Volvo 142-72 [uppdate bakaxel]

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
24 april 2010 · 1 479 Inlägg

Synd på all lack hmm men å andra sidan har du ju lärt dig vilken färg du INTE ska använda big_smile Lacken på min topp sprack i ena hörnet dock. Tror det var för att jag började måla ett 2a lager där, men gav upp då färgen började härda..

F*n vad du hittar nya motorer då big_smile 110hk-motorn får du ju vara rädd om, skicka hit den big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
efreeli Liten pöjk
28 april 2010 · 610 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Synd på all lack hmm men å andra sidan har du ju lärt dig vilken färg du INTE ska använda big_smile Lacken på min topp sprack i ena hörnet dock. Tror det var för att jag började måla ett 2a lager där, men gav upp då färgen började härda..

F*n vad du hittar nya motorer då big_smile 110hk-motorn får du ju vara rädd om, skicka hit den big_smile

hädanefter blir det mekonomens motor färg (A) den har klarat mina prov smile
Inte *en viss firmas'' ''riktiga'' bil lack. Utan nu ska det lackas med riktig spruta smile
motorer finns överallt! xD 110 hk motorn vette fasen vad jag ska göra med xD njeeee  tongue bra att ha en extra på lager smile

Och så en MINI mini mini update tongue

Laga rost på ''ny'' dörrarna/en smile

Det tar sin tid eftersom jag gör detta på skolan och gör lite i taget medans det inte finns någe att göra
(alltså aldrig) tongue

Ny plåt smile
http://img213.imageshack.us/img213/1176/foto0176.jpg

Pang poff satt den där smile

http://img687.imageshack.us/img687/9902/foto0177ht.jpg

orginal? nää du kan va orginal!
Alka0512
28 april 2010 · 474 Inlägg

haha, skulle jag göra det i skolan skulle den vara klar fort, väldigt fort! wink Är ganska långtråkigt i skolan nu.. tongue
Men det ser bra ut big_smile

//Alex

BMW 540 e34 (1994)
FKnutsson
28 april 2010 · 1 051 Inlägg

Hehe detta var ett intressant projekt big_smile Min favorit Volvo EVER!! big_smile

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
efreeli Liten pöjk
28 april 2010 · 610 Inlägg

Alka0512 skrev:
haha, skulle jag göra det i skolan skulle den vara klar fort, väldigt fort! wink Är ganska långtråkigt i skolan nu.. tongue
Men det ser bra ut big_smile

//Alex

haha ska vi byta big_smile ? finns sjukt med grejjer att göra på skolan nu hmm

orginal? nää du kan va orginal!
efreeli Liten pöjk
28 april 2010 · 610 Inlägg

Eleanor-Mannen skrev:
Hehe detta var ett intressant projekt big_smile Min favorit Volvo EVER!! big_smile

tack smile 140 om de ska va nå wink

orginal? nää du kan va orginal!
Bryne
28 april 2010 · 4 Inlägg

Har läst igenom hela tråden nu och jag må ju säga att den blir sjukt nice! Känns bra med lite inspiration till min egen 142a smile Blir något liknande motorrecept tongue

efreeli Liten pöjk
28 april 2010 · 610 Inlägg

Bryne skrev:
Har läst igenom hela tråden nu och jag må ju säga att den blir sjukt nice! Känns bra med lite inspiration till min egen 142a smile Blir något liknande motorrecept tongue

Roligt smile lägga upp tråd så man får ta del av projektet då wink

orginal? nää du kan va orginal!
efreeli Liten pöjk
3 maj 2010 · 610 Inlägg

haha blir till att göra om riktigt nu tongue tänkte hinka ur motorn jag har i nu (eftersom den är helrenoverad till 100%) men dok i lördags så fick jag antagligen ett topp ras..... få la se vad som händer tongue skiten är död och jag är pank tongue haha dok ska jag hämta ett par stolar framöver Trors min penga brist tongue lägger upp bilder sen när jag river smile Tjaoo

orginal? nää du kan va orginal!
teamvolvoracing Trucker
3 maj 2010 · 1 220 Inlägg

om du skull behöva hjälp/stöd när du ska riva om du gör de i veckan kan du höra av dig så kan ja komma för bi smile

Vissa är bara bättre än andra!
rally-tobbe
3 maj 2010 · 1 266 Inlägg

efreeli skrev:
haha blir till att göra om riktigt nu tongue tänkte hinka ur motorn jag har i nu (eftersom den är helrenoverad till 100%) men dok i lördags så fick jag antagligen ett topp ras..... få la se vad som händer tongue skiten är död och jag är pank tongue haha dok ska jag hämta ett par stolar framöver Trors min penga brist tongue lägger upp bilder sen när jag river smile Tjaoo

såg att det fanns en steg 3 topp utan ventiler på tradera, skulle behöva en renovering, kanske kan vara något om din är kass tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
efreeli Liten pöjk
3 maj 2010 · 610 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
om du skull behöva hjälp/stöd när du ska riva om du gör de i veckan kan du höra av dig så kan ja komma för bi smile

haha lungt smile Tack endå wink

orginal? nää du kan va orginal!
efreeli Liten pöjk
3 maj 2010 · 610 Inlägg

rally-tobbe skrev:

efreeli skrev:
haha blir till att göra om riktigt nu tongue tänkte hinka ur motorn jag har i nu (eftersom den är helrenoverad till 100%) men dok i lördags så fick jag antagligen ett topp ras..... få la se vad som händer tongue skiten är död och jag är pank tongue haha dok ska jag hämta ett par stolar framöver Trors min penga brist tongue lägger upp bilder sen när jag river smile Tjaoo

såg att det fanns en steg 3 topp utan ventiler på tradera, skulle behöva en renovering, kanske kan vara något om din är kass tongue

tror nog att ventilarna är sallad tongue men vi får se smile

orginal? nää du kan va orginal!
Brago
3 maj 2010 · 1 574 Inlägg

Skruva ur stiften å kolla först wink

Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
BMW 530D (2006)
rally-tobbe
3 maj 2010 · 1 266 Inlägg

efreeli skrev:

rally-tobbe skrev:

efreeli skrev:
haha blir till att göra om riktigt nu tongue tänkte hinka ur motorn jag har i nu (eftersom den är helrenoverad till 100%) men dok i lördags så fick jag antagligen ett topp ras..... få la se vad som händer tongue skiten är död och jag är pank tongue haha dok ska jag hämta ett par stolar framöver Trors min penga brist tongue lägger upp bilder sen när jag river smile Tjaoo

såg att det fanns en steg 3 topp utan ventiler på tradera, skulle behöva en renovering, kanske kan vara något om din är kass tongue

tror nog att ventilarna är sallad tongue men vi får se smile

Det va inte bra tongue men men, det är lite av tjusningen med gammla bilar, det ska skruvas wink

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Brago
7 maj 2010 · 1 574 Inlägg

Jag har vart i farten nu igen roll
Men tro de eller ej, de e bra nyheter! Men fredrik kanske själv vill berätta? wink

Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
BMW 530D (2006)
efreeli Liten pöjk
9 maj 2010 · 610 Inlägg

Liten update.

Tror att brago's uppfattning av saab har inte ändrats ett dugg tongue
Aka trött efter saab mek.... skola dan efter ^^
http://img153.imageshack.us/img153/7715/foto0119m.jpg

Och som sagt Brago va i farten då jag tappat min mek lust då den Dog på 1 cyllinder ( JA jag orkade inte ens skruva upp stiften på den) tongue så Brago fick göra det och hitta ett stift som va igenslaget ^^
Så nu går den på alla 4 eller mja.... gjorde ett tag. Nya stift skall inhandlas.

Men min domkfraft är nu med dööööd. R.I.P på den.
så, smart som man är wink
http://img294.imageshack.us/img294/8418/foto0120f.jpg

Jag har rivigt ner tanken som ska rensas på skit/rost tongue haha JAAA vet tongue sjukt onödigt men skulle bara se hur högt upp den kom och om den va mek vänligt tongue men kom ju åt soppa anslutningen lätt iallfal tongue

Så nu har jag tömt i citron syra+varm vatten i tanken och ska tömma ur skiten imorn och börja slipa och göra fint smile så de va allt för idag smile

Men en sista bild tongue
Brago jobbar med något som kommer böra gaterna i ösd osäker smile använd fantasin big_smile
http://img88.imageshack.us/img88/4480/foto0117p.jpg

Tjaoo

orginal? nää du kan va orginal!
Gaba_flumm
9 maj 2010 · 130 Inlägg

Oljeretur till turbo möjligen??

Volvo 744 GL "White Lady" (1986)
efreeli Liten pöjk
9 maj 2010 · 610 Inlägg

Gaba_flumm skrev:
Oljeretur till turbo möjligen??

jupps snörv'bo smile

orginal? nää du kan va orginal!
Brago
9 maj 2010 · 1 574 Inlägg

Jag somna när ja kom till lägenheten med.. haha roll
Blir nog bra de där, kommer imorn å våldsgästar wink

Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
BMW 530D (2006)
Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang