Angående: Drifting Hudiksvall

LimitedJags
2 mars 2009 · 141 Inlägg

tal0n skrev:

LimitedJags skrev:

pars skrev:

McDonalds brickor!! big_smile

Trist om de ska va moppe-dragrace just då, antar att det är det som är på tapeten. Inte så många andra som vill hyra fältet.

om det ska va moppe-drag blir ja ju galen! fan dom kan väl köra ute på nån jävla åker ist me sina jävla moppar! mad

inte behövs det nå fusk med nå jädrans macdonals brickor e, bara köra fort som fan å gasa som en tok och dra i kryckan lite så ska ni nog se att det går bra big_smile, anmäl mej också wink hihi

det kan bli kul att se wink

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
tal0n Mekaniker/Däckmontör
2 mars 2009 · 1 140 Inlägg

hahahaha ja jag blir väl den första som ska va med på drift tävling med fwd eller? tongue hehe

LimitedJags
2 mars 2009 · 141 Inlägg

tal0n skrev:
hahahaha ja jag blir väl den första som ska va med på drift tävling med fwd eller? tongue hehe

ja jag har inte sett nått liknande iaf tongue

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
Jockefors
2 mars 2009 · 961 Inlägg

tal0n skrev:
hahahaha ja jag blir väl den första som ska va med på drift tävling med fwd eller? tongue hehe

kanske i hudik men sök på youtube så får ni se wink kör som dårar i nå små framkraffs bilar big_smile

Pure DieselPower
JPalm
3 mars 2009 · 338 Inlägg

talibangran skrev:

tal0n skrev:
hahahaha ja jag blir väl den första som ska va med på drift tävling med fwd eller? tongue hehe

kanske i hudik men sök på youtube så får ni se wink kör som dårar i nå små framkraffs bilar big_smile

Dom kör bra nog å tongue Men gäller att hålla farten uppe tongue på vintern äre nästa skoj att köra felhjuls drift tongue Kryckrally.nu/alltid big_smilebig_smilebig_smile

Nissan 200sx S13
bushmyra
3 mars 2009 · 782 Inlägg

JPalm skrev:

bushmyra skrev:
Mitt största problem är att jag inte har några extra fälgar ,, men jag ska leta runt lite..

Skulle du åka nissan ? Har sex original fälgar liggandes men dom är slut körd så får ju hitta nå gummi till dom. Jag har speacers som ändrar bultmönstre till 4/100 så kan inte använda dom endå

Vad är det för bultmönster på fälgarna,, jag har 5/114,3

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
JPalm
3 mars 2009 · 338 Inlägg

bushmyra skrev:

JPalm skrev:

bushmyra skrev:
Mitt största problem är att jag inte har några extra fälgar ,, men jag ska leta runt lite..

Skulle du åka nissan ? Har sex original fälgar liggandes men dom är slut körd så får ju hitta nå gummi till dom. Jag har speacers som ändrar bultmönstre till 4/100 så kan inte använda dom endå

Vad är det för bultmönster på fälgarna,, jag har 5/114,3

Jahaa, är nog 4/114.3 jag har! kan kolla på torsdag när jag kommer hem men 99.99999 % säker på att de är 4 bult. Satt på min Nissan förut!

Nissan 200sx S13
Jockefors
4 mars 2009 · 961 Inlägg

Vem sköter grillningen ?? big_smile

Pure DieselPower
Jockefors
4 mars 2009 · 961 Inlägg

lönnman kan göra de han , har erfarenhet av de sen tidigare , iaf piroger smile hehe

Pure DieselPower
pars Operatör
4 mars 2009 · 346 Inlägg

Så det är klart nu då?! smile BRA!!!
Skriv in i 1a inlägget att det inte tillåts publik, om det ska vara så.
Tar man med sig de som grillas eller finns de å köpa?

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
tal0n Mekaniker/Däckmontör
4 mars 2009 · 1 140 Inlägg

talibangran skrev:
lönnman kan göra de han , har erfarenhet av de sen tidigare , iaf piroger smile hehe

hehe jag och talibrangran har faktiskt erfarenhet av grillning" värmning" är mat på motorn, vi la dit en billys pizza en gång och skulle åka en sväng, glömde bort den och ca 30 min efter hårdkörning i stan kom jag på; JUST FAN, pizza tongue. flög ur bilen och upp med huven och pizzajävlen var som nygräddat, frasig botten och allt, sen gjordes detta om med piroger också., funkar skitbra :d

tal0n Mekaniker/Däckmontör
4 mars 2009 · 1 140 Inlägg

pars skrev:
Så det är klart nu då?! smile BRA!!!
Skriv in i 1a inlägget att det inte tillåts publik, om det ska vara så.
Tar man med sig de som grillas eller finns de å köpa?

är inte alls svårt att fixa grill, är bara att få tag i ett fat och kapa på mitten, elda ur och svetsa dit ett par metallben, är nån på och hjälper så kan ja nog fixa tunna smile.

JPalm
5 mars 2009 · 338 Inlägg

Nice! Läre sätta fart med bilen nu jag märker jag ! Rätt va de är så är de dagen då den ska vara klar och så står man där och inte ens börjat tongue

Nissan 200sx S13
KHRacing
5 mars 2009 ·

hej på er:

Ett tips om banläggningen . lägg hellre en knixigare banna som alla kan köra på försök,
än en snabbare som bara 2-3st ev: kan klara av.

de flesta vågra dra sina bilar i tvåans växel... sällan trean på torr asfalt, det är då det
börjar gå fort

-----------------------------------------------------------

Exempel:

endast tvåan i denna filmen, farten är kanske 80-90kmh som mest,

filmat på Swedish drifting Series deltävling #1 2005.

http://www.garaget.org/video/ij3ii8lbw73q

JPalm
5 mars 2009 · 338 Inlägg

KHRacing skrev:
hej på er:

Ett tips om banläggningen . lägg hellre en knixigare banna som alla kan köra på försök,
än en snabbare som bara 2-3st ev: kan klara av.

de flesta vågra dra sina bilar i tvåans växel... sällan trean på torr asfalt, det är då det
börjar gå fort

-----------------------------------------------------------

Exempel:

endast tvåan i denna filmen, farten är kanske 80-90kmh som mest,

filmat på Swedish drifting Series deltävling #1 2005.

http://www.garaget.org/video/ij3ii8lbw73q

Tack för tipset smile

Nissan 200sx S13
bushmyra
5 mars 2009 · 782 Inlägg

KHRacing skrev:
hej på er:

Ett tips om banläggningen . lägg hellre en knixigare banna som alla kan köra på försök,
än en snabbare som bara 2-3st ev: kan klara av.

de flesta vågra dra sina bilar i tvåans växel... sällan trean på torr asfalt, det är då det
börjar gå fort

-----------------------------------------------------------

Exempel:

endast tvåan i denna filmen, farten är kanske 80-90kmh som mest,

filmat på Swedish drifting Series deltävling #1 2005.

http://www.garaget.org/video/ij3ii8lbw73q

låter vettigt! vi måste ha en 180graders sväng med,, smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Volvo 745 "Epan" (1990)
LimitedJags
5 mars 2009 · 141 Inlägg

KHRacing skrev:
hej på er:

Ett tips om banläggningen . lägg hellre en knixigare banna som alla kan köra på försök,
än en snabbare som bara 2-3st ev: kan klara av.

de flesta vågra dra sina bilar i tvåans växel... sällan trean på torr asfalt, det är då det
börjar gå fort

-----------------------------------------------------------

Exempel:

endast tvåan i denna filmen, farten är kanske 80-90kmh som mest,

filmat på Swedish drifting Series deltävling #1 2005.

http://www.garaget.org/video/ij3ii8lbw73q

tack för tipset men min bil kommer inte hänga med i sånna där kurvor. det är en del lite tyngre bilar som kommer vara med och dendär toyotan såg i princip stum ut i fjädringen och lätt som en fjäder.
såg väldigt tråkig ut tycker jag då förutom slutet. men vi har ett helt flygfält att leka på så vi behöver inte ha en så "smal" bana. men det finns ju andra banor man kan lägga då man kan köra på 2:an men ja förstår vad du menar wink

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
pars Operatör
5 mars 2009 · 346 Inlägg

LimitedJags skrev:

KHRacing skrev:
.

tack för tipset men min bil kommer inte hänga med i sånna där kurvor. det är en del lite tyngre bilar som kommer vara med och dendär toyotan såg i princip stum ut i fjädringen och lätt som en fjäder.
såg väldigt tråkig ut tycker jag då förutom slutet. men vi har ett helt flygfält att leka på så vi behöver inte ha en så "smal" bana. men det finns ju andra banor man kan lägga då man kan köra på 2:an men ja förstår vad du menar wink

Så sant så! Vi sätter en bana och så kör vi "try and error" smile Är ju inte värre än att vi kan ändra den. Det kommer ju vara runt 15 bilar och 30 pers? Så att ta en paus för att sätta om banan kan inte ta så lång tid.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang