3939
Sök

Planing av 531 volvo topp

169 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
tjena ska plana av min 531-topp nu 2,5mm.. å då måste jag byta till en kortare kamrem.. som jag har hört så ska en ford rem passa kanon men vilken ford rem?? nån som vet?... o sen så ska jag slipa inventilerna är de nån som vet vad man köper ett sådant verktyg till borr-maskinen en så kallad (sug propp )

Full Gas Spar Tid:P

Gasglad
3 244 Inlägg
11 november 2009
Tjenare!! Du kan plana upp till 3mm, en 122kuggars rem behövs, finns bla här: http://jb-engine.se/?page_id=44

En såkallad indian pinne finns på mekonomen + ventilpastan! Enklast är att göra det för hand då borrmaskinen kan göra så att du tappar känslan och slipar för mycket!!

//Carfreak

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
11 november 2009
det funkar med original rem, jag har kört med det på en b21a med 531 topp det funka fint.
det finns ju rem spännare big_smile

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

169 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
nån som har provat o plana 3mm??? o kört med de? funkar de bra?? vad blir de för komp osv?

Full Gas Spar Tid:P

Tottis_vbg
21 november 2009
jag brukar byta till Ford-rem när jag planat 2,8mm å mer. e remmen till fords (pintomotor) 8 ventilaren.  remmar av märket GATES som dom brukar ha hos biltillbehörsbutiker har NR: 5069
Senast redigerat av Tottis_vbg (21 november 2009)

Sök