3380
Sök

Bogsering av bil med automatlåda?

219 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#1
Vad är det som gäller då eller är det strikt förbjudet?

Bilen är en passat -02

DFFL
9 020 Inlägg
3 april 2009
#2
Att ta det lugnt, annars överhettas något (Vet inte vad) fick jag berättat för mig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 714 Inlägg
3 april 2009
#3
du förstör lådan vet jag så enda är med kärra eller om du ska byta låda så spelar det ingen roll

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Mr White
1 072 Inlägg
157 Inlägg
3 april 2009
#5
= använd bilsläp

audi 100

219 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#6
men neutral = friläge eller drivs växellådan ändå och kan ta stryk om man bogserar?

blacken
3 april 2009
#7
Destajnii skrev:
men neutral = friläge eller drivs växellådan ändå och kan ta stryk om man bogserar?
Någon kilometer ska gå bra, sakta. Problemet är att om motorn inte går så får lådan ingen smörjning internt, men om motorn går, så smörjer lådans oljepump kritiska detaljer..

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
3 april 2009
#8
När jag bogserade hem min grand cherokee så hade jag motorn igång, växellådan i N och fördelningslådan i N.


219 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#9
ahaa okej då är jag me! vet inte vad kärringen gjorde med bilen men som hon berättade så verkar det som att bilen misständer så vågar inte ha igång bilen under bogsering isånnafall så får till att beställa bärgare istället

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 april 2009
#10
Destajnii skrev:
ahaa okej då är jag me! vet inte vad kärringen gjorde med bilen men som hon berättade så verkar det som att bilen misständer så vågar inte ha igång bilen under bogsering isånnafall så får till att beställa bärgare istället
Tändspolarna kanske? Är inte det ett vanligt VW-fel?

Sen har vi kanske olika definiton på misstända, men om du bara menar går lite ojämt så är nog tomgång inget problem smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

219 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#11
hehe jag vet inte riktigt när jag inte har varit och startat bilen än men blir nog till att beställa bärgare eller om dom ev har bärningsbil på verkstaden där jag lämnar hennes bil smile

Nattdrömmare
137 Inlägg
3 april 2009
#12
du kan som tidigare sagt bogsera bilen, i låg hastighet och ej någon lång sträcka, om mna inte kan starta motorn. Eftersom motorn inte går igång så har du ingen cirkulation på oljan.

de går att dra igång en bil med automatlåda. dock inget som rekommenderas.

krävs att man ligger i ca 70km/h o lägger i drive, men på en passat -02 skulle jag aldrig förska ngt sådant. vet dom som har dragit igång gamla mercedes w123or på detta sätt.


det är väldigt komfortabelt med automat men oerhört opraktiskt vissa tillfällen.

..:: mer vild än tam ::..


Sök