2512
Sök

Inkoppling av ljud!

Driftwannabee
142 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
#1
Hej

Har lite funderingar på hur man kan koppla in allting så man slipper att bränna säkringar och eventuellt pajja slutsteg..

har 2x12 kicker i en färdig låda
4x 6.9" gas
Mutant steg (som ska bryggas till monoblock)
ett ground zero 4 kanaligt
och en ground zero kondensator..
tyvärr ingen huvudenhet än men de kommer..
undrar om någon har ett bra kopplingschema som man förstår
och som kan hjälpa mig med kondensator..
en del säger att det är från plus på batteriet till plus på kond, o sen samma pluspol från kond vidare till steg
och sen minus till karossen som vanligt, men andra säger även att minus ska till steg den oxå??

Stort tack till den som kan hjälpa mig!!! då jag grunnar mig gråhårig på detta!!

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 juni 2009
#2
Du har inte sönder nånting ifall du inte kopplar stegen jord till kondensatorn, men om du vill få ut någon som helst nytta av kondensatorn så bör du nog köra jorden genom den. Se till så att du kör med rejäla kablar bara!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

907 Inlägg
18 juni 2009
#3
vad ska du med 4st 6*9 till?


Driftwannabee
142 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
#4
för att jag vill.. dum fråga dumt svar..
och nu var de inte de jag skulle ha hjälp med..

Tack ChiZtoffer, men för att vara helt ärlig så förstod jag inte mycket!!
kan du förklara mer specifikt, snarrare punktvis!

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

907 Inlägg
20 juni 2009
#5
jag undrade bara varför inte köpa ett riktigt framsystem istället för en massa kompromisshögtalare.
men om du vill göra samma nybörjar misstag som alla andra så ska inte jag hindra dig.


Driftwannabee
142 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
#6
Om man nu kanske vill spendera pengar på effekt i motorn samtidigt så behövs ingen dunder system utan då nöjer man sig me det man har så länge.. ! Nöjd med svar??

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

907 Inlägg
21 juni 2009
#7
Rauken91 skrev:
Om man nu kanske vill spendera pengar på effekt i motorn samtidigt så behövs ingen dunder system utan då nöjer man sig me det man har så länge.. ! Nöjd med svar??

japp då är jag nöjd



Sök