Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.
  • 32 Följare
  • 614 220 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 augusti 2013
skoga
11 april 2010 · 59 Inlägg

nice big_smile

Volvo 240 "originalet" (1988)
Audi 80 2.0E "rödafaran" (1993)
PMPerformance
11 april 2010 · 2 266 Inlägg

härligt att du kör bilen som vanligt de gillas inge trailerdrottningar

svetsdiff !!!
Carlén
11 april 2010 · 1 801 Inlägg

dancar skrev:
Japp då var jag hemma efter denna helg! Puh!!!! Det har ju varit en rolig helg men kan inget än annat vara missnöjd med den!
Inte ett j---a pris man fick på elmia. Så bilen är ju helt klart fördåligt byggd !!!!!!!!!  Så tankarna nu är ju helt klart att sälja skiten eller köra den till skroten!!!!! Åh andra sidan vem vill köpa en dåligt byggd bil? Så det är nog bara att  riva isär den igen då och börja om. Och det är inte lätt heller då jag vill ha en åk bil och inte en bil med kromade bromsskivor tex för då går det ju inte använda, Eller rostiga som en bil hade som vann ??????? Men det är ju där man hamnar...... Hur som så körde jag hem skiten på vägen sista halvan. För jag har då ingen TRAILER QUEEN.....Men det är väl det man får bygga kanske!?
//Daniel

Jag skulle då personligen uppskatta mer att Chip och Bernt tog sig tid att titta och snacka lite om bilen än att vinna ett pris, håller verkligen med om att bilar som agerar dragplåster inte ska vara med i tävlingen.
Sen är det väl inget snack om saken att du har en fantastisk kunskap och har byggt en helt fantastisk bil. Tummen upp för bilbyggare som dig.

maco
11 april 2010 · 1 207 Inlägg

dancar skrev:
Japp då var jag hemma efter denna helg! Puh!!!! Det har ju varit en rolig helg men kan inget än annat vara missnöjd med den!
Inte ett j---a pris man fick på elmia. Så bilen är ju helt klart fördåligt byggd !!!!!!!!!  Så tankarna nu är ju helt klart att sälja skiten eller köra den till skroten!!!!! Åh andra sidan vem vill köpa en dåligt byggd bil? Så det är nog bara att  riva isär den igen då och börja om. Och det är inte lätt heller då jag vill ha en åk bil och inte en bil med kromade bromsskivor tex för då går det ju inte använda, Eller rostiga som en bil hade som vann ??????? Men det är ju där man hamnar...... Hur som så körde jag hem skiten på vägen sista halvan. För jag har då ingen TRAILER QUEEN.....Men det är väl det man får bygga kanske!?
//Daniel

Du är alltså arg för att folk inte delar samma tycke som dig själv?

Edit:typo

Senast redigerat av maco (11 april 2010)

Knugcab
11 april 2010 · 5 111 Inlägg

Pris, autografer, kromade bromsskivor eller inte...oavsett, så tycker jag att det här är en jävligt fin 55a.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
_Danken_
11 april 2010 ·

Den där bilden med Chip Foose, fy fan vad grymt! Den där stunden är något du kommer minnas hela livet, snacka om ett erkännande värt mer än någon buckla i hela världen. Gillar den sista bilden oxå, en bil ska användas och avnjutas, är nog ingen här som tvivlar på att du gör det.

Mvh Magnus

SoL Eigenbrötler
11 april 2010 · 1 237 Inlägg

Byggde du bilen för att vinna priser?

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
_Wallis_
12 april 2010 · 4 506 Inlägg

Tycker inte heller att du ska "sörja" för att du inte fick något pris.
Jag tror att maioriteten utav dem som röstar på Elmia mässan är utav
den yngre skaran som dras till färgglada hypade grejer.

Får iafa tacka för tröjan & visningen som du bjöd på, En grej som jag undrar är vad Trädgårdstjänst har hjälpt dig med i bygget? smile Kändes väldigt random hehe. Och vad sa Chip om bilen?
//W

Kan du andas kan du dö.
skylark68
12 april 2010 · 744 Inlägg

de undrar ja med va sa chip  om bilen

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html
dancar
12 april 2010 · 426 Inlägg

SoL skrev:
Byggde du bilen för att vinna priser?

Ja det gjorde jag! Samt att köra med den. //Daniel

maco skrev:
Du är alltså arg för att folk inte delar samma tycke som dig själv?

Nej där har du helt fel! Jag är besviken för att Impression,Hemisfear,The French Connection, och The Egyptian var med och tävlade,Inte lätt när man inte tävlar på samma nivå och efter samma villkor.// Daniel

_Wallis_ skrev:
vad Håkans Trädgårdstjänst har hjälpt dig med i bygget?

Det är företaget jag driver,Det har inte hjälpt mig med något alls utan jag tryckte bara dit det för at få mer reklam! Håller med visst är det fel plats smile // Daniel

_Fredrik
12 april 2010 · 2 788 Inlägg

Läste om bilen i Bilsport, kul att med ytterligare uppmärksamhet smile Som sagt, mycket imponerande bygge smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Putteliten
12 april 2010 · 9 090 Inlägg

Kan ju säga att i mina ögon så uppskattar jag den här bilen mer än en viss annan med rostiga skivor som alla pratar om. Har bläddrat igenom projekttråden mest kollat på bilderna faktiskt, men den blev riktigt snygg. Såg riktig bra ut i verkligheten också där nere på ELMIA.

sydstatare
12 april 2010 · 900 Inlägg

du äger den snyggaste bel airen ja vet o vet många som skulle säga de samma.. de e ett pris i sig.. men så e de ju ofta på bilutställningar.. e de en person de känner igen me en fin bil så röstar de ju hellre på honom än en me en snygg bil som de inte vet vem de e...

men iallafall din bil kan inte bli bättre enligt mig.. o tycker du de kan ja ta över den. he he. en riktig avunds pråm!! grattis...

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!
Streetfreak
13 april 2010 · 693 Inlägg

Din Bel Air var grymt fin, tror den är finare ute i solskenet. Men tycker inte som du om att Impressesion, Egyptian, Hemisfear,French Connection var med och tävlade. Dom var ju inbjudna och ska tävla så som det jämt är på custom show. D,Agistino har ju nytt bygge med varje år som tävlar. Visst en helt annan kostnad och proffs som bygger dom men även många svenska byggare har sponsorer, ibland osmakliga dekaler på hela framskärmen....Din bil borde stått i tipshallen bland dom finaste byggena, tror den hade fått mer röster då. Ska tjuvläsa nya bilsport på bibblan idag.

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
C_Nordenstahl -----
14 april 2010 · 325 Inlägg

Håller helt klart med många tidigare "talare"!
Fantastiskt genomarbetat bygge in i minsta detalj!
Du Dancar har ju en fantastisk känsla för detaljer må jag säga för vem annan kommer ens på tanken att slipa ner texten på bultskallarna för att den stör?!
Sen att du faktiskt använder bilen är riktigt imponerande.

OPEL
Crazygreek Billackerare
14 april 2010 · 365 Inlägg

elmia är bara en rolig "tradition" men mässan i säjj är bara skit..dom som går runt och bedömmer har förmodligen inge som helst erfarenhet...en annan som är skadad pga att man arbetar med bilplåt, lack m.m. dagligen kollar ju på massa detaljer så som springor, kvalite på lack m.m. ...ja förstår att du e förbannad som inte fick nåt pris för de va du helt klart värd...elmia är tyvärr mässan för amatörer enl. mej..din bil o några till är för fina för att stå där...

som sagt din bil e kanon fin smile ja har inget intresse för gamla jänkare men din e outstanding smile

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
dancar
19 april 2010 · 426 Inlägg

sydstatare skrev:
du äger den snyggaste bel airen ja vet o vet många som skulle säga de samma.. de e ett pris i sig.. men så e de ju ofta på bilutställningar.. e de en person de känner igen me en fin bil så röstar de ju hellre på honom än en me en snygg bil som de inte vet vem de e...

men iallafall din bil kan inte bli bättre enligt mig.. o tycker du de kan ja ta över den. he he. en riktig avunds pråm!! grattis...

Tack!!!!

ambarbofolkis skrev:
" en fantastisk känsla för detaljer må jag säga för vem annan kommer ens på tanken att slipa ner texten på bultskallarna för att den stör?!"

En del kallar det sjukligt!!!! He He smile //Daniel

FKnutsson
25 april 2010 · 1 051 Inlägg

Shit, så jävla avis på att du fick den signerad av Chip!! smile
Jag avr där under måndagen, och jag såg verkligen fram emot att träffa Chip, men fan heller... just då ska han inte signera nåt sad

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
dancar
25 april 2010 · 426 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/914169_4xjmix.jpg
Då har man rullat några mil nu och allt funkar kanon! Och det fina med den moderna drivlinan märks ju nu när man kan ligga i omkörningsfilen smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/914177_2sd9hh.jpg
Jag har ju byggt många bilar tidigare som varit nackvridare men denna tar priset och då har jag knappt kört den än smile I dag parkerade det en sänkt 850 bakom mig. Jag var lägre och då menar jag takhöjd He he!!! Bara sopningen kommer lite längre så är det bara att köra på..... //Daniel

jewe
25 april 2010 · 498 Inlägg

Den är så jävla vacker...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang