Leaf-Nissan 200sx s13 wide body *motor hemma*

s12 Nissan Gazelle
12 juli 2009 · 1 460 Inlägg

Leaf : snyggt S13 bygge du gör , lycka till de här ska jag följa

Nissan Silvia
Dillesan
12 juli 2009 · 8 Inlägg

Inte ofta jag läser och skriver här, men detta bygget föll mig verkligen i smaken!!

Frippe08 Galen
12 juli 2009 · 849 Inlägg

Riktigt nice projekt! Kommer följas

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Leaf Caddslav
15 juli 2009 · 133 Inlägg

En liten uppdatering.

Fick hem min nya ratt idag.

OMP Corsica i svart mocka.
Diameter: 350mm
Handgrepp: oval 30x28mm
Djup: 95mm

En helt underbar ratt.

http://www.pici.se/pictures/medium/CQnjbQFMl.jpg

Skaffade en flagga med för att få ha något på väggarna i brist på snygga flaggor/dekaler från sponsorer roll .

Skulle vara en bild på mig själv då dock.

150x75cm
http://www.pici.se/pictures/medium/YwHsGRQqb.jpg


Sitter och funderar på fälgar nu med, tänkte beställa innan helgen men är inte 100% säker riktigt än.

Det enda jag har som krav är iaf 17x9,5" med låg et för att slippa köra med spacer modell större.
17" för att det är mycket dyrare med 18" r-däck smile Man sliter ändå ut dem efter ett par dagar på en bana

Bara 2 dagar kvar till semester, i helgen ska det gjutas framskärmar smile

Senast redigerat av Leaf (16 juli 2009)

JDMCRAZE
15 juli 2009 · 2 077 Inlägg

Så jävla ballt wink
Vad gav du för bakluckan?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Leaf Caddslav
15 juli 2009 · 133 Inlägg

JDMCRAZE skrev:
Så jävla ballt wink
Vad gav du för bakluckan?

Tack tack, det värmer.
Priset hoppar jag över att säga oficiellt då jag fick ett bra pris p.g.a lite omständigheter, tror jag iaf. Kan ju ha varit ordinarie pris med smile
Jag ger dig det på PM plus ett annat tips.

Längtar tills på Lördag när jag får kolla på den live själv första gången.. känner mig som en liten 5 åring på julafton.

edit: snygg "bild" förresten smile

Senast redigerat av Leaf (15 juli 2009)

JDMCRAZE
15 juli 2009 · 2 077 Inlägg

Leaf skrev:

JDMCRAZE skrev:
Så jävla ballt wink
Vad gav du för bakluckan?

Tack tack, det värmer.
Priset hoppar jag över att säga oficiellt då jag fick ett bra pris p.g.a lite omständigheter, tror jag iaf. Kan ju ha varit ordinarie pris med smile
Jag ger dig det på PM plus ett annat tips.

Längtar tills på Lördag när jag får kolla på den live själv första gången.. känner mig som en liten 5 åring på julafton.

edit: snygg "bild" förresten smile

hehe klart smile
Kan jag förstå wink

hehe fan vad kul och se och känna på det!
edit: hehe ja nästa inköp är en äkta nismotröja på ingång wink

Senast redigerat av JDMCRAZE (15 juli 2009)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Jlmmy
16 juli 2009 ·

Trevliga saker ;D
Gott med mocka wink

mvh

Hybriden
16 juli 2009 · 677 Inlägg

Fan va coolt projekt!
lycka till

Mickius
16 juli 2009 · 4 670 Inlägg

Härligt projekt!

Lär följas med spänning och se utvecklingen smile

dundersmurfen smurfidunder
16 juli 2009 · 327 Inlägg

störtskönt höörudu

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
_Fredrik
16 juli 2009 · 2 788 Inlägg

Riktigt roligt projekt att följa big_smile Ser riktigt bra och seriöst ut wink Kommer följas, lycka till med allting!

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Kenshirodrift Driftare
19 juli 2009 · 173 Inlägg

mycket fint projekt, lycka till och hoppas det kommer hålla mellan dig och "din andra flickvän" hehe

Daihatsu Charmant "Charmer" (1986)
Chrysler 300c "Raidopower Motorsport" (2005)
Toyota Soarer jzz30 "kenshirodrift" (1993)
Kenshirodrift Driftare
19 juli 2009 · 173 Inlägg

o hör gärna av dig om du vill flocka nåt sen så fixar jag det.

Toyota Soarer jzz30 "kenshirodrift" (1993)
Chrysler 300c "Raidopower Motorsport" (2005)
Daihatsu Charmant "Charmer" (1986)
Leaf Caddslav
19 juli 2009 · 133 Inlägg

DJ Kingston skrev:
o hör gärna av dig om du vill flocka nåt sen så fixar jag det.

Haha jadå, hon suckar mest bara men tillåter sig själv att bli mutad med diverse prylar ibland smile

Trevligt att du nämnde det för nu efter de här 3 veckorna med semester så kommer jag ha en del saker som kommer behövas att flockas, instrumentpanel och småprylar som fortfarande ska vara kvar i inredningen.

Jag kommer definitivt höra av mig smile


Bara regnet håller sig undan nu så kommer det förhoppningsvis hända skapligt mycket nu framöver.

Kenshirodrift Driftare
20 juli 2009 · 173 Inlägg

j omen jag fixar som sagt ett bra pris för att du skrev så fint på min projekttråd, hehe

Daihatsu Charmant "Charmer" (1986)
Toyota Soarer jzz30 "kenshirodrift" (1993)
Chrysler 300c "Raidopower Motorsport" (2005)
Leaf Caddslav
21 juli 2009 · 133 Inlägg

Jaha då  var första dagen på semestern klar då.

Eftersom jag inte fått tillträde till garaget i helsingborg så håller jag till hos min mor o far i Forshaga i värmland för tillfället och grejar....så då får man helt enkelt räkna med skit som idag, det regnar såklart.

Hann iaf kolla passformen på bakluckan lite snabbt och konstaterade att det behövs passas in hyffsat ordentligt sen när det är dags för montering.

Den ska tillbaka till Custommania nu om någon vecka så att de kan färdigställa den och göra finputsningen innan jag lämnar den på lack (klarlack)

Sen hann jag spackla lite där jag svetsat och lite på bakskärmen innan det blev blött.

Lite bilder.

Ser lite rejsigt ut med kolfiber ändå, dock väldigt rå och inte finslipad och klarlackad.

http://www.pici.se/pictures/medium/mrrzjTONm.jpg

http://www.pici.se/pictures/medium/mODpTYoTV.jpg

Sen kom regnet och jag fick täcka för och förflytta mig in i faderns garage istället.

Då tänkte jag hugga in lite på sidokjolarna som jag vill bygga om till lite "fetare" utseende och för att få lite mera distinkt tröskel.

Hade faktiskt ingen större idé hur jag skulle gå tillväga utan använde lite prylar jag hade liggandes där redan och testar mig fram, går det så är det bra, går det inte så jaja bara att göra om.


och skit blev det så jag vill inte ens visa det tjommigaste jag någonsin gjort på en bil, så jag tar bort halva inlägget istället.....herregud vad det gick åt helvete smile

Senast redigerat av Leaf (22 juli 2009)

selen
21 juli 2009 · 134 Inlägg

Ser bra ut! riktigt snygg front! den tycker jag du ska köra med som den ärtongue?

Leaf Caddslav
22 juli 2009 · 133 Inlägg

Ja vi får se, kanske kör med den så. Funktionen först smile

Har slipat,raspat och slitit ner ena kjolen idag med till den formen jag kan tänka mig att ha.

Det blev ungefär 1/5 del kvar av det som syns på bild ovan.
Aldrig mer fogskum säger jag bara, hädanefter kommer det bara användas för att limma ihop bonocellen med.

Leaf Caddslav
22 juli 2009 · 133 Inlägg

Sådär nu har jag editerat bort halva inlägget som jag gjorde en sida bakåt, kjolarna blev så dåliga att jag mådde illa av att se det.
Så nu ska det iväg och handlas mdf skivor och bonocell så att jag kan bygga upp en ny kjol från grunden istället och sen gjuta av.

Såvida ingen har ett bra tips på kjolar som passar en s13 med breddning, det ska vara breda trösklar och inget herrejössesutseende utan funktionen ska gå först.

Senast redigerat av Leaf (23 juli 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang