2611
Sök

- Projekt TURBO-LADA forts. från sidan23 vers. 2.0 "The Vladimir Driftern"

Lada-missbrukare
566 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Har nog fått en del gjort på bilen trots uteblivna uppdateringar(beror på att nätverket e ur funktion hemma för tillfället..

Hur som helst, tryckboxen e klar. Sen så har jag monterat slanganslutningar för slangarna till trycksättning av förgasarna och till bränsletrycksregulatorn, samt anslutning till dumpventilen. Bilder kommer så fort som möjligt.
Sen så for jag med grenrör-insuget till en metallfirma istan, så dom får plana flänsen som drog sejj då grenrören å insugen svetsades.

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

preem pump
836 Inlägg
10 juli 2007
bilder?????
tongue

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

174 Inlägg
11 juli 2007
yESS YESS!!  väntar på bilderna tongue  ME FULL IVER

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen

Lada-missbrukare
566 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Här kommer ett par bilder..

http://i75.photobucket.com/albums/i290/Ladamies/IMG_2230.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i290/Ladamies/IMG_2233.jpg

(Den påsvetsade kanten på tryckboxens röranslutning ska inte vara där sen, de va bara nån tankspridd typ som svetsade dit den..roll.. de ska istället komma en 90graders böj neråt å sen slang på där...)

Kommer att dröja ett tag innan de blir nån uppstart.. hade beställt ny kamkedjeskena, men firman har nu semesterstängt till 30juli å ja kan ju inte montera ihop allt annat före jag fått skenan på plats..(man måste ju ha ventilkåpan bort för att kunna montera den, så)
Ikväll har jag donat lite med kablaget.. rev bort en massa onödiga trådar som tex stereokablarna.. rev ut allt till stereon för den ska ja inte ha mera i bilen.. ska oxå montera mätarna inom dom närmsta dagarna, samt ordna kablaget i motorrummet osv...

Vi återkommer!
Senast redigerat av Lada Tuning (17 juli 2007)

410 Inlägg
17 juli 2007
Kommer lätt bli hur grymmt som hellst det här! diggar bilen som fan! keep up the good work !!! en av värdels råaste bilar i mina ögon big_smilecool

Copyright @ Rybbs Production

Lada-missbrukare
566 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
hanomag skrev:
Kommer lätt bli hur grymmt som hellst det här! diggar bilen som fan! keep up the good work !!! en av värdels råaste bilar i mina ögon big_smilecool

Tackar tackar!! rolit å höra! smile
JA e lite smått orolig bara för att inte hinna få ut den på vägen förrän snön kommer, om de fortsätter i samma fart.. dessutom börjar kontot bli magert å lönen kommer först om en månad... började på nya jobbet igår.. fick fast anställning på Toyota-verkstad i Jakobstad direkt efter armén.. int dåligt smile

174 Inlägg
18 juli 2007
vi lada menskor brukar ha de lite stramt på kontot.. big_smile mitt projekt har stannat up så totalt nu!! at jag blir riktit nervös, eller jag har no varit länge redan.. :S  måste liksom hitta sänkningsfjädrar till bilen .. inte så lätt det.
men de ser ganska bra ut insuget å boxen å de!

410 Inlägg
18 juli 2007
Lada Tuning skrev:
hanomag skrev:

JA e lite smått orolig bara för att inte hinna få ut den på vägen förrän snön kommer, om de fortsätter i samma fart.. dessutom börjar kontot bli magert å lönen kommer först om en månad... började på nya jobbet igår.. fick fast anställning på Toyota-verkstad i Jakobstad direkt efter armén.. int dåligt smile

grattis te nya jobbet!

Copyright @ Rybbs Production

Lada-missbrukare
566 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
hanomag skrev:
Lada Tuning skrev:
hanomag skrev:

grattis te nya jobbet!

Tackartackar! Trivs bra gör jag oxå!smile å de e ju hemåt:)

174 Inlägg
30 juli 2007
händer de nått me projektet??

7 Inlägg
30 juli 2007
vanligt gärn ?? fan vad pinsamt du tror inte det kommer rosta i ???

Fisken

2 122 Inlägg
30 juli 2007
rocco_siffredi skrev:
vanligt gärn ?? fan vad pinsamt du tror inte det kommer rosta i ???

har du hört talas om färg? och budget? sen har alla kanske inte tillgång till alu och tigsvets

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

4 767 Inlägg
30 juli 2007
Utsidan målar man med värmebeständig färg så funkar det. Grenröret behövs inte målas..
Invändligt klarar det sej då det kommer alltid ligga en oljefilm i alla tryckrör/insug eftersom en turbo alltid läcker lite olja.

Grymt projekt! big_smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

klabbarpan
3 041 Inlägg
30 juli 2007
Erick skrev:
Utsidan målar man med värmebeständig färg så funkar det. Grenröret behövs inte målas..
Invändligt klarar det sej då det kommer alltid ligga en oljefilm i alla tryckrör/insug eftersom en turbo alltid läcker lite olja.

Grymt projekt! big_smile

Mvh
Erick

Sant så sant ^^

Lada-missbrukare
566 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Jahapp.. Ska skriva lite då.. Blir sällan uppdaterat.. Projektet glider sakta framåt.. Har nog fixat allt kablage nu å kopplat mätarna osv.. Men de stannade av lite när gasen tog slut i farsans migsvets så ja har inte fått så mycket gjort... Nåjaa en del smått övrigt e fixat men en del återstår.. Fick hem nya kamkedje-skenan igår å monterade då den. sen så fixade jag klart gasstaget me vajern å dee.. Ska bara få det fastsvetsat oxå.. Å bara ja får hem IC:n tillbaka som en bekant lånat så kan jag fixa klart laddtrycksrören.. Downpipeflänsen skar brorsan ut åt mejj ikväll.. Så den ska filas å slipas å sen ska downpipen svetsas.
Staget till grenröret e oxå så gott som klart..Återstår ju bara svetsandet där oxå... Så man kan väl konstatera att så fort jag kan börja använda svetsen igen så börjar det rulla på igen..
De va då en sammanfattning såhär långt.. Har inga bilder nu för de har inte ändrat så mycket synligt..

174 Inlägg
1 augusti 2007
hejsan!

jag har fundeerat på en sak, som jag kanske tänkte prova i min motor som jag skall skaffa.

med att bygga om så jag får en kedje skena till från andra sidan, liksom mittemot den skenan som man spänner kedjan, tänkte om de kanske håller att varva lite bättre och blir mera korrekta tider, eftersom kedjan då inte skulle komma åt at börja vibrera SÅ mycket..

vad tror du om en sån uppfinning?

Lada-missbrukare
566 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
makarof skrev:
hejsan!

jag har fundeerat på en sak, som jag kanske tänkte prova i min motor som jag skall skaffa.

med att bygga om så jag får en kedje skena till från andra sidan, liksom mittemot den skenan som man spänner kedjan, tänkte om de kanske håller att varva lite bättre och blir mera korrekta tider, eftersom kedjan då inte skulle komma åt at börja vibrera SÅ mycket..

vad tror du om en sån uppfinning?

Jag tror inte att de förbättrar så mycket.. Men en sak som lite ställer till för högvarvande e ventillyftarna.. Dom e inte den bästa modellen på Ladamotorerna... Hoppar "ur led" vid mycket högvarvande.. En del har tillverkat egna rullvippor som då e bättre..

Styrskenan som jag bytte på min Lada e egentligen den vanligaste svagheten på Ladamotorn.. Pratade med han som säljer Ladareservdelar i stan å han sa att de tillverkas inga "ordentliga" skenor till den mera. Finns bara svaga pirat-skenor att fås..

Projektet går för övrigt fortfarande i sakta fart framåt.. Fick tillbaka IC:n igår å konstaterade att den inte får plats, så nu ska ja fixa ihop det utan IC, å sen senare sätta dit en annan.. Fixade alla rörbitar för laddtrycksröret ikväll så jag tar det med till jobbet imårrån å svetsar ihop det där.. samtidigt snickrade jag till rörbitarna för luftfilterröret..
Senast redigerat av Lada Tuning (2 augusti 2007)

1 237 Inlägg
2 augusti 2007
Ser framemot att se slutresultatet big_smile lycka till!

62 Inlägg
2 augusti 2007
Väldigt Kul att någon ger sig på en Lada med budget i åtanke.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Tackar!smile Svetsade laddtrycks- å luftfilter rören klart idag.. Blev långt ifrån bra svetsat, men jag orkar inte bry mejj så mycket i finishen. Blir kanske en sväng i garaget ikväll om ja orkar..

Sök