Toyota Supra turbo

jonte200sx
10 november 2009 · 23 Inlägg

Hejsan! Någon som vet vad ett toyot supra turboagregat klarar av ge? (ett standad agregat)

JDMy00 ClubJDM.se
10 november 2009 · 1 608 Inlägg

Vilken modell?

Mazda Mx-5 (1999)
jonte200sx
10 november 2009 · 23 Inlägg

Vet tyvärr inte. Det är en som ville sälja till mig! Den set rätt maffig ut!

mkiv77
10 november 2009 · 1 153 Inlägg

Mer info tack.Org turbon från en 7m motorn är inte stor.O är väl inte twin turbo aggen du ska ha?

XeptiQ Whatever :)
10 november 2009 · 1 652 Inlägg

jonte200sx skrev:
Vet tyvärr inte. Det är en som ville sälja till mig! Den set rätt maffig ut!

hmm är de en liknande denna? för den tillhör supra mk3 och celica gt4 sent 80-tal...  https://www1.garaget.org/gallery/archive/89306/756465_sjt5hj.jpg

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Darkace Skyline Drifter
11 november 2009 · 640 Inlägg

om de är ett MK3 orginal aggregat så pallar den max 1 bar, men helst ska man bara ladda 0.9...

XeptiQ Whatever :)
11 november 2009 · 1 652 Inlägg

mm, har också hört detta... men är lite tung för en 4 cyl.. bättre på en 5:a eller 6:a..

Darkace skrev:
om de är ett MK3 orginal aggregat så pallar den max 1 bar, men helst ska man bara ladda 0.9...

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
PHerrdahl Svetsare.
12 november 2009 · 164 Inlägg

XeptiQ skrev:
mm, har också hört detta... men är lite tung för en 4 cyl.. bättre på en 5:a eller 6:a..

Darkace skrev:
om de är ett MK3 orginal aggregat så pallar den max 1 bar, men helst ska man bara ladda 0.9...

Tung för en 4a? Du plockar nog mer hästar med den på en 4a än på en 6a (i %). Tror mest det är en sprypning på en 6a som genererar 0 effekt och 100% värme över 1 bar.

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.
Audi S4 2,2TQ "RS600" (1992)
XeptiQ Whatever :)
12 november 2009 · 1 652 Inlägg

Jaså okej, så lät de inte på dem som säljer dem iaf.. men men å kanske du kan föklara för mig varför min 4:a inte går bra alls med denna? en 16v portad topp med denna turbo?

Hollizini skrev:

XeptiQ skrev:
mm, har också hört detta... men är lite tung för en 4 cyl.. bättre på en 5:a eller 6:a..

Darkace skrev:
om de är ett MK3 orginal aggregat så pallar den max 1 bar, men helst ska man bara ladda 0.9...

Tung för en 4a? Du plockar nog mer hästar med den på en 4a än på en 6a (i %). Tror mest det är en sprypning på en 6a som genererar 0 effekt och 100% värme över 1 bar.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
XeptiQ Whatever :)
12 november 2009 · 1 652 Inlägg

jonte200sx skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/27389/799739_fk7b2t.jpg


Denna turbo är det

hmm okej ser ut som den jag har liggandes.. ingen bättre bild så man kan se vad de står på den?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
PHerrdahl Svetsare.
12 november 2009 · 164 Inlägg

XeptiQ skrev:
Jaså okej, så lät de inte på dem som säljer dem iaf.. men men å kanske du kan föklara för mig varför min 4:a inte går bra alls med denna? en 16v portad topp med denna turbo?

Hollizini skrev:

XeptiQ skrev:
mm, har också hört detta... men är lite tung för en 4 cyl.. bättre på en 5:a eller 6:a..


Tung för en 4a? Du plockar nog mer hästar med den på en 4a än på en 6a (i %). Tror mest det är en sprypning på en 6a som genererar 0 effekt och 100% värme över 1 bar.

Volym, kammar, komp?

Vad är problemet? Sent ladd? Inget ladd? Eller går den bara allmänt skit?

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.
Audi S4 2,2TQ "RS600" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang