2323
Sök

Extra batteri

591 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Tjena!! Jag tänkte sätta ett extra batteri i bakluckan.. Men hur drar man till batteriet och hur grov +kabel ska man ha. Är det nåt mer man ska tänka på?? Hör gärna av er.

cool

DB-Jägarn

573 Inlägg
15 april 2009
Det finns en sökfunktion som är till för något och inte bara där för syns skull.

men ja 50mm2 brukar räcka, säkra av i båda ändarna och egentligen skulle du ha ett relä emellan så när du kör med motorn av så drar du bara ström från batteriet i skuffen.  sen är det bara + till + och jord i chassi

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

1 785 Inlägg
15 april 2009
Master_Blaster78 skrev:
Tjena!! Jag tänkte sätta ett extra batteri i bakluckan.. Men hur drar man till batteriet och hur grov +kabel ska man ha. Är det nåt mer man ska tänka på?? Hör gärna av er.

cool

Sökfunktionen är till för de som vill läsa gamla trådar big_smile

Har du tänkt skilja batterierna åt i systemet eller ska båda vara inkopplade hela tiden? Skiljerelä

Jag tycker du ska satsa på 1st 50mm2 kabel och glöm inte att kablarna.

Har du några slutsteg du ska koppla till?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

591 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Master_Blaster78 skrev:

cool

Sökfunktionen är till för de som vill läsa gamla trådar big_smile

Har du tänkt skilja batterierna åt i systemet eller ska båda vara inkopplade hela tiden? Skiljerelä

Jag tycker du ska satsa på 1st 50mm2 kabel och glöm inte att kablarna.

Har du några slutsteg du ska koppla till?

Har 2 st monoblock  och 1 kondensator 2F

DB-Jägarn

Sök