Angående: Drifting Hudiksvall

tal0n Mekaniker/Däckmontör
6 mars 2009 · 1 140 Inlägg

Ingen som vill hjälpa mej med grillen? tongue

pars Operatör
6 mars 2009 · 346 Inlägg

När/var/hur? big_smile
Kan nog fixa fat jag, svets å transport vette fan dock.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
tal0n Mekaniker/Däckmontör
6 mars 2009 · 1 140 Inlägg

pars skrev:
När/var/hur? big_smile
Kan nog fixa fat jag, svets å transport vette fan dock.

ja fat kan ja fixa också, svets har jag hemma och även ett par släpvagnar har jag på gården tongue. så inge problem.. men man skulle ju ha varit nån stans och elda ur fatet, om ingen vill ha oljesmak på körva? tongue

Hellmaster
9 mars 2009 · 90 Inlägg

sätt upp mig på Listan. David Hellström Bmw 535 turbo.

Chance favors the prepared mind
tal0n Mekaniker/Däckmontör
16 mars 2009 · 1 140 Inlägg

dog tråden eller va hände? yikes

KingWS6 TACS Medlem
16 mars 2009 · 457 Inlägg

tal0n skrev:
dog tråden eller va hände? yikes

Datum är ju spikat så nu går alla omkring hemma och letar däck i alla skrymslen och snår! tongue

Kvar att fixa är väl vilka koner som ska användas/införskaffas och bygget av ett stycke grill. Jag har varken eller, men är mer än villig att bidra till uppförelsen av en gemensam kassa för eventuella inköp.

...fan jag skrev som en slipsfi**a!

JPalm
16 mars 2009 · 338 Inlägg

angående koner så ska jag höra med smk Söderhamn lite närmare så dom vet om dom komm erbehöva använda dom. Annars äre bara se till så bilen går å köra å som sagt hitta däck tongue

Nissan 200sx S13
tal0n Mekaniker/Däckmontör
16 mars 2009 · 1 140 Inlägg

fick mina nya yokohama 18" idag jag iaf smile

LimitedJags
16 mars 2009 · 141 Inlägg

ja d där med grill får ni klura ut själva tongue

Men det återstår också att fixa försäkring, men det ska jag göra i maj.

det vore jättebra att veta i förväg om vi har tillgång till några koner men det verkar ju lösa sig smile

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
JPalm
16 mars 2009 · 338 Inlägg

Angående koner så tror jag inte de kommer vara nå större problem. Annars får vi väll skramla ihop lite slantar själva. Om alla "köper en varsin" så blire så de räcker å blir över med koner tongue

Nissan 200sx S13
KingWS6 TACS Medlem
16 mars 2009 · 457 Inlägg

JPalm skrev:
Angående koner så tror jag inte de kommer vara nå större problem. Annars får vi väll skramla ihop lite slantar själva. Om alla "köper en varsin" så blire så de räcker å blir över med koner tongue

... bara inte alla håller stenhårt på sin egen kon då.
-Min kon! Bara jag som får åka runt den!
tongue
Kan bli enformig driftdag då om 12 bilar driftar cirklar runt sin egen kon ... smile

JPalm
16 mars 2009 · 338 Inlägg

Hahahahahahahahahhahaha !

Nissan 200sx S13
tal0n Mekaniker/Däckmontör
16 mars 2009 · 1 140 Inlägg

KingWS6 skrev:

JPalm skrev:
Angående koner så tror jag inte de kommer vara nå större problem. Annars får vi väll skramla ihop lite slantar själva. Om alla "köper en varsin" så blire så de räcker å blir över med koner tongue

... bara inte alla håller stenhårt på sin egen kon då.
-Min kon! Bara jag som får åka runt den!
tongue
Kan bli enformig driftdag då om 12 bilar driftar cirklar runt sin egen kon ... smile

haha tror faktiskt det kommer bli lite så då ? :p hahah

tal0n Mekaniker/Däckmontör
16 mars 2009 · 1 140 Inlägg

LimitedJags skrev:
ja d där med grill får ni klura ut själva tongue

Men det återstår också att fixa försäkring, men det ska jag göra i maj.

det vore jättebra att veta i förväg om vi har tillgång till några koner men det verkar ju lösa sig smile

grill fixar jag iaf, så bry er inte om det wink,

JPalm
17 mars 2009 · 338 Inlägg

tal0n skrev:

KingWS6 skrev:

JPalm skrev:
Angående koner så tror jag inte de kommer vara nå större problem. Annars får vi väll skramla ihop lite slantar själva. Om alla "köper en varsin" så blire så de räcker å blir över med koner tongue

... bara inte alla håller stenhårt på sin egen kon då.
-Min kon! Bara jag som får åka runt den!
tongue
Kan bli enformig driftdag då om 12 bilar driftar cirklar runt sin egen kon ... smile

haha tror faktiskt det kommer bli lite så då ? :p hahah

Ne, men att om man pröjsar typ för en hel kon så köper man så många koner som de de kommer bilar. Då blire några st så man kan bygga en ordentlig bana tongue

Nissan 200sx S13
Subbagubbe
19 mars 2009 · 10 Inlägg

Jag anordnade konbanekörning på flygfältet för SSI i fjol.
Bidrar med några saker som är bra att tänka på


Står strålkastare utmed sidorna på fältet som det är möjligt att köra på vid avåkning. Lär göra ont i plånboken. Man får anpassa banan så de inte hamnar i skottlinjen.

Bra att ha en banskiss att gå efter, sen kan man ändra den eftersom.

Tejp eller krita att märka ut konernas placering, blir lättare att ställa tillbaks om man kört på dem. Fast det är det väl ingen som kör på wink

Airlift stänger grindarna, så enda infarten är den vid E4:an. Vi släppte bara in klubbmedlemmar och föranmälda bilar. Nu var det ingen mer som ville in heller så det blev inget problem.

Jag kollade också med polisen (Bexell) och så länge det var utan publik så hade de inga invändningar.

Intersport gav mängdrabatt på koner.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=598132

Jockefors
19 mars 2009 · 961 Inlägg

Subbagubbe skrev:
Jag anordnade konbanekörning på flygfältet för SSI i fjol.
Bidrar med några saker som är bra att tänka på


Står strålkastare utmed sidorna på fältet som det är möjligt att köra på vid avåkning. Lär göra ont i plånboken. Man får anpassa banan så de inte hamnar i skottlinjen.

Bra att ha en banskiss att gå efter, sen kan man ändra den eftersom.

Tejp eller krita att märka ut konernas placering, blir lättare att ställa tillbaks om man kört på dem. Fast det är det väl ingen som kör på wink

Airlift stänger grindarna, så enda infarten är den vid E4:an. Vi släppte bara in klubbmedlemmar och föranmälda bilar. Nu var det ingen mer som ville in heller så det blev inget problem.

Jag kollade också med polisen (Bexell) och så länge det var utan publik så hade de inga invändningar.

Intersport gav mängdrabatt på koner.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=598132

bra med info big_smile .. du har inte en ritning på bana eller nå liknande som vi kan ha att utgå ifrån ? smile

Pure DieselPower
tal0n Mekaniker/Däckmontör
19 mars 2009 · 1 140 Inlägg

Sådärja, nu jävlar har jag fixat grill, redig en, så nu är det upp till er att ta med er nå å grilla tongue
ser litet ut men är ett helfat, så får platts me mycke korv big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/51436/598507_rxk6fx.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/51436/598508_hjsyfk.jpg

Senast redigerat av tal0n (19 mars 2009)

Jockefors
19 mars 2009 · 961 Inlägg

nu jäklar kan vi grilla hela kor om de skulle va så å big_smile

Pure DieselPower
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang