Angående: Drifting Hudiksvall

LimitedJags
19 februari 2009 · 141 Inlägg

Norde skrev:

LimitedJags skrev:
Jag tänkte på en sak...

Om det är nån som känner en duktig fotograf eller kanske ÄR en duktig fotograf? Så kan man ju höra med den personen om den vill komma på driftingdagen och fota lite coola driftingbilder och på bilarna som är där smile

Jag kommer! wink

bra! sätt på dig en väst bara så vi inte kör över dig när du springer runt me kameran tongue

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
bbosse Mur&Kakel
19 februari 2009 · 332 Inlägg

talibangran skrev:

bbosse skrev:

talibangran skrev:

har du nån bil på gång då ? smile

Nja får se vad de blir mot vår/sommarn smile

ok blir väl bakhjulsdrift o turbo hoppas ja ? wink

De vet man aldrig, vi får väl se:P

tal0n Mekaniker/Däckmontör
19 februari 2009 · 1 140 Inlägg

kan väl backa ja då med 855;an, coolt de big_smile

Jockefors
19 februari 2009 · 961 Inlägg

tal0n skrev:
kan väl backa ja då med 855;an, coolt de big_smile

passa drivknutarna wink eller tar du morsan dins corsa big_smile

Pure DieselPower
LimitedJags
19 februari 2009 · 141 Inlägg

tal0n skrev:
kan väl backa ja då med 855;an, coolt de big_smile

ja du får skylla dig själv när du kör framhjulsdrivet wink tongue

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
JPalm
19 februari 2009 · 338 Inlägg

talibangran skrev:

Norde skrev:

JPalm skrev:

Jag tänkte nämna Norde men han fan inte du tongue Haha! Hittar du hem från S-vall då bara så smile

Om inte annat får väl du komma upp och hämta mig.. fast då blir det väl en felkörning över Ytterhogdal och Ånge igen för att kunna lyckas med att hitta hit wink

haha då är man bra yr i kolan om man åker den vägen iaf big_smile

Hehe, hade sovi 40 minuter natten innan så åkte vi från arbrå. Missade en avfart på ett ställe så hamnade först i Järvsö. men siktar på ljusdal och sen vidare. Då tänkte vi åka över hassela från ljusdal men visste inte vilken väg man kom till hassela efter. SÅ ringe 118118! väg 84 fick ci höra och första skylten jag såg var väg 84 mot sveg så frågade om vi verkligen skulle åka mot sveg. Jaa, sa hon som jag prata med så gjorde de. Helt fel håll vilket jag hade för mig sen alla ggr man åkt till fjällen tongue I lassekrog stanna vi och kolla kartan själva och fick se att vi åkt fel tongue Men vid de tillfället så var de närmare över ytterhogdal än att åka tillbaka tongue E4 är ju inga problem att hitta dit på tongue hehe

Nissan 200sx S13
LimitedJags
19 februari 2009 · 141 Inlägg

Är det någon som har tänkt på hur vi ska göra banan?
Om jag får som jag vill så blir det få men långa kurvor för det passar min bil bäst. för om man har många korta kurvor så måste man parera åt vänster och höger så många gånger och det är just "efterslängen" som blir värst när man har en så tung å lång bil hmm

men berätta gärna om ni har några ideér,släng upp nån bild!

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
JPalm
19 februari 2009 · 338 Inlägg

Kan ju ha en lite varierande bana. Skit kul med långa svepande kurver men skönt att känna att man behärskar lite mer tekniska "moment" med tongue där för att lära sig så lika bra att gå på de svåra wink

Nissan 200sx S13
LimitedJags
19 februari 2009 · 141 Inlägg

JPalm skrev:
Kan ju ha en lite varierande bana. Skit kul med långa svepande kurver men skönt att känna att man behärskar lite mer tekniska "moment" med tongue där för att lära sig så lika bra att gå på de svåra wink

jo det är ju klart. jag kan göra nått i paint så får ni se... tongue

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
Jockefors
19 februari 2009 · 961 Inlägg

JPalm skrev:

talibangran skrev:

Norde skrev:

Om inte annat får väl du komma upp och hämta mig.. fast då blir det väl en felkörning över Ytterhogdal och Ånge igen för att kunna lyckas med att hitta hit wink

haha då är man bra yr i kolan om man åker den vägen iaf big_smile

Hehe, hade sovi 40 minuter natten innan så åkte vi från arbrå. Missade en avfart på ett ställe så hamnade först i Järvsö. men siktar på ljusdal och sen vidare. Då tänkte vi åka över hassela från ljusdal men visste inte vilken väg man kom till hassela efter. SÅ ringe 118118! väg 84 fick ci höra och första skylten jag såg var väg 84 mot sveg så frågade om vi verkligen skulle åka mot sveg. Jaa, sa hon som jag prata med så gjorde de. Helt fel håll vilket jag hade för mig sen alla ggr man åkt till fjällen tongue I lassekrog stanna vi och kolla kartan själva och fick se att vi åkt fel tongue Men vid de tillfället så var de närmare över ytterhogdal än att åka tillbaka tongue E4 är ju inga problem att hitta dit på tongue hehe

haha ja de är fan inte lätt att följa skyltar alla gånger , lätt att yra bort sig där bort mot skogarna oxå o alla dess vägar tongue

Pure DieselPower
Jockefors
19 februari 2009 · 961 Inlägg

JPalm skrev:
Kan ju ha en lite varierande bana. Skit kul med långa svepande kurver men skönt att känna att man behärskar lite mer tekniska "moment" med tongue där för att lära sig så lika bra att gå på de svåra wink

tycker ja låter bra oxå smile har ju ändå en hel flygbana att leka med så wink

Pure DieselPower
LimitedJags
19 februari 2009 · 141 Inlägg

talibangran skrev:

JPalm skrev:
Kan ju ha en lite varierande bana. Skit kul med långa svepande kurver men skönt att känna att man behärskar lite mer tekniska "moment" med tongue där för att lära sig så lika bra att gå på de svåra wink

tycker ja låter bra oxå smile har ju ändå en hel flygbana att leka med så wink

ah men så bred är den ju inte, men d ska nog bli bra.

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
Jockefors
19 februari 2009 · 961 Inlägg

LimitedJags skrev:

talibangran skrev:

JPalm skrev:
Kan ju ha en lite varierande bana. Skit kul med långa svepande kurver men skönt att känna att man behärskar lite mer tekniska "moment" med tongue där för att lära sig så lika bra att gå på de svåra wink

tycker ja låter bra oxå smile har ju ändå en hel flygbana att leka med så wink

ah men så bred är den ju inte, men d ska nog bli bra.

finns stoooora ytor på sidan om lol

Pure DieselPower
LimitedJags
19 februari 2009 · 141 Inlägg

talibangran skrev:

LimitedJags skrev:

talibangran skrev:

tycker ja låter bra oxå smile har ju ändå en hel flygbana att leka med så wink

ah men så bred är den ju inte, men d ska nog bli bra.

finns stoooora ytor på sidan om lol

haha, ja d är ju inte hela världen om man kör av heller tongue

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
LimitedJags
19 februari 2009 · 141 Inlägg

För er som kanske vill lära er mer om drifting så finns det en film på piratebey vid namn "drift it" som dom går igenom olika varsioner av drifting. kan va kul att titta på iaf smile

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"
JPalm
19 februari 2009 · 338 Inlägg

Har ju även drift bibel på youtube med Keiichi Tsuchiya! Han går igenom en massa och kommer med olika tips och grejer tongue

De kan vara lite klurigt att komma på banan speciellt när man inte vet hur gått om plats de är tongue Men de ska nog inte vara nå större problem att komma på nått iaf tongue hehe!

Nissan 200sx S13
Jockefors
19 februari 2009 · 961 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=WBTd2lFm … mp;index=8


där ser ni på ett ungefär hur bred banan är , hitta tyvärr ingen bättre film när man ser banan bra ..

Pure DieselPower
JPalm
19 februari 2009 · 338 Inlägg

Kan ju säga att de är större än platsen som vi körde hälsinge drift battle på ! Kommer gå att bygga fram en klockren bana där ju !

Nissan 200sx S13
Jockefors
19 februari 2009 · 961 Inlägg

JPalm skrev:
Kan ju säga att de är större än platsen som vi körde hälsinge drift battle på ! Kommer gå att bygga fram en klockren bana där ju !

härligt big_smile .. finns ju som sagt mycke utrymme att göra misstag på smile

Pure DieselPower
pars Operatör
19 februari 2009 · 346 Inlägg

pars - "Kossan"
Om det blir i senare delen av maj eller efter d.v.s.

Kommer annars att filma lite, men jag skulle behöva någon som kan hantera en extra kamera.

Senast redigerat av pars (19 februari 2009)

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang