Förmodligen av med körkortet IGEN!

Svarta_Faran Esc Racing
27 februari 2006 · 98 Inlägg

chrizz skrev:
Vill ni ha kvar tråden så lägg fram saklig kritik istället för att häva ur er massa omoget skit.

Jag snackar om "snutjävlar", "fuck them all" osv.

Det är så onödigt...

Hålle rmed chrizz lite skärpning tack annars kan ni dra igång en egen tråd

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
PeppeVectra Peppe Vectra
27 februari 2006 · 1 076 Inlägg

Svarta_Faran : Nej de gör ju inte de. står ju bara hur fort dom tagit mig för hur mycke för fort de va och vad de va för hastighet på vägen men avståndet som jag såg på kameran stod inte med.

Polisen skrek bara hastigheten till den andra som stod i skuffen på polisbilen sen gick han ut i gatan å sköt nästa bil.
Boten skrev han på rekordfart tror ja för de gick fruktansvärt fort å bilen flummade dom bara igenom, men å andra sidan så kollade dom väl den via datorn å såpg att den va grön trotts att den ser ut som en rullande skrot.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Svarta_Faran Esc Racing
27 februari 2006 · 98 Inlägg

Lucifer84 skrev:
Svarta_Faran : Nej de gör ju inte de. står ju bara hur fort dom tagit mig för hur mycke för fort de va och vad de va för hastighet på vägen men avståndet som jag såg på kameran stod inte med.

Polisen skrek bara hastigheten till den andra som stod i skuffen på polisbilen sen gick han ut i gatan å sköt nästa bil.
Boten skrev han på rekordfart tror ja för de gick fruktansvärt fort å bilen flummade dom bara igenom, men å andra sidan så kollade dom väl den via datorn å såpg att den va grön trotts att den ser ut som en rullande skrot.

Okok amen då kommer det inte stå me di rapporten för soms agt dom rä skyldiga att skriva allt som dderas rapport innehåller lr nåt i den stilen

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
PeppeVectra Peppe Vectra
27 februari 2006 · 1 076 Inlägg

Svarta_Faran skrev:

Lucifer84 skrev:
Svarta_Faran : Nej de gör ju inte de. står ju bara hur fort dom tagit mig för hur mycke för fort de va och vad de va för hastighet på vägen men avståndet som jag såg på kameran stod inte med.

Polisen skrek bara hastigheten till den andra som stod i skuffen på polisbilen sen gick han ut i gatan å sköt nästa bil.
Boten skrev han på rekordfart tror ja för de gick fruktansvärt fort å bilen flummade dom bara igenom, men å andra sidan så kollade dom väl den via datorn å såpg att den va grön trotts att den ser ut som en rullande skrot.

Okok amen då kommer det inte stå me di rapporten för soms agt dom rä skyldiga att skriva allt som dderas rapport innehåller lr nåt i den stilen

de är ju typiskt. varför har dom avstånd med på mätaren då. då känar de ju inget till om jag går in på stationen å försöker förklara mig.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Janken Driver
27 februari 2006 · 2 111 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:
sluta rösta på tjockisen då!

Moget uttalande. Vad i h*lvete har Göran med att han eventuellt körde mot stopplikt att göra?.
Så långt neri systemet är det inte han som styra allt...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Germax
27 februari 2006 · 12 086 Inlägg

Hoppas du får ha kvar körkortet..

Måste bara berätta vad jag gjorde i lördagsnatt.. snuten vänder efter mig på genomfarten.
Jag blinkar självmant in på en bussfil går ur bilen fram till polisen (som stanna bakom) o ger dom mitt körkort! big_smile snacka om att jag ägde dom fullständigt, men trevliga va dom:)

Kigge
27 februari 2006 · 7 Inlägg

Polisen skall väl ändå enligt lag kunna uppvisa ett papper (protokoll då) som visar att lasern är provskjuten mot ett stillatående objekt innan fartkontrollen påbörjades mot rörande objekt. Samtidigt så kan de ju inte "skjuta" dig för 64 km/h och ge dig böter när det är 70 km/h på vägen när de mätte dig på bara för att det blir 50 km/h om några meter?

JapMax; så kan man göra, men det är inte någto som snuten gillar när du kliver u rditt fordon utan att de sagt till dig det, de är rätt försvarslösa sittandes i sitt fordon wink.

Scratch
27 februari 2006 · 719 Inlägg

Lucifer84: Du skulle ha nekat så det går vidare.

Fråga till svarta_faran. Måste man betala den första rättegången om man förlorar? eller är det bara om man överklagar osv.

live free, die young.
PeppeVectra Peppe Vectra
27 februari 2006 · 1 076 Inlägg

okej, får undersöka de, 1400 är mycke pengar å bara strunta i.
Ja ett provskott mot tex skyllten hade ju inte varit fel å se. jag kan ju också ha tagit felaktiga fotsteg man vet ju aldrig.
Får leta upp en löpmätare istället innan jag börjar gnava i de hela å kolla riktigt.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
PeppeVectra Peppe Vectra
27 februari 2006 · 1 076 Inlägg

Scratch skrev:
Lucifer84: Du skulle ha nekat så det går vidare.

Fråga till svarta_faran. Måste man betala den första rättegången om man förlorar? eller är det bara om man överklagar osv.

visste ju inte de då jag blev stoppad. kom på att mäta på kvällen när jag gled föbi stället igen.

Man förvä'ntar sig ju faktiskt att polisen skall ha rätt å att jag ska ha fel av någon konstig anledning.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Pegg
28 februari 2006 · 42 Inlägg

_chevrolet_ skrev:
jag blir riktigt arg när jag läser det.. fy fan vilka jävla svin snutarna egentligen är. jag hatar nästan allt som har med samhället att göra faktiskt. jag åkte fast me crossen före nyår.. en jävla massa böter å kanske av med kortet. men jag har fixat mig en svindyr advokat. bråkar hellre med samhället än att betala till det.

Om du nu har åkt fast med crossen har du väl inte kört inom inhägnat område antar jag, då kan du ju inte skylla på samhället att du gjort en olaglig gärning, snutarna gör som sagt sitt jobb och dom e som resten av folket olika. själv har jag åkt dit ett antal ggr och då har jag bara erkännt, det blir inget tjafs men å andra sidan har jag vetat att jag gjort fel så. tänk på hur många dom träffar på dagligen som nekar till brott, dom skulle göra precis som du o jag... tröttna på´t! många vill ju förhala när dom vet att dom blir av med kortet


Svarta_faran

Blev stannad för cirka 4 månader sen och anklagad för att ha kört mot stopplikt, fick dock tillbaka körkortet igen efter 5 dagar.
2 månader senare blir de rättegång, döms då till böter.
Hade vittne med mej till rättegången men dom förhörde honom inte pga att polisen var så trovärdig, och då pratar vi om en polis som är anmäld för misshandel ett flertal ggr då han har varit civil och ej i tjänst.
Sen går de iaf 2 månader till alltså fram till idag då får ja hem brev från länsstyrelsen att dom vill ha ett brev där ja beskriver varför ja borde få behålla mitt körkort.
Och ja ska få domen den 9 mars


har du alltså först blivit dömd till böter för det här o sen kan du även bli av med kortet nu om jag har förstått det rätt? men när du blev av med kortet i 5 dagar var det för samma incident? men man blir väl inte av med kortet för att köra mot stopp-plikt?? har aldrig råkat ut för det så jag vet inte..

"Den största skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker" /Playboy
daniel_k3 Bilförsäljare
28 februari 2006 · 51 Inlägg

sitter och läser er mycket underhållande tråd,, ang det här med överklaganden, brukar de inte lägga ner sånna fall när det inte rör sig om typ jätte fort på 50 väg eller liknande? en polares pappa åkte dit i 89 på 70 väg och BLÅNEKADE! då sa dom att det blev rättegång, sen kom det hem en lapp om att målet blivit nerlagt,,

kanske e mer kännsliga på 50 sträckor?

Daniel Birgersson, S2000
Tidigare Bilar
Audi A3 1,8 T (S - line) , 9-3 Aero
Honda S2000 (2003)
PeppeVectra Peppe Vectra
28 februari 2006 · 1 076 Inlägg

Svarta_faran

Blev stannad för cirka 4 månader sen och anklagad för att ha kört mot stopplikt, fick dock tillbaka körkortet igen efter 5 dagar.
2 månader senare blir de rättegång, döms då till böter.
Hade vittne med mej till rättegången men dom förhörde honom inte pga att polisen var så trovärdig, och då pratar vi om en polis som är anmäld för misshandel ett flertal ggr då han har varit civil och ej i tjänst.
Sen går de iaf 2 månader till alltså fram till idag då får ja hem brev från länsstyrelsen att dom vill ha ett brev där ja beskriver varför ja borde få behålla mitt körkort.
Och ja ska få domen den 9 mars


har du alltså först blivit dömd till böter för det här o sen kan du även bli av med kortet nu om jag har förstått det rätt? men när du blev av med kortet i 5 dagar var det för samma incident? men man blir väl inte av med kortet för att köra mot stopp-plikt?? har aldrig råkat ut för det så jag vet inte..

är ju tyvär så. rödljus och stopplikt innebär kortet såvida man inte har bra anledning till gärningen typ lämna fram ambulans å sånt.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
PeppeVectra Peppe Vectra
28 februari 2006 · 1 076 Inlägg

daniel_k3 skrev:
sitter och läser er mycket underhållande tråd,, ang det här med överklaganden, brukar de inte lägga ner sånna fall när det inte rör sig om typ jätte fort på 50 väg eller liknande? en polares pappa åkte dit i 89 på 70 väg och BLÅNEKADE! då sa dom att det blev rättegång, sen kom det hem en lapp om att målet blivit nerlagt,,

kanske e mer kännsliga på 50 sträckor?

polare sa de till mig också nyss att jag skulle blånekat men vafan, de är ju en polis, och som man har lärt dig så ska ju polis gå i första hand, det är han som bestämmer, han hade kameran och jag visste med mig att jag inte tittade på mätaren när jag rullade förbi skylltarna.
Det är avståndet från de stället han stod på till skylltarna som gnaver mig.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Pegg
28 februari 2006 · 42 Inlägg

Lucifer84 skrev:
är ju tyvär så. rödljus och stopplikt innebär kortet såvida man inte har bra anledning till gärningen typ lämna fram ambulans å sånt.

ok, det e ju självklart, borde jag fattat egentligen;)

"Den största skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker" /Playboy
Pegg
28 februari 2006 · 42 Inlägg

Lucifer84 skrev:

daniel_k3 skrev:
sitter och läser er mycket underhållande tråd,, ang det här med överklaganden, brukar de inte lägga ner sånna fall när det inte rör sig om typ jätte fort på 50 väg eller liknande? en polares pappa åkte dit i 89 på 70 väg och BLÅNEKADE! då sa dom att det blev rättegång, sen kom det hem en lapp om att målet blivit nerlagt,,

kanske e mer kännsliga på 50 sträckor?

polare sa de till mig också nyss att jag skulle blånekat men vafan, de är ju en polis, och som man har lärt dig så ska ju polis gå i första hand, det är han som bestämmer, han hade kameran och jag visste med mig att jag inte tittade på mätaren när jag rullade förbi skylltarna.
Det är avståndet från de stället han stod på till skylltarna som gnaver mig.

Fick en Mc-snut efter mig som sa att han hade klockat mig när jag åkt förbi en avtagsväg som han stod på (missade han helt måste väl ha varit fart-blind:). kom och tänka på det sen när jag hade fått böteslappen och va på väg hemåt att sträckan han klockade mig på, (tror han sa den var 1 km) var både 70 och 90 skyltade på 2 ställen då kan han väl inte fått nån riktig bedömning hur fort jag kört eller. tyvärr hade jag godkännt det redan på platsen han stoppade mig. irriterande som satan

"Den största skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker" /Playboy
PeppeVectra Peppe Vectra
28 februari 2006 · 1 076 Inlägg

Pegg skrev:

Lucifer84 skrev:

daniel_k3 skrev:
sitter och läser er mycket underhållande tråd,, ang det här med överklaganden, brukar de inte lägga ner sånna fall när det inte rör sig om typ jätte fort på 50 väg eller liknande? en polares pappa åkte dit i 89 på 70 väg och BLÅNEKADE! då sa dom att det blev rättegång, sen kom det hem en lapp om att målet blivit nerlagt,,

kanske e mer kännsliga på 50 sträckor?

polare sa de till mig också nyss att jag skulle blånekat men vafan, de är ju en polis, och som man har lärt dig så ska ju polis gå i första hand, det är han som bestämmer, han hade kameran och jag visste med mig att jag inte tittade på mätaren när jag rullade förbi skylltarna.
Det är avståndet från de stället han stod på till skylltarna som gnaver mig.

Fick en Mc-snut efter mig som sa att han hade klockat mig när jag åkt förbi en avtagsväg som han stod på (missade han helt måste väl ha varit fart-blind:). kom och tänka på det sen när jag hade fått böteslappen och va på väg hemåt att sträckan han klockade mig på, (tror han sa den var 1 km) var både 70 och 90 skyltade på 2 ställen då kan han väl inte fått nån riktig bedömning hur fort jag kört eller. tyvärr hade jag godkännt det redan på platsen han stoppade mig. irriterande som satan

de är bara till att konstatera, de är jävligt lätt å vara efterklock.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Svarta_Faran Esc Racing
28 februari 2006 · 98 Inlägg

Scratch skrev:
Lucifer84: Du skulle ha nekat så det går vidare.

Fråga till svarta_faran. Måste man betala den första rättegången om man förlorar? eller är det bara om man överklagar osv.

Alltså det dras tillr ättegång automatiskt om man nekar till brott och då behöver man inte betala men om du överklagar och förlorar så får du betala

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
Svarta_Faran Esc Racing
28 februari 2006 · 98 Inlägg

Pegg skrev:

_chevrolet_ skrev:
jag blir riktigt arg när jag läser det.. fy fan vilka jävla svin snutarna egentligen är. jag hatar nästan allt som har med samhället att göra faktiskt. jag åkte fast me crossen före nyår.. en jävla massa böter å kanske av med kortet. men jag har fixat mig en svindyr advokat. bråkar hellre med samhället än att betala till det.

Om du nu har åkt fast med crossen har du väl inte kört inom inhägnat område antar jag, då kan du ju inte skylla på samhället att du gjort en olaglig gärning, snutarna gör som sagt sitt jobb och dom e som resten av folket olika. själv har jag åkt dit ett antal ggr och då har jag bara erkännt, det blir inget tjafs men å andra sidan har jag vetat att jag gjort fel så. tänk på hur många dom träffar på dagligen som nekar till brott, dom skulle göra precis som du o jag... tröttna på´t! många vill ju förhala när dom vet att dom blir av med kortet


Svarta_faran

Blev stannad för cirka 4 månader sen och anklagad för att ha kört mot stopplikt, fick dock tillbaka körkortet igen efter 5 dagar.
2 månader senare blir de rättegång, döms då till böter.
Hade vittne med mej till rättegången men dom förhörde honom inte pga att polisen var så trovärdig, och då pratar vi om en polis som är anmäld för misshandel ett flertal ggr då han har varit civil och ej i tjänst.
Sen går de iaf 2 månader till alltså fram till idag då får ja hem brev från länsstyrelsen att dom vill ha ett brev där ja beskriver varför ja borde få behålla mitt körkort.
Och ja ska få domen den 9 mars


har du alltså först blivit dömd till böter för det här o sen kan du även bli av med kortet nu om jag har förstått det rätt? men när du blev av med kortet i 5 dagar var det för samma incident? men man blir väl inte av med kortet för att köra mot stopp-plikt?? har aldrig råkat ut för det så jag vet inte..

Ej iaktagen stop plikt direkt körkortsinkalning på plats!

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets
Aero-Micke
28 februari 2006 · 124 Inlägg

Svarta_Faran skrev:

Scratch skrev:
Lucifer84: Du skulle ha nekat så det går vidare.

Fråga till svarta_faran. Måste man betala den första rättegången om man förlorar? eller är det bara om man överklagar osv.

Alltså det dras tillr ättegång automatiskt om man nekar till brott och då behöver man inte betala men om du överklagar och förlorar så får du betala

Nja, jag har aldrig erkännt någon fortkörning och de har ju såklart lett till rättegång båda gångern och jag har överklagat dommen flera gånger. Men självklart har jag förlorat varje gång, men jag har aldrig behövt betala någonting.

Sen de här någon skrev att polisen va tvungen att visa upp papper på kalibrering av laser och så vidare tror jag tyvärr inte stämmer längre, innan vet jag att de var tvunga men läste i en tråd på ett annat forum för ett tag sedan att de inte behövde göra de längre.

Det här att någon troligtvis blev tagen på en 70 sträcka istället för en 50 sträcka när han hade stegat är ju bara otur. Du skulle ju bara nekat, de hade jag gjort, men tyvärr är det ju lätt att vara efterklok. Har ju själv kommit på diverse saker i efterhand som man skulle gjort.

Ha de bra!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang