Skall man grina eller vad?

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
1 augusti 2007 · 1 781 Inlägg

jag kommer betala 6000:- om året nu när jag flyttar upp till Arvidsjaur för att plugga bilsystemsteknik:P här i stockholm hade jag fått betala över 10.000 om året:p inte farligt dyrt för mig som endast är 20 år och har ingen som helst bonus:P

Team Insane Racing
Turbotuben
1 augusti 2007 · 13 Inlägg

Det är bara att flytta till lapphelvetet då......

Datsuntok Datsunfrälst
1 augusti 2007 · 65 Inlägg

r-ted skrev:
trafikförsäkringen blir 32% dyrare.... inte hela försäkringen.

om alla gnällspikar här inne kunde ta å läsa på å sätta sig in i varför höjningen/skatten har kommit till så skulle ni alla vara glada.

det är ju för att våran vanliga skatt inte skall betala skador och sjukvård.
det är ju lite fel att den som inte åker bil skall betala för lisa 28år som kostar staten 1,8miljoner om året pga eric 48år körde full å lisa blev rullstolsbunden ! ! !

Men gnäll för fan över en tusenlapp om året gör det ......Sveriges befolkning är dom största gnällspikarna som finns , men ingen gör något .
bara gnäller hemma i eran ensamhet eller på ett forum.
ställ upp till kommunval eller nått försök å få fram en ändring .

"bära sina egna kostnader"? Ja varför ska då jag som inte kör på folk betala för att andra gör det? Ungefär som att man skulle höja inkomstskatten för cancersjuka för att dom kostar sasmhället mer pengar...
Jag personligen klagar dock inte för min försäkring steg väl med 300/ år så det var väl detsamma men man blir så less på dessa moderater och deras skitpolitik...

Tengu1969
1 augusti 2007 · 1 396 Inlägg

TryggHansa vill nu ha 4000 om året i bara trafikförsäkring, för en Volvo 740. Det är ju för *** vad bilen är värd.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
lingua
1 augusti 2007 · 2 271 Inlägg

NiclasT skrev:
TryggHansa vill nu ha 4000 om året i bara trafikförsäkring, för en Volvo 740. Det är ju för *** vad bilen är värd.

Har också min 740 hos trygghansa. tror det gick upp med drygt 65 spänn i månaden. 5200 per år halvförsäkring. Varför min 16V kostar drygt 200 mer i månaden än en GL i delkasko fattar jag inte.sad Jag menar, så jävla fort går det inte:P

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Hakan_J
1 augusti 2007 · 380 Inlägg

r-ted skrev:

turbomartin skrev:
Fick brev ifrån försäkringsbolaget idag! Nu hade riksdagen kommit på iden att lägga 32% Skatt på alla trafikförsäkringspremier. Dvs att din bilförsäkring blir 32% dyrare..

Saknar ord..

trafikförsäkringen blir 32% dyrare.... inte hela försäkringen.

om alla gnällspikar här inne kunde ta å läsa på å sätta sig in i varför höjningen/skatten har kommit till så skulle ni alla vara glada.

det är ju för att våran vanliga skatt inte skall betala skador och sjukvård.
det är ju lite fel att den som inte åker bil skall betala för lisa 28år som kostar staten 1,8miljoner om året pga eric 48år körde full å lisa blev rullstolsbunden ! ! !

Men gnäll för fan över en tusenlapp om året gör det ......Sveriges befolkning är dom största gnällspikarna som finns , men ingen gör något .
bara gnäller hemma i eran ensamhet eller på ett forum.
ställ upp till kommunval eller nått försök å få fram en ändring .

Är innsatt i varför höjningen kommer men man kan ju fråga sig varför bilisterna ska bära sina egna sjukvårdskostnader,varför inte idrottare också eller andra målgrupper som kostar massor av sjukvårds pengar??Är ju fel att jag som bilist ska betala för arne 35 som tycker att det är så jävla kul att sparka boll i nått korplag å skadar sig stup i kvarten pga det smile  Fick föresten också en extra innbetalning idag endast 230 spänn,dä va på den billiga bilen så vi får väll se vad dom andra slutar på.

Senast redigerat av Hakan_J (1 augusti 2007)

Datsuntok Datsunfrälst
1 augusti 2007 · 65 Inlägg

Hakan_J skrev:
Är innsatt i varför höjningen kommer men man kan ju fråga sig varför bilisterna ska bära sina egna sjukvårdskostnader,varför inte idrottare också eller andra målgrupper som kostar massor av sjukvårds pengar??Är ju fel att jag som bilist ska betala för arne 35 som tycker att det är så jävla kul att sparka boll i nått korplag å skadar sig stup i kvarten pga det smile  Fick föresten också en extra innbetalning idag endast 230 spänn,dä va på den billiga bilen så vi får väll se vad dom andra slutar på.

Ja.. precis... genau... håller helt med där... ingen mening att skriva några politiska inlägg, man blir ju så förbannad bara man ser ordet moderat så man kan ju fan inte bete sig...

Germax
1 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

Jag som har 2 bilar påställda nu sad
Fan vilket skit =P

Glöm inte att de flesta arbetande får 4-5 hundra extra i månaden på lönen tack vare moderaterna. 6000kr om året kan man göra mkt för, betala sina försäkringar tex.
Ytterligare löneskattreduceringar kommer nästa år dessutom.

Senast redigerat av JapMax (1 augusti 2007)

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
1 augusti 2007 · 137 Inlägg

ja får betala 1500/månad för helförsökring på min 200:a sad hehe men men man har ju en dyr hobby! smile

Drive It Like You Stole It
haxer Proljece?
1 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Verkar som om det inte har drabbat mej faktiskt eller polo är inte exclusivt? big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Tuppjuck
1 augusti 2007 · 63 Inlägg

som att det itne var dyrt förut:O
Fan 570 spänn i månaden för trafik.
Bara för man är 18 bast.
Har inte fått brevet än men det blir väl en 700:/

Phaetoon
2 augusti 2007 · 8 156 Inlägg

Jag bara väntar på att fastighetsskatten ska försvinna...

Det är bättre att trafikförsäkringen täcker sina kostnader än att alla, även icke-bilister, ska stå för trafikskadorna genom socialförsäkringen.
Men det är ju lite synd att dagens ungdomar inte ska kunna ha en egen bil pga den dyra försäkringen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ena Colaberoende
2 augusti 2007 · 1 219 Inlägg

Tror jag betalar runt en 500:- för både Seaten och Vinterbilen per månad nu.

Har inte höjts något för mig pg.a flytt till annan ort och risken för inbrott minskade.

/Ena

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang