är det dom nyare 530/535 (92-->) så är det ju V8'or och dom tenderar att sluka en del om man är gasglad, fast det gör dom gamla 12V sexorna också
en 525'a duger gott och väl att åka snett på torr asfalt om man vet hur man ska få upp dom på ställ och inte har allt för breda däck heller
Det går inte med mina 255'or, men med dom gamla 205'orna så gick det utmärkt, och många 525'or har lamelldiffad bakaxel ifrån fabrik också (:
och en 525'a kör du långkörning i laglig hastighet på 0.7 ungefär, så den är hyffsat ekonomisk också
och dom flesta reservdelar till E34 är i klass med äldre volvobilar med vissa undantag, och det mesta finns på biltema också om man är lite snål.
och mest driftsäker måste jag säga att 525'an är, M50 motorn är odödlig om du ger den lite kärlek och service
M60 motorn som sitter i 530 och 535 hade dom problem med nikasil fodret till cylindrarna släppte och ramlade in i cylindrarna, vilket inte var så bra ^^
+ att det är lite sällsynt att hitta nån med manuell låda