg

Skulle vilja påstå att microbrytaren i emblemet oftast är det som går sönder. Har för mig att jag också har skruvat isär ett sånt emblem en gång på grund av fel på kameran och du kan då se microbrytaren och eventuellt löda om den annars är det byte som gäller, borde gå att få för rimligt pris på bildelsbasen.

Pettsson94
15 mars · 14 Inlägg

bonzpolo skrev:
Skulle vilja påstå att microbrytaren i emblemet oftast är det som går sönder. Har för mig att jag också har skruvat isär ett sånt emblem en gång på grund av fel på kameran och du kan då se microbrytaren och eventuellt löda om den annars är det byte som gäller, borde gå att få för rimligt pris på bildelsbasen.

Skulle du kunna länka till reservdelen? Nu har luckan börjat spöka igen efter jag tvättat bilen. Måste man ned med hela inredningen i bakluckan för att kommas åt mikrobrytaren? Är samma bekymmer att emblemet är dött då man ska försöka öppna. Men den flippar upp då jag backar.

Hittar inga sprängskisser tyvärr.

husseman
16 mars · 1 605 Inlägg

Hmm, detta är ett problem- att inte att få tag i reservdelsnummer, osv. Man kan lägga 20-30k på Autodata- men de har inte mkt. Sen kan man ringa vw i ditt fall- o de e´inte sugna på att lämna ut nåt nummer, om de inte får sälja delen. Dvs. känner du ingen på vw så lär du få läsa av nr. på biten sj. Har du bara  vw numret , så kan du handla billigt på kina sidor. Sen om delen du får funkar eller inte e´lite  gambling. Men normalt så e´det väl i feltema klass. - Dvs. du byter en trasig sak- mot en ny trasig sak.. Då har du hamlat i ett taskigt läge,  när man sätter dit nya delar så utgår man från att det ska funka. Det kan man inte göra längre- köper man en del som org. kostar 3500:- från nåt dårhus för 200:-  så kan man ha tur... eller inte.
Vilket betyder att funkar skiten, så va glad.. -funkar det inte, så tänk på att du köpt en pryl som inte uppfyller nåt krav eller e´testad eller godkänd av nån. Speciellt allt va gäller elprylar o givare e´ju inte smart att köpa kina, o köp inte kamremssatser heller. Finns tillräckligt många som monterar kamremssatser felaktigt, behövs inte fler som monterar dåliga satser oxå.
mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang