Mitt projekt började med att jag skulle piffa upp bilen lite men det spårade snart ur skulle bara bli mer och mer, och på den vägen är det. Jag satsar mest på karossen först. Eftersom motorn är lätt att bygga om i efterhand. Så... Visa mer
Tänkte bara att även om det är ett polarblock org med 16v turbo så måste du ha alla delar (topp, grenrör, turbo, luftfilter,tryckrör, osv, osv, osv) i original från den motorn annars godkänns motorbytet ej i regbesiktning.......
Kämpa på annars det ser ju jädrigt gött ut.
Mvh Jerry O
Ee jag ska ha tag i en bil med 16v turbo original å slänga över alla grejer till besiktningen, sen när den är besiktad så ska den turbo på bilden dit med det grenrör jag ska bygga för att få en lite roligare bil under tiden jag bygger den motorn som jag vill ska ha 550hk, alltså så jag kan köra med bilen när jag bygger motorn
Då kan du ju lika gärna passa på att byta till 230-block efter bes. så får du en ännu roligare bil att åka medans du bygger motor.
Tänkte bara att även om det är ett polarblock org med 16v turbo så måste du ha alla delar (topp, grenrör, turbo, luftfilter,tryckrör, osv, osv, osv) i original från den motorn annars godkänns motorbytet ej i regbesiktning.......
Kämpa på annars det ser ju jädrigt gött ut.
Mvh Jerry O
Ee jag ska ha tag i en bil med 16v turbo original å slänga över alla grejer till besiktningen, sen när den är besiktad så ska den turbo på bilden dit med det grenrör jag ska bygga för att få en lite roligare bil under tiden jag bygger den motorn som jag vill ska ha 550hk, alltså så jag kan köra med bilen när jag bygger motorn
Då kan du ju lika gärna passa på att byta till 230-block efter bes. så får du en ännu roligare bil att åka medans du bygger motor.
Kör hårt så tar det sig gött.
Mvh Jerry O
Aa det har du rätt i får se hur det blir det ärju några dagar kvar till bes haha
Om du reggar in 204ft:n på bes, vilket du enligt reglerna ska få göra, så kan du säkert "lura" besiktningen väldigt enkelt i framtiden Dom tittar ju bara under huven, och då ser dom en 2,3 16v turbo ( som ser likadan ut som en 2,0 16v turbo ). Enda som skiljer är ju något nummer på blocket och toppen
Om du reggar in 204ft:n på bes, vilket du enligt reglerna ska få göra, så kan du säkert "lura" besiktningen väldigt enkelt i framtiden Dom tittar ju bara under huven, och då ser dom en 2,3 16v turbo ( som ser likadan ut som en 2,0 16v turbo ). Enda som skiljer är ju något nummer på blocket och toppen
Tja nu har det hänt lite igen skärmkanten fick jag hem, och trösklarna är svetsade på under sidan nu med. Hittade lite rör till buren så jag slipade till en bit som ska sitta vid dörren men den är inte svetsad en för är inte säker på om jag ska ha den där eller inte vad tycker ni? har även släpat ut bilen och tvättat med högtrycks tvätten under;) blev bra men i hjul husera bak satt det fast som fan så jag fick inte bort det så där får jag köra med kniv eller nåt sånt.
riktigt roligt projekt och kul att du gör det så seriöst ! ser ut att kunna bli hur bra som helst ! men var köpte du ställbara fjäderben ? detta kommer följas noga keep up the good work
riktigt roligt projekt och kul att du gör det så seriöst ! ser ut att kunna bli hur bra som helst ! men var köpte du ställbara fjäderben ? detta kommer följas noga keep up the good work
det står tidigare i tråden men jag är snäll och hjälper dig idag :-)
där har du adressen men du skall tydligen ringa dom för att få möjligheten att beställa dom
riktigt roligt projekt och kul att du gör det så seriöst ! ser ut att kunna bli hur bra som helst ! men var köpte du ställbara fjäderben ? detta kommer följas noga keep up the good work
Tack tack mycket positiv respons Ja svaret har du redan
riktigt roligt projekt och kul att du gör det så seriöst ! ser ut att kunna bli hur bra som helst ! men var köpte du ställbara fjäderben ? detta kommer följas noga keep up the good work
det står tidigare i tråden men jag är snäll och hjälper dig idag :-)
där har du adressen men du skall tydligen ringa dom för att få möjligheten att beställa dom
Tja det händer lite om dagarna i garaget nu. håller på att svetsar och slipar undertill inför blästring och grund lackering av hela bilen. Svetsat ingen hålen under buren och svetsat undersidan av växellådstunneln och ska slipa på ovansidan. Har också byt ut tvärbalken och tagit bort alla gångjärn och alla så gummi pluggar som sitter i karossen och så har jag svetsat lite på buren
Ska slipa fogarna på ovansidan
Det var allt som jag har att vissa nu har lite kvar innan den ska iväg på blästring.