Dietec behandling

richard hughes
30 maj 2006 · 2 Inlägg

Hejsan !

jag undrar hur många som har det på sina bilar ? är det värt att lägga dom pengarna på det?

MvH Richard

Buick Skylark "Bjukken" (1965)
Volkswagen Golf GTI "GTI" (2006)
DasAuto
30 maj 2006 · 2 751 Inlägg

om du köper de rätta sakerna som dietec använder och lägger ner ett antal timmar så kan man göra (nästan) lika bra som dom!!fast mycket billigare

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
_AudiA6_ Tommy
30 maj 2006 · 84 Inlägg

någon som vet vad deras saker heter då ? smile och vart dom finns att köpa ?

Four Ring´s To Rule Them All !
ECO_Astra
30 maj 2006 · 173 Inlägg

in på ditec å köp deras vax  å shampo så får du nästan lika bra resultat om du kör me maskin

Toyota Supra mk4 "2JZ E85" (1996)
_AudiA6_ Tommy
30 maj 2006 · 84 Inlägg

ECO_Astra skrev:
in på ditec å köp deras vax  å shampo så får du nästan lika bra resultat om du kör me maskin

Man tackar smile blir att inhandla det inom snar framtid big_smile

Four Ring´s To Rule Them All !
LEEKAPÅGEN Trucker
30 maj 2006 · 93 Inlägg

Ska göra d!!

// Leekapågen
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
30 maj 2006 · 1 781 Inlägg

tror grundpriset ligger på en 3000 kr eller nått sånt.. jag själv har laggt ditech på min bil och är helnöjd med det!

Team Insane Racing
-Rickard-
30 maj 2006 · 302 Inlägg

richard hughes skrev:
Hejsan !

jag undrar hur många som har det på sina bilar ? är det värt att lägga dom pengarna på det?

MvH Richard

Testat både Mr Cap samt Ditec på mina bilar, tycker personligen att Ditec är bättre. Har dock inte
lackkonserverat min nya bil, har tyckt det varit så tråkigt att man inte kunnat putsa på bilarna. Det vill man ju göra big_smile

SaNelito Fartdåre
30 maj 2006 · 286 Inlägg

Farsan funderar på att göra någon "Krontec" eller "Jewelultra Diamondbrite" behandling men är det någon som vet nåt om dessa två??

Volvo S40N (2006)
Chrille79
30 maj 2006 · 70 Inlägg

Dom flesta lackskydden är ganska likvärdiga. Är mer beroende hur noga personen i fråga som gör behandlingen är. För jobbet är A & O. Så lämna där ni känner att ni får ett bra bemötande eller ännu bättre känner någon som jobbar där eller lämnat in bilen på stället innan

Christian Roskjaer, Helsingborg
Honda Crx "Glassbilen" (1988)
CHAMELEON
31 maj 2006 · 104 Inlägg

tja!jobbar själv på göteborgs bilvård center..vi utför ditec behandlingar..har själv d på min..gjort mars-06..e grymt nöjd...just nu har vi sommarerbjudande me..vi bjuder på protec o glastecbehandling..dvs..textilimpregnering och glasbehandling..nån som e sugen o vill veta priser så e d bara att hojta eller mejla mej.

general
1 juni 2006 · 52 Inlägg

När jag jobbade med rekond, så körde vi Lahega.
Jag kan berätta ett av dom enklaste sätten för att få riktigt fin lyster.

Tvätta bilen med kallavfetning.
Steg 1 Lahega no1. nr:11kör med röd trissa ca:1300rpm (Maskin typ Festool, Flex)
Steg 2 Lahega no1. nr:17 kör med svart lr gul trissa ca:1400rpm (Maskin typ Festool, Flex)
Steg 3 Lahega no1. nr:35 kör med oscillerande maskin. (Maskin typ Festool, Flex)

Maskin typ Festool, Flex. Bra saker.

Bra att veta.
Tejpa alla gummilister vilket spar mkt tid. Annars får du fula vitaräster som kan vara svåra att få bort. Finns medel för att ta bort det med men det behöver man inte om man gör det rätt.
Var vaksam när du kör på plast tex stöt så att du inte går igenom lack, gäller även när du kör med nr:11 på bilen.

Komihåg att tvätta av bilen efter nr:11 innan du går på med nr:17. nr:35 kan du köra på direkt efter nr:17.
Du kan även köra nr:33 ist för nr:35. Men rekomenderar nr:35.

Du kan läsa mer på www.Lahega.se
Fråga om du vill veta mer.

Lycka till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang