Verkstad rekommendation i Göteborg området för Volvo bil

ZoneSix
23 april · 2 Inlägg

Tjena! Hoppas jag lägger tråden på rätt plats nu.

Min 1994 Volvo 850 har bestämts sig för att framhjulet ska vara skakigt och gnissligt. Volvo verkstaden vill ha 7-8K för nytt hjulnav och drivaxeldamask + arbete. Det är lite mycket när ett nytt hjulnav är ~1100kr och man kan få tag på begagnad drivaxel för 900kr. Jag vill också sälja bilen så vill inte lägga mer på den än nödvändigt.

Kan någon rekommendera någon mindre verkstad som tar rimligt betalt och gör bra, inom Göteborg området?

Senast redigerat av ZoneSix (23 april )

Jokabsson
23 april · 1 181 Inlägg

Jag har lämnat in på en mängd olika verkstäder i Gbg, det bästa har hittills varit BDS i Partille.

Jag tar liten verkstad alla dagar i veckan framför stor för att slippa servicepersonal som inte kan bilar. Jag vill prata med en mekaniker och det får man göra på BDS. De är kompetenta, försöker inte luras utan gör bara det man sagt ska göras men ringer och informerar om de upptäckt något som är utöver uppdraget.
Rimligt pris och de accepterar att man tar med egna grejer som de byter åt en.

Nackdel - ligger lite avsides i Brodalens industriområde.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
ZoneSix
24 april · 2 Inlägg

Jokabsson skrev:
Jag har lämnat in på en mängd olika verkstäder i Gbg, det bästa har hittills varit BDS i Partille.

Jag tar liten verkstad alla dagar i veckan framför stor för att slippa servicepersonal som inte kan bilar. Jag vill prata med en mekaniker och det får man göra på BDS. De är kompetenta, försöker inte luras utan gör bara det man sagt ska göras men ringer och informerar om de upptäckt något som är utöver uppdraget.
Rimligt pris och de accepterar att man tar med egna grejer som de byter åt en.

Nackdel - ligger lite avsides i Brodalens industriområde.

Tack! Ska kolla med dem.

Gjorde helbroms service hos Bilia, och då hade jag med mig egna skivor, klossar och övrig hårdvara. Men dom slarvade med bromsbackarna (ena sidan fastnar lite) och slängde eller behöll för sig själva det de inte använde från det jag gav. Tjuvar alltså.

Jokabsson
24 april · 1 181 Inlägg

ZoneSix skrev:

Jokabsson skrev:
Jag har lämnat in på en mängd olika verkstäder i Gbg, det bästa har hittills varit BDS i Partille.

Jag tar liten verkstad alla dagar i veckan framför stor för att slippa servicepersonal som inte kan bilar. Jag vill prata med en mekaniker och det får man göra på BDS. De är kompetenta, försöker inte luras utan gör bara det man sagt ska göras men ringer och informerar om de upptäckt något som är utöver uppdraget.
Rimligt pris och de accepterar att man tar med egna grejer som de byter åt en.

Nackdel - ligger lite avsides i Brodalens industriområde.

Tack! Ska kolla med dem.

Gjorde helbroms service hos Bilia, och då hade jag med mig egna skivor, klossar och övrig hårdvara. Men dom slarvade med bromsbackarna (ena sidan fastnar lite) och slängde eller behöll för sig själva det de inte använde från det jag gav. Tjuvar alltså.

Just bromsar har jag inte gjort på BDS. Har haft ett jäkla krabb med mina bromsar.

Lämnade in på en verkstad i östra centrum för byte av handbromsvajer, skivor/belägg bak samt oket vänster bak. Skivan vänster bak rostade direkt, de fick byta igen och smörja upp allt. Det är fortfarande inte bra men bättre än innan. Fattar liksom inte hur man inte löser ett så simpelt jobb? Dessutom spände de inte den nya vajern utan det fick jag göra själv.

Kan vara svårt att hitta rätt i djungeln av skräpverkstäder. Har kommit underfund med att jag ofta gör jobbet bättre när jag gör det själv än när någon annan gör det. BDS undantaget.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang