Hej ! Nu är det så att jag tänkte köpa en annan bil till våren men vet inte riktigt vad jag skall satsa på ska väl säga att jag är volvo frälst sugen på en turbo men vilken Volvo modell ?? ska inte vara överdrivet dyrt att laga ifall den sviker och sen ska den helst vara billig att trimma så det händer något när man rör gaspedalen Några tips ? Mvh Emil
Senast redigerat av Klorin_Elvis (17 oktober 2008)
"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Har faktiskt varit inne på att köpa en sådan men kan man få en fräsch 940 turbo som inte gått allt för långt och inte är sönderkörd av en ungdom för 20-25k ?? och sen undrar jag lite om det är svårt att koppla ur airbagen ifall det sitter det i den ?? då jag är riktigt stor så behöver jag en LITEN ratt Mvh Emil
Har faktiskt varit inne på att köpa en sådan men kan man få en fräsch 940 turbo som inte gått allt för långt och inte är sönderkörd av en ungdom för 20-25k ?? och sen undrar jag lite om det är svårt att koppla ur airbagen ifall det sitter det i den ?? då jag är riktigt stor så behöver jag en LITEN ratt Mvh Emil
Absolut, det är bara att kolla på blocket så finns ett antal som i alla fall till ytan ser fräsch ut som ligger inom din budget. Det klokaste är nog om du hittar en gubbkörd 940 då dessa oftast körts på ett vårdat sätt och fått korrekt och regelbunden service.
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Absolut, det är bara att kolla på blocket så finns ett antal som i alla fall till ytan ser fräsch ut som ligger inom din budget. Det klokaste är nog om du hittar en gubbkörd 940 då dessa oftast körts på ett vårdat sätt och fått korrekt och regelbunden service.
Jo de är det jag är inne på lite oxå för det första så är dom oftast inte sönderkörda och trimmade och sen är dom oftast helt orginal till utsidan så det blir roligt att själv ändra den på utsidan så som man vill ha // Emil
Jag misstänker att X40-serien inte är att räkna som en "riktig" volvo va?
Jag trivs i alla fall utmärkt med min, fast det är ju egentligen en framhjulsdrifen mitsu... Kan bero på att jag är totalt allergisk emot de gamla "klumpeduns"-volvobilarna, jag sitter så illa i dem...
X40 börjar i alla fall på att bli billiga nu, och 2,0t är ju inte så svår att få lite snurr på...