alltså mina kära garaget kompisar den fläkten funkar superduper bra o man känner skillnaden bilen drar mycket mättre o ja får högre laddtryck och ungefär 22hk extra. innan ja satte in den brukade bilen dra 1,4/milen och nu går den på 0,9/milen. men det bästa av allt när ja köpte den från ridetech.se så fick man även en dekal och när ja satte den på bilen så gick bilen ännu bättre. så mitt tips är att sätta 2 sånna efter varandra och sen ska du ha 2 ridetech dekaler på varje sida av bilen. sen har ja även en liten specialare med 2 stora dekaler på bilen och dom ger 10hk styck.(ridetech dekalerna ger bara 2,5 styck)
så totalt när ja trimmade min bil med dekaler och denna fläkten fick jag: 22+10+10+2,5+2,5= 47HK!!! sätt även på ett öppet luftfiler som ger 15hk.
så totalt på min bil är det:
org effekt: 225hk
bsr chipp steg 3: 315hk
JT 3" system som ökar 10%
luftfilter: 15hk
dekal ridetech: 2x2,5hk
stor dekal: 2x10hk
superspiralen:22hk
OCH ALLT DETTA GER 414,7 HK!!
OBS OBS OBS! jo hoppas att ni fattar att detta är väldigt väldigt ironiskt. kunde bara inte låta bli att överdriva lite för det gör nämligen skaparna av denna superspiral..
EDIT: glömde svara på ts fråga. nej den funkar inte.. att få ut 7%mer hästar e ganska mycket. så det e inte möjligt.
ta din egen bil som exempel. antal hk/0,93=effekt. och sen samma sak med nuvarande bränsleförbrukning.. inte en chans alltså..
Senast redigerat av Crille88 (10 april 2009)