Eftersnack träff på city gross

fredde_86
1 juni 2009 · 192 Inlägg

mkv skrev:

epic110 skrev:
Ja, man har ju TYVÄRR tappat suget till att fixa träffar eller ens gå på fler när folk håller på som dom gör, jävla mongon! Vad är det för fel på er?

Allvarligt talat, hur svårt kan det vara på en skala att:

*Inte skräpa ner, INTE skräpa ner (som ni såg, en kille fick punka - ni försör för era polare).
*Ta det lugnt o inte stressa dit polisen de första man gör.
*Inte busköra på fel ställen.
*LYSSNA och läsa det som står i tråden om hur hela träffen ska fungera.
*TA ÅT ER av vad som hände förra gången, alltid samma gnäll - "synd på polisen, att dom jämt ska förstöra"..

Planera mer, så kanske träffarna blir lika bra o trevliga som dom är i Sthlm, Gbg mfl. städer! Det är ju inte speciellt svårt eller komplicerat, problemet är ju bara att ingen lyssnar i den här bonnhålan..

Pinsamt är vad det är, inget annat - blir man respekterad i bilkretsarna om man gör som ni gör?

Ett STORT tack till de tre bilförare (nämner inga namn, ni vet vilka ni är) som verkligen visade hur man ska bränna gummi, bra planerat och snyggt gjort helt enkelt! Så ska det se ut, mer av sånt vill vi ha.. smile

edit: only my 50 cents..

Kan inte annat än instämma. Vill tillägga en punkt, LÄMNA ALKOHOLEN HEMMA!

/M

ja instämmer med helt.
hoppas att nästa träff blir bra nu bara! O att lika mycket folk kommer!

Craazy_ Avstängd
1 juni 2009 · 115 Inlägg

sant Så sant , men hur mkt har poliserna i mjölby o göra på helgerna om man jämför med stockholm ? inte allls mkt inte konstigt att de dycker upp då eller hur ?

mkv skrev:

epic110 skrev:
Ja, man har ju TYVÄRR tappat suget till att fixa träffar eller ens gå på fler när folk håller på som dom gör, jävla mongon! Vad är det för fel på er?

Allvarligt talat, hur svårt kan det vara på en skala att:

*Inte skräpa ner, INTE skräpa ner (som ni såg, en kille fick punka - ni försör för era polare).
*Ta det lugnt o inte stressa dit polisen de första man gör.
*Inte busköra på fel ställen.
*LYSSNA och läsa det som står i tråden om hur hela träffen ska fungera.
*TA ÅT ER av vad som hände förra gången, alltid samma gnäll - "synd på polisen, att dom jämt ska förstöra"..

Planera mer, så kanske träffarna blir lika bra o trevliga som dom är i Sthlm, Gbg mfl. städer! Det är ju inte speciellt svårt eller komplicerat, problemet är ju bara att ingen lyssnar i den här bonnhålan..

Pinsamt är vad det är, inget annat - blir man respekterad i bilkretsarna om man gör som ni gör?

Ett STORT tack till de tre bilförare (nämner inga namn, ni vet vilka ni är) som verkligen visade hur man ska bränna gummi, bra planerat och snyggt gjort helt enkelt! Så ska det se ut, mer av sånt vill vi ha.. smile

edit: only my 50 cents..

Kan inte annat än instämma. Vill tillägga en punkt, LÄMNA ALKOHOLEN HEMMA!

/M

epic110 Golfare
1 juni 2009 · 349 Inlägg

Craazy_ skrev:
sant Så sant , men hur mkt har poliserna i mjölby o göra på helgerna om man jämför med stockholm ? inte allls mkt inte konstigt att de dycker upp då eller hur ?

För det första så finns det inga poliser från Mjölbys station kvällstid, samtliga kommer från Linköping. För det andra så har de nog lika mycket att stå i, vad som sen prioriteras beror ju på vad poliserna själva kommer fram till. Det lustiga är att bilträffar alltid drar så mycket uppmärksamhet hos poliserna fast det mycket sällan inträffar något, mot vad det gör ute på gatan till exempel (mord, våldtäkter och slagsmål). Jag tycker dom skulle satsa på mer patrullerande poliser i städerna där dom gör nytta, än att sitta o dra runt 2-3 bilar för att stoppa folk som endast vill träffas och ha lite skojj!

Sen att dom inte dyker upp på Stockholmsträffarna är fel, för det gör dom - hela tiden och massor.. Skillnaden är den att samtliga som kommer till träffen vet vart dom ska ta vägen, dom vet vad som händer och vem dom ska följa efter eller lyssna på. Dom byter helt enkelt mötesplats innan snuten ens hinner sätta sig i bilarna.

Lite kul att folk i Östergötland inte förstår sånt, är vi dummare än dom som har riktnummer 08?

Däremot vill jag ge tumme upp till dom grabbarna som senare på kvällen tog sig vidare till nästa stad för att sladda i fred, ni visste hur man skötte det snyggt med radio, komunikation och folk stod inte i vägen! Det skräpades inte heller ner och däckresterna slängdes där dom hörde hemma.. BRA!

Sen får du gärna läsa igenom det du skrivit om du ska göra inlägg i ett forum, det är bara jobbigt att läsa flummiga/slarviga inlägg! Bara konstruktiv kritik, så ta inte illa upp - det gäller fler än dej..

Senast redigerat av epic110 (1 juni 2009)

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
syabo
1 juni 2009 · 1 278 Inlägg

du kanske kan hålla i en träff någon helg??

epic110 skrev:

Craazy_ skrev:
sant Så sant , men hur mkt har poliserna i mjölby o göra på helgerna om man jämför med stockholm ? inte allls mkt inte konstigt att de dycker upp då eller hur ?

För det första så finns det inga poliser från Mjölbys station kvällstid, samtliga kommer från Linköping. För det andra så har de nog lika mycket att stå i, vad som sen prioriteras beror ju på vad poliserna själva kommer fram till. Det lustiga är att bilträffar alltid drar så mycket uppmärksamhet hos poliserna fast det mycket sällan inträffar något, mot vad det gör ute på gatan till exempel (mord, våldtäkter och slagsmål). Jag tycker dom skulle satsa på mer patrullerande poliser i städerna där dom gör nytta, än att sitta o dra runt 2-3 bilar för att stoppa folk som endast vill träffas och ha lite skojj!

Sen att dom inte dyker upp på Stockholmsträffarna är fel, för det gör dom - hela tiden och massor.. Skillnaden är den att samtliga som kommer till träffen vet vart dom ska ta vägen, dom vet vad som händer och vem dom ska följa efter eller lyssna på. Dom byter helt enkelt mötesplats innan snuten ens hinner sätta sig i bilarna.

Lite kul att folk i Östergötland inte förstår sånt, är vi dummare än dom som har riktnummer 08?

Däremot vill jag ge tumme upp till dom grabbarna som senare på kvällen tog sig vidare till nästa stad för att sladda i fred, ni visste hur man skötte det snyggt med radio, komunikation och folk stod inte i vägen! Det skräpades inte heller ner och däckresterna slängdes där dom hörde hemma.. BRA!

Sen får du gärna läsa igenom det du skrivit om du ska göra inlägg i ett forum, det är bara jobbigt att läsa flummiga/slarviga inlägg! Bara konstruktiv kritik, så ta inte illa upp - det gäller fler än dej..

Street Knight
Craazy_ Avstängd
1 juni 2009 · 115 Inlägg

Wow Nån Leker Poet , precis håll en träff , tycker de mycke snack men lite verkstad från din käft !!!

Snoozy
1 juni 2009 ·

Co3rA skrev:
En filmsnutt.
http://www.youtube.com/watch?v=z2JgjSMNTXA

Det var troligen vakten som ringde snuten!!!  kolla filmen så ser ni att han står vid bilen o glor jävlar..  Fan säger jag bara  respektera vad som står i tråden..   hade inte nu snuta dykt upp så tidigt som dom gjorde så hade denna träff slagit alla rekord på city gross...

Snoozy
1 juni 2009 ·

epic110 skrev:

Craazy_ skrev:
sant Så sant , men hur mkt har poliserna i mjölby o göra på helgerna om man jämför med stockholm ? inte allls mkt inte konstigt att de dycker upp då eller hur ?

För det första så finns det inga poliser från Mjölbys station kvällstid, samtliga kommer från Linköping. För det andra så har de nog lika mycket att stå i, vad som sen prioriteras beror ju på vad poliserna själva kommer fram till. Det lustiga är att bilträffar alltid drar så mycket uppmärksamhet hos poliserna fast det mycket sällan inträffar något, mot vad det gör ute på gatan till exempel (mord, våldtäkter och slagsmål). Jag tycker dom skulle satsa på mer patrullerande poliser i städerna där dom gör nytta, än att sitta o dra runt 2-3 bilar för att stoppa folk som endast vill träffas och ha lite skojj!

Sen att dom inte dyker upp på Stockholmsträffarna är fel, för det gör dom - hela tiden och massor.. Skillnaden är den att samtliga som kommer till träffen vet vart dom ska ta vägen, dom vet vad som händer och vem dom ska följa efter eller lyssna på. Dom byter helt enkelt mötesplats innan snuten ens hinner sätta sig i bilarna.

Lite kul att folk i Östergötland inte förstår sånt, är vi dummare än dom som har riktnummer 08?

Däremot vill jag ge tumme upp till dom grabbarna som senare på kvällen tog sig vidare till nästa stad för att sladda i fred, ni visste hur man skötte det snyggt med radio, komunikation och folk stod inte i vägen! Det skräpades inte heller ner och däckresterna slängdes där dom hörde hemma.. BRA!

Sen får du gärna läsa igenom det du skrivit om du ska göra inlägg i ett forum, det är bara jobbigt att läsa flummiga/slarviga inlägg! Bara konstruktiv kritik, så ta inte illa upp - det gäller fler än dej..

Där har du faktiskt fel du..  det finns visst poliser stationerade i mjölby på helgerna.  Det man brukar se är att två målade bilar patrullerar ute  men men de är fler, men inte ute på samma gång..   En av bilarna som kom till mobban va just en sån mjölby bil, orsaken till att jag vet hur det ligger till är att tjejen jobbar på polishuset.

hammpster
1 juni 2009 · 136 Inlägg

trevlig träff med många trevliga bilar. synd på bängen men annars bra smile

erlingborn1
1 juni 2009 · 33 Inlägg

Snoozy skrev:

Co3rA skrev:
En filmsnutt.
http://www.youtube.com/watch?v=z2JgjSMNTXA

Det var troligen vakten som ringde snuten!!!  kolla filmen så ser ni att han står vid bilen o glor jävlar..  Fan säger jag bara  respektera vad som står i tråden..   hade inte nu snuta dykt upp så tidigt som dom gjorde så hade denna träff slagit alla rekord på city gross...

får be om ursäkt om ni tycker jag drog dit polisen trodde bil träff o lite action hörde i hopp

Skyline R33 <3
Mazda MX5 (1991)
Lexus GS300 (2001)
Snoozy
2 juni 2009 ·

erlingborn1 skrev:

Snoozy skrev:

Co3rA skrev:
En filmsnutt.
http://www.youtube.com/watch?v=z2JgjSMNTXA

Det var troligen vakten som ringde snuten!!!  kolla filmen så ser ni att han står vid bilen o glor jävlar..  Fan säger jag bara  respektera vad som står i tråden..   hade inte nu snuta dykt upp så tidigt som dom gjorde så hade denna träff slagit alla rekord på city gross...

får be om ursäkt om ni tycker jag drog dit polisen trodde bil träff o lite action hörde i hopp

Ta nu inte detta personligt då jag inte hackar på någon speciell bil eller person..   men det bästa är att ta det lite lugnt tills dom försvinner.  Har ju alltid funkat för, men fiskebröderna kommer ju alltid sen iaf typ.

Accelsson
3 juni 2009 · 240 Inlägg

Visst kan det vara häftigt med "lite action" på bilträffar som denna men måste det kretsa enbart om det? Jag hade fått för mig något så konstigt som att dessa bilträffar var till för att titta på andras bilar och träffa likasinnat folk som en själv.

Vad alkoholen gäller så är det väl nästintill helt meningslöst att dricka på ett bilevent över huvudet taget? Om det är såpass jobbigt att gå och titta på bilar nykter så kanske man bör överväga att ens åka dit. Men att diskutera just alkoholen här på Garaget.org blir ju enbart en onödig och oändlig diskussion där 95% håller med eftersom att de som dricker antagligen inte är aktiva i den meningen här på Garaget.org

Vakten som var där ringde säkert polisen och tipsade om att det samlades så mycket folk och bilar på ett ställe, säkerligen innan någon började sladda/burna. Trots allt är det just det vaktbolagen och polisen jobbar för. Om polisen inte vore där skulle ju faktist risken för olyckor öka markant, någon som glömt träffen på Mobilia för ett par år sedan? MC->bil->Ajaj.
Men måste en träff ta slut helt och hållet för att en polis kommer dit och håller ordning på det? Mycket tjat om att folk ska ta det försiktigt och inte dricka, dock ingen som gör något åt dethär, om vi bortser från polisen.

Angående att åka och sladda och burna tycker jag det borde hållas som på alla andra träffar (som jag varit på) på en mindre och tydlig yta istället för att åka runt "hela" parkeringen.

Att träffar i en större stad som Stockholm fungerar bättre tror jag uteslutande beror på att djungel-trumman inte ljuder lika högt genom betongen.

Tror många måste släppa jakten på The fast and the furios- och Need for speed-känslan, det är film/spel, inte verklighet.

Och sist men inte minst, hur skriver ni? Flummigt till tusen, stav-fel som gör ord helt oläsliga och en gramatik som påminner om David Hasselhof´s frisyr under 80-talet, kom igen.

Senast redigerat av Accelsson (3 juni 2009)

Street Knight
BMW 320d (2011)
Rinnegan Malleus Malificarum
3 juni 2009 · 2 401 Inlägg

Accelsson skrev:
Visst kan det vara häftigt med "lite action" på bilträffar som denna men måste det kretsa enbart om det? Jag hade fått för något så konstigt som att dessa bilträffar var till för att titta på andras bilar och träffa likasinnat folk som en själv.

Vad alkoholen gäller så är det väl nästintill helt meningslöst att dricka på ett bilevent över huvudet taget? Om det är såpass jobbigt att gå och titta på bilar nykter så kanske man bör överväga att ens åka dit. Men att diskutera just alkoholen här på Garaget.org blir ju bara en onödig och oändlig diskussion där 95% håller med eftersom att de som dricker antagligen inte är aktiva i den meningen här på Garaget.org

Vakten som var där ringde säkert polisen och tipsade om att det samlades så mycket folk och bilar på ett ställe, säkerligen innan någon började sladda/burna. Trots allt det vaktbolagen och polisen jobbar för. Om polisen inte vore där skulle ju faktist risken för olyckor öka markant, någon som glömt träffen på Mobilia för ett par år sedan? MC->bil->Ajaj.
Men måste en träff ta slut helt och hållet för att en polis kommer dit och håller ordning på det? Mycket tjat om att folk ska ta det försiktigt och inte dricka, dock ingen som gör något åt dethär, om vi bortser från polisen

Angående att åka och sladda och burna tycker jag det borde hållas som på alla andra träffar (som jag varit på) på en mindre och tydlig yta istället för att åka runt "hela" parkeringen.

Att träffar i en större stad som Stockholm fungerar bättre tror jag uteslutande beror på att djungel-trumman inte ljuder lika högt genom betongen.

Tror många måste släppa jakten på The fast and the furios- och Need for speed-känslan, det är film/spel, inte verkligheten.

Och sist men inte minst, hur skriver ni? Flummigt till tusen, stav-fel som gör ord helt oläsliga och en gramatik som påminner om David Hasselhof´s frisyr under 80-talet, kom igen.

Håller med där till 110%.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Esprit-73 Billackerare...
3 juni 2009 · 86 Inlägg

Accelsson skrev:
Visst kan det vara häftigt med "lite action" på bilträffar som denna men måste det kretsa enbart om det? Jag hade fått för mig något så konstigt som att dessa bilträffar var till för att titta på andras bilar och träffa likasinnat folk som en själv.

Vad alkoholen gäller så är det väl nästintill helt meningslöst att dricka på ett bilevent över huvudet taget? Om det är såpass jobbigt att gå och titta på bilar nykter så kanske man bör överväga att ens åka dit. Men att diskutera just alkoholen här på Garaget.org blir ju enbart en onödig och oändlig diskussion där 95% håller med eftersom att de som dricker antagligen inte är aktiva i den meningen här på Garaget.org

Vakten som var där ringde säkert polisen och tipsade om att det samlades så mycket folk och bilar på ett ställe, säkerligen innan någon började sladda/burna. Trots allt är det just det vaktbolagen och polisen jobbar för. Om polisen inte vore där skulle ju faktist risken för olyckor öka markant, någon som glömt träffen på Mobilia för ett par år sedan? MC->bil->Ajaj.
Men måste en träff ta slut helt och hållet för att en polis kommer dit och håller ordning på det? Mycket tjat om att folk ska ta det försiktigt och inte dricka, dock ingen som gör något åt dethär, om vi bortser från polisen.

Angående att åka och sladda och burna tycker jag det borde hållas som på alla andra träffar (som jag varit på) på en mindre och tydlig yta istället för att åka runt "hela" parkeringen.

Att träffar i en större stad som Stockholm fungerar bättre tror jag uteslutande beror på att djungel-trumman inte ljuder lika högt genom betongen.

Tror många måste släppa jakten på The fast and the furios- och Need for speed-känslan, det är film/spel, inte verklighet.

Och sist men inte minst, hur skriver ni? Flummigt till tusen, stav-fel som gör ord helt oläsliga och en gramatik som påminner om David Hasselhof´s frisyr under 80-talet, kom igen.

Precis min tanke oxå... Håller med fullständigt.

Finns en grej till. Det är 50km/h på vägen förbi Glasbruket och travet!!! Finns folk som bor där som nog kan vara lite tjuriga och ringa polisen om det går fortare där. Ha det i tanken på nästa träff.

Senast redigerat av Esprit-73 (3 juni 2009)

Mvh Jonas
jajjaj Avstängd
3 juni 2009 · 103 Inlägg

Det skulle va gött om man fick hyra mantorp park över en eftermidda? Undrar om nån har en aning om hur man ska gå ti väga för o typ hyra?????   Ja mena det skulle ju va coolt o ha en träff där smile

elvis_lkpg www.5100.se
3 juni 2009 · 130 Inlägg

jajjaj skrev:
Det skulle va gött om man fick hyra mantorp park över en eftermidda? Undrar om nån har en aning om hur man ska gå ti väga för o typ hyra?????   Ja mena det skulle ju va coolt o ha en träff där smile

Detta är ingen omöjlighet, men som alltid det kostar. Sen tror jag personligen att många skulle dra sig för att komma pga av att det blir lite lagligare. Men tänk er själva 500-1000 bilar område uppe i depån på ca 50*50m för lek och folk som styr upp det.Tror att det måste finnas en grupp på minst 20 personer med en stark ledare som tar tag i detta för att det ska funka, fixa det så fixar sig resten antingen på en parkering eller på mantorp

på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel
apanache
3 juni 2009 · 16 Inlägg

Ja brudarna tog sig en liten sväng till Mantorp (city Gross) för att se vad de hade att bjuda på.

Givetvis var ju den övre tonåren överrepresenterad med sina toktrimmade volvo och subaru mm MEN några guldkorn (enligt mig) hade letat sig dit och då höll jag mig framme med kameran smile

Hoppas detta kan sporra till att fler guldkorn tar sig iväg på sånna här träffar så vi kan vara överrepresenterade nån gång mer än under power touren!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/110760/676689_ji4kan.jpg
bilvård big_smile innan avfärd


https://www1.garaget.org/gallery/archive/110760/676692_y0jor3.jpg

apanache
3 juni 2009 · 16 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/110760/676694_mwgfl0.jpg
På plats


https://www1.garaget.org/gallery/archive/110760/676696_2otl5w.jpg
läckerbit


https://www1.garaget.org/gallery/archive/110760/676701_sqhhff.jpg
ytterligare en


https://www1.garaget.org/gallery/archive/110760/676704_rw7qhx.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/110760/676705_kvfcod.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/110760/676707_nq2d9k.jpg

mx_3_ "Glidare"
3 juni 2009 · 254 Inlägg

Haha skönt skrivet apanache, tar på mig att vara en av den yngre generationen med sin japanska leksak.

Och sjukt bra skrivet Accelsson, tror jag likasom du på det du skriver. Varje gång eftersnack tråd kommer upp så snackas det om alkohol på plats, men inget händer. Detta är fel forum att snacka om det på, tycker ändå att det blev en lyckad träff, slutade lite tidigare pga polisen men gjorde inte mig så mkt då jag jobbade dagen efter:)

Ser fram emot nästa träff i närheten!

apanache
4 juni 2009 · 16 Inlägg

mx_3_     >>>>> Jag menade absolut inget illa med att övre tonåren var störst på plan. Blir ibland lite trött på alla muskelbilsägare som e för stolta för att komma och ha lika jävla trevligt och roligt som ni har. Nä,då sägs det så här:

-Aa va f-n bara en massa ungar som bränner däck med sina trimmade volvos.

Fan det e väl klart de andra vågar ju inte visa sig....

Jag tycker ni e coola och med all rätt visar hur man roar sig.

Jag kommer även nästa gång big_smile


/Malin

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang