Tips på bra sommardäck

Icebear
27 mars · 235 Inlägg

Nu har jag kollat vad det är för modellbeteckning på mina nuvarande sommardäck, det är tydligen Michelin Latitude Sport 3 på dom, så det blir nog mest troligt likadana igen. Men jag tycker inte att mönstret ser lika ut på mina däck och Latitude Sport 3 däcken som jag sett på nätet, kan mönstret skilja på däcken även fast det är samma modell..?

Muskelbil
27 mars · 320 Inlägg

Icebear skrev:
Nu har jag kollat vad det är för modellbeteckning på mina nuvarande sommardäck, det är tydligen Michelin Latitude Sport 3 på dom, så det blir nog mest troligt likadana igen. Men jag tycker inte att mönstret ser lika ut på mina däck och Latitude Sport 3 däcken som jag sett på nätet, kan mönstret skilja på däcken även fast det är samma modell..?

Ibland andvänds frl bilder av företagen
Klantigt men så kan det vara
Bra val sv däck
Har du varit nöjd med dom du har är det ju  rätt val

Icebear
29 mars · 235 Inlägg

Nån som har beställt däck från "Däck365.se" på nätet och kan säga om det är ett bra och seriöst företag?

eastereverybodybay
30 mars · 365 Inlägg

Icebear skrev:
Nån som har beställt däck från "Däck365.se" på nätet och kan säga om det är ett bra och seriöst företag?

Har handlat därifrån många gånger och det har aldrig varit något problem annat än att leveranstiden har kunnat variera ganska rejält.
På senare tid har dom också höjt fraktkostnaden rejält.

Men allt som oftast är det Däck365 och Bythjul.com som brukar ha dom lägsta priserna på däck av svenska näthandlare.

Däckonline tycker jag har spårat ur rent prismässigt dom senaste åren.

För övrigt så kan det även vara värt att jämföra däckpriser på Autodoc.
Dom brukar ha fraktfritt på däck och kan därför ibland ligga lägre i pris än däck365 och Bythjul.

Icebear
30 mars · 235 Inlägg

eastereverybodybay skrev:

Icebear skrev:
Nån som har beställt däck från "Däck365.se" på nätet och kan säga om det är ett bra och seriöst företag?

Har handlat därifrån många gånger och det har aldrig varit något problem annat än att leveranstiden har kunnat variera ganska rejält.
På senare tid har dom också höjt fraktkostnaden rejält.

Men allt som oftast är det Däck365 och Bythjul.com som brukar ha dom lägsta priserna på däck av svenska näthandlare.

Däckonline tycker jag har spårat ur rent prismässigt dom senaste åren.

För övrigt så kan det även vara värt att jämföra däckpriser på Autodoc.
Dom brukar ha fraktfritt på däck och kan därför ibland ligga lägre i pris än däck365 och Bythjul.

Jag har läst att man måste vara hemma för att ta emot däcken när dom kommer, måste man vara hemma och ta emot dom personligen, eller kan nån annan än jag ta emot däcken?

eastereverybodybay
30 mars · 365 Inlägg

Icebear skrev:
Jag har läst att man måste vara hemma för att ta emot däcken när dom kommer, måste man vara hemma och ta emot dom personligen, eller kan nån annan än jag ta emot däcken?

Har fått sms och mejl att dom finns för utkörning och där i en länk då fått välja leveranssätt. Vet att jag också har hämtat hos DHLs närmaste depå någon gång.

Ska du ha någon typ av verkstad att montera däcken så går det ju alltid att skriva leveransadess direkt dit om man snackar med dom innan.

trubbelturbo
30 mars · 1 460 Inlägg

Icebear skrev:

eastereverybodybay skrev:

Icebear skrev:
Nån som har beställt däck från "Däck365.se" på nätet och kan säga om det är ett bra och seriöst företag?

Har handlat därifrån många gånger och det har aldrig varit något problem annat än att leveranstiden har kunnat variera ganska rejält.
På senare tid har dom också höjt fraktkostnaden rejält.

Men allt som oftast är det Däck365 och Bythjul.com som brukar ha dom lägsta priserna på däck av svenska näthandlare.

Däckonline tycker jag har spårat ur rent prismässigt dom senaste åren.

För övrigt så kan det även vara värt att jämföra däckpriser på Autodoc.
Dom brukar ha fraktfritt på däck och kan därför ibland ligga lägre i pris än däck365 och Bythjul.

Jag har läst att man måste vara hemma för att ta emot däcken när dom kommer, måste man vara hemma och ta emot dom personligen, eller kan nån annan än jag ta emot däcken?

Kopierat ifrån "Vanliga frågor och svar" på Däck365.

Kan jag välja leverans utan kvittens?
Ja, om din order skickas med DHL kan du välja detta när du får aviseringen från DHL.

Viktigt är då att namnet på mottagaren i din beställning är gjord i samma namn som det som återfinns i BankID eller Freja eID+.

Exempel: Mitt namn är Erik Eriksson, när jag loggar in på min bank och ska identifiera mig med BankID så är jag ”registrerad” i namnet Erik Eriksson.

Är mottagarnamnet på beställningen Erik Eriksson går det att förhandskvittera sändningen digitalt utan problem.

Skulle mitt namn hos BankID istället vara Carl Erik Eriksson, och jag har beställt till namnet Erik Eriksson, så kan jag däremot inte förhandskvittera sändningen digitalt, då beställningen inte är gjord till samma namn som det jag har i BankID/Freja eID+.

Vi skickar med både DHL och Postnord. Det går inte aktivt välja vilken transportör beställningen ska skickas med.

Sen vet jag inte hur DHL jobbar, men PostNord kan leverera till en annan person. Viktigt dock att leveransadress fortfarande är densamma, samt att den personen kan visa upp både sin egen och din legitimation.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang