Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.
  • 32 Följare
  • 614 232 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 augusti 2013
dancar
25 juli 2010 · 426 Inlägg

SkylinePeter skrev:
grattis till vinsten och ett riktigt grymt bygge

Tack så mycket:)

dabby född blåvit
26 juli 2010 · 624 Inlägg

Fan vad kul, stort grattis smile

dancar
1 augusti 2010 · 426 Inlägg

dabby skrev:
Fan vad kul, stort grattis smile

Tack!!!!

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
1 augusti 2010 · 6 479 Inlägg

dancar skrev:

farbrorbozze skrev:
Grattis till vinsten smile ska du fortsätta jobba på bilen, eller bara njuta av den , ? eller kanske sälja?

tjena! Ska jobba vidare på bilen! Och njuta av den! Kan inte säga att den är till salu för allt är till salu för rätt pengar,Men inget jag tänkt på Jag vill behålla bilen. Tack vi hörs....
//Daniel

tänkte väl så, med alla reportage mm om bilen så kan det ju komma nån med stora plånboken & göra så du har råd & bygga två likadana cheva 55or wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
4 augusti 2010 · 544 Inlägg

Fan va kul! En värdig vinnare, riktigt roligt, särsklit när man följt tråden från början och sett allt arbets som lagts ner. Grattis!

V8 - 4 Life
HansN83 x40
4 augusti 2010 · 1 209 Inlägg

stort grattis!!
riktig snygg byggt måste jag säga.. allt e perfekt..

//Hans

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
dancar
19 augusti 2010 · 426 Inlägg

Tack alla. Håller för tillfället på att leta efter stora bromsar då dom som sitter på inte räcker till- Får se vad det blir för några det lutar åt att det blir 330 mm wilwood med 6 kolvsok fram och 4kolvsbak,Det borde väl räcka?

//Daniel

sirmiro Double-Unicorn Rider
20 augusti 2010 · 2 486 Inlägg

dancar skrev:
Tack alla. Håller för tillfället på att leta efter stora bromsar då dom som sitter på inte räcker till- Får se vad det blir för några det lutar åt att det blir 330 mm wilwood med 6 kolvsok fram och 4kolvsbak,Det borde väl räcka?

//Daniel

Det där är så underbart att höra. big_smile
Bromsar som inte räcker till på ett showbygge när de flesta showbyggen aldrig passerar 10km/h och endast startas på de träffar de måste. tongue

Testat köra bana med den ännu? big_smile

Streetfreak
20 augusti 2010 · 693 Inlägg

Trumbromsar bak nu? Såg den i nya bilsport classic, så Grattis igen! Men Cadillac -60 som var med i tidningen  och tävlingen om sveriges snyggaste bil är grymt jobb och detaljerad!

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
dancar
22 augusti 2010 · 426 Inlägg

sirmiro skrev:

dancar skrev:
Tack alla. Håller för tillfället på att leta efter stora bromsar då dom som sitter på inte räcker till- Får se vad det blir för några det lutar åt att det blir 330 mm wilwood med 6 kolvsok fram och 4kolvsbak,Det borde väl räcka?

//Daniel

Det där är så underbart att höra. big_smile
Bromsar som inte räcker till på ett showbygge när de flesta showbyggen aldrig passerar 10km/h och endast startas på de träffar de måste. tongue

Testat köra bana med den ännu? big_smile

Nej jag håller på att byta vissa delar på bilen så den går använda mer än bara glida runt i.
Men nästa år ska den vara klar för att testa. Har best bil bälten som jag kan sätta in för att få tid på bilen på strippen.
//Daniel

dancar
26 augusti 2010 · 426 Inlägg

Jag har idag inlett ett samarbete med Dalhems. Och vi ska tillsammans stärka vårat varumärke. Dom var den första firma i Sverige, som både restaurerade, stylade och trimmade bilar när dom startade. Dom hade köpt en lantgård och byggde om ladugården till verkstad. Så när deras konkurrenter sa att dom var lantisar, som höll till ute på landet i en bondgård, hade dom rätt. (Det kanske inte var så positivt laddat när dom sa det) Runt 1975 skaffade dom den första moderna bromsbänken i Skandinavien, vilket underlättade motortrimningen. Kolla in deras hemsida. Dom har garanterat något till din bil, Eller precent till någon närstående. //Daniel

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
26 augusti 2010 · 6 479 Inlägg

dancar skrev:

sirmiro skrev:

dancar skrev:
Tack alla. Håller för tillfället på att leta efter stora bromsar då dom som sitter på inte räcker till- Får se vad det blir för några det lutar åt att det blir 330 mm wilwood med 6 kolvsok fram och 4kolvsbak,Det borde väl räcka?

//Daniel

Det där är så underbart att höra. big_smile
Bromsar som inte räcker till på ett showbygge när de flesta showbyggen aldrig passerar 10km/h och endast startas på de träffar de måste. tongue

Testat köra bana med den ännu? big_smile

Nej jag håller på att byta vissa delar på bilen så den går använda mer än bara glida runt i.
Men nästa år ska den vara klar för att testa. Har best bil bälten som jag kan sätta in för att få tid på bilen på strippen.
//Daniel

Låter spännade smile Långt kvar innan min chevy 55´ kan göra nåt sånt äventyr men när det blir klart får vi ta ett rejs wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
dancar
30 augusti 2010 · 426 Inlägg

Då var det bromsar på väg hem från USA och wilwood Det blir 6 kolvsok fram och 4 kolvsok bak skivorna blir 330 mm. Så nu ska nog det räcka, Kommer även att byta ut både bromsservo och huvud cylinder. vill ha hem grejerna nu och börja, En vecka ska det ta.....
//Daniel

dancar
2 september 2010 · 426 Inlägg

Imorgon fredag kommer Street&strip magazine och gör reportage på bilen smile Skönt att det ska bli gott väder då oxå. Så det kan nog bli en bra dag i morgon....
//Daniel

Ramstrom
6 september 2010 · 1 Inlägg

Hej.
Jag är lite nyfiken på din radio, du skrev ibörjan att du hade köpt radio som funkar som en mordern radio men ser ut som en orginalradio.
Hur funkar den?
Är det något som du rekomenderar?
Vill du publicera en bild på den kanske?
så slutligen finns det en hemsida till tillverkaren?
// Ha en bra dag.

dancar
11 september 2010 · 426 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/992473_1ff8iz.jpg
Har fått bromsarna nu! Här har ni Bakbromsarna 4kolvs ok  med 330mm skivor.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/992472_4g43kl.jpg
Och här är fram kittet 6 kolvsok med 330 mm skivor. Så nu är det bara att riva ner igen och byta. Kommer även att byta ut bromssevo och huvudcylinder. Blir nog fränt detta med så stora bromsar på en gammal bil smile Ska nog riva det i veckan och göra det....
//Daniel

Senast redigerat av dancar (11 september 2010)

dancar
23 september 2010 · 426 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/998619_b04pxr.jpg
Så här såg bromsarna ut som jag satte dit, men dom var alldeles för klena.....
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/998623_u1xnoj.jpgSå nu sitter det 6 kolvs ok med 330 mm skivor i stället, Det var ingen bulton historia detta.Fick skaffa nya spindlar och bygga omdom oxå,Fick ändra allting. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/998626_7aqsdk.jpg Bak är trumbromsarna ett minne blott.Har byggt dit 330 mm skivor med 4 kolvsok..Jösses vilken skillnad det blev på både utseende och bromsförmågan, Det var inte ett lätt byte detta då så mycket fick göras nytt eller moddas men snyggt blev det.
//Daniel

Senast redigerat av dancar (23 september 2010)

Streetfreak
23 september 2010 · 693 Inlägg

Snyggt! Ja bättre än trumbromsarna där bak måste det bli:)

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
23 september 2010 · 6 479 Inlägg

hehehehe, viss skilland blire, själv tänkte jag köra med orginal trumbromsar runtom på min 55a smile
åtminstone till en början....

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
dancar
26 september 2010 · 426 Inlägg

farbrorbozze skrev:
hehehehe, viss skilland blire, själv tänkte jag köra med orginal trumbromsar runtom på min 55a smile
åtminstone till en början....

Ja dom håller ju ett tag...... Men jag märkte att dom inte var gjorda för modern drivlina:)
//Daniel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang