Eftersnack: Vallåkraträffen 21-22/8 2010

Martin81
23 augusti 2010 · 1 232 Inlägg

vallåkra e inte var det har vart,

hanning81 Greve
23 augusti 2010 · 135 Inlägg

Förstår era frustrationer ang. repor på era bilar... Men har man en stor öppen träff på detta sätt så är ju hela upplevelsen att man kan komma nära bilarna just för att kunna kolla på alla detaljer... Gör som killen med taggtråd runt sin bil om ni inte vill att folk kommer nära! Tycker jag verkar som en bra lösning. Vi som är försiktiga med våra vagnar när vi går på området behöver kanske inte bli generaliserade... Annars skitbra träff. Tycker bara personligen att lördagen med fokus på lastbilar är lite väl gäspigt... Stor eloge dock till dragster lastbilen som bjöd på lite "drifting" på söndagen! smile

Andreas79
23 augusti 2010 · 3 968 Inlägg

Fick svar av ansvarig:

"Hej Andreas !



Vad bra att du är nöjd, trevligt att höra.

Tack för dina synpunkter.

Ha en bra dag !



Med vänliga hälsningar



Per Östman"

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Andreas79
23 augusti 2010 · 3 968 Inlägg

Masen_Racing skrev:

Andreas79 skrev:
Har även skickat ett mail till ansvariga för Vallåkraträffen, vad tycker ni om detta jag skrivit ?


"Hej

Jag ställde som vanligt ut igår vid japanska bilarna,
det jag vill påpeka är att där avspärrningarna är bakom
bilarna vi ställer ut - ja där trängs folk så man får repor
på lacken på grund av deras kläder o.s.v alltså smockfullt
med folk som gör att de står alldeldes för nära våra bilar,
vet fler som reagade över detta, men detta problem slipper
man om man står i mitten av allting. Av någon anledning
går folk även runt med barnvagnar vid trånga utrymmet,
just närmast flygrakan, detta är ett stort problem enligt mig
och andra... så vi som står parkerade närmst flygrakan
får lida för detta att vi som är verkligen rädda om våra bilar
får repor och annat och även bulor har jag hört folk fått.

Mitt förslag är att ni har japanska bilarna i mitten istället för närmst
flygrakan nästa år... alltså på samma ställe som i år men bara en liten
bit ifrån - jag vill inte ha fler repor i min lack iallafall. Så jag hoppas
ni tar åt er detta och ÄVEN att ni inte släpper in vilka bilar som helst,
gång på gång år efter år gör ni detta, många många skrotbilar måste
jag säga.. och vissa bilar som är HELT original förstår jag och mina
kompisar inte att de kan komma in med, med tanke på att de inte gjort
något alls med bilarna, träffen blir tyvärr tråkigare då om rena skrotbilarna
och solblekta bilar med hjulsidor o.s.v kommer in, många har klagat på detta
varje år och ändå släpper ni in vad som helst, alltså borde en hel del
bilar köra till vanliga parkeringsplatsen istället för att ställa sig på utställnings-
området.

Jag hoppas ni förstår dessa problem.

I övrigt bra arrangerat och att ni lagt sten vid ingången då det regnar o.s.v,
så det inte blir så kleggigt.



Mvh Andreas

Tacksam för svar !"

PRAT OM skitbilar så borde alla Volvo bilar stå på denna parkering, då Vallåkra var från grunden från VOLVO bilar, ICKE japanare! (PUNKT)..........

Så ja, så ja ...nu tur tar vi det lilla lugna, nuförtiden är träffen till för alla bilmärken big_smile

För övrigt finns det även japanare som EJ är skitbilar utan fina även dem - som
stod på olika ställen på området.

Jag själv går även runt och kollar på Volvo och andra bilmärken med kan jag säga smile

Bara trevligt med varierande bilmärken/fabrikat.

EDIT: såg du tog bort ditt inlägg plötsligt..

Senast redigerat av Andreas79 (23 augusti 2010)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
23 augusti 2010 · 616 Inlägg

Jag är lugn wink Men tycker de ska vara så att alla bilar ska få stå där dom vill stå!

Vet själv hur de känns få en jävla bula på bilar sad

loggan OSR
23 augusti 2010 · 39 Inlägg

Doluck skrev:

Lidborn skrev:
Tyckte där var riktigt mycket folk och bilar tur med vädert också.
Lördagens busande i hyllinge var ju grymt att dom lät folket hållas.
GSR insats i ängelholm var det sämsta jag uppleft när startern inte ens fattar att man inte går bakom en bil som värmt däck och backar tillbaks. Sen att man prylar killen för att man själv e trög gör ju honom ännu trögare. Om nån skulle vara vansinnig skulle det ju vara killen i volvon.
Hoppas du polisanmälde idioten.
Bra gjort av race for fun som tog avstånd till GSR och lätta från platsen.

Kan bara hålla med dig, blev själv vittne till det som hände i Ängelholm och man trodde ju inte sina ögon!
Tycker absolut att killen i Volvon ska göra en polisanmälan mot GSR medlemmen!

ja de va jag som blev påbackad.....
jag känner killen som körde på mig... vi e från samma trakter
när han burnar fram å backar i fullgas bakåt igenom röken ...jag såg han i ögonvrån å hoppade till för att inte bli fälld å landa under bilen.... jag blev skiträdd å av ren ilska å rädsla blandat fick jag en sån adrenalinkick att jag tappade befattningen.

race 4 fun hade publiken att ha hand om ... vilket dom inte gjorde.
så när jag stod i burnen vinkat fram föraren så tog jag ett steg till vänster med ryggen åt föraren å motade publik som var på väg över rakan.... hade jag inte stoppat denna publik att gå imellan bilarna så hade fler blivit påbackade å inte bara jag

när man burnar i burnen så burnar man fram å stannar där.... man backar inte bak i fullgas för att burna fram igen..... jag fick alltså åka med på bagageluckan ca 10meter för att sedan flyga av när han la i ettan å burnade fram igen....


jag talade i mobil med föraren 10 min efter händelsen å bad om ursäkt å allt är nu lugnt händelsen ifråga gäller mig å föraren så snackas det inte mer om detta .....


och att annat folk i publiken bildar en pöbel imot oss med öra till öra info är inte okej...

så härmed ber jag om ursäkt till alla för mitt agerande vilket jag vet var fel gjort av mig..och kommer inte hända igen för jag har lärt mig en läxa..

vad de gäller polisanmälan så anmäler vi inte varandra VI ÄR POLERS IGEN...

slutdiskuterat ......

OSR - old school racing
Ramzon Mediahora
23 augusti 2010 · 63 Inlägg

loggan skrev:

Doluck skrev:

Lidborn skrev:
Tyckte där var riktigt mycket folk och bilar tur med vädert också.
Lördagens busande i hyllinge var ju grymt att dom lät folket hållas.
GSR insats i ängelholm var det sämsta jag uppleft när startern inte ens fattar att man inte går bakom en bil som värmt däck och backar tillbaks. Sen att man prylar killen för att man själv e trög gör ju honom ännu trögare. Om nån skulle vara vansinnig skulle det ju vara killen i volvon.
Hoppas du polisanmälde idioten.
Bra gjort av race for fun som tog avstånd till GSR och lätta från platsen.

Kan bara hålla med dig, blev själv vittne till det som hände i Ängelholm och man trodde ju inte sina ögon!
Tycker absolut att killen i Volvon ska göra en polisanmälan mot GSR medlemmen!

ja de va jag som blev påbackad.....
jag känner killen som körde på mig... vi e från samma trakter
när han burnar fram å backar i fullgas bakåt igenom röken ...jag såg han i ögonvrån å hoppade till för att inte bli fälld å landa under bilen.... jag blev skiträdd å av ren ilska å rädsla blandat fick jag en sån adrenalinkick att jag tappade befattningen.

race 4 fun hade publiken att ha hand om ... vilket dom inte gjorde.
så när jag stod i burnen vinkat fram föraren så tog jag ett steg till vänster med ryggen åt föraren å motade publik som var på väg över rakan.... hade jag inte stoppat denna publik att gå imellan bilarna så hade fler blivit påbackade å inte bara jag

när man burnar i burnen så burnar man fram å stannar där.... man backar inte bak i fullgas för att burna fram igen..... jag fick alltså åka med på bagageluckan ca 10meter för att sedan flyga av när han la i ettan å burnade fram igen....


jag talade i mobil med föraren 10 min efter händelsen å bad om ursäkt å allt är nu lugnt händelsen ifråga gäller mig å föraren så snackas det inte mer om detta .....


och att annat folk i publiken bildar en pöbel imot oss med öra till öra info är inte okej...

så härmed ber jag om ursäkt till alla för mitt agerande vilket jag vet var fel gjort av mig..och kommer inte hända igen för jag har lärt mig en läxa..

vad de gäller polisanmälan så anmäler vi inte varandra VI ÄR POLERS IGEN...

slutdiskuterat ......

Du slutar aldrig att förvåna... Det är inte första gången någon av er från GSR "tappar befattningen" och gör saker som ni ångrar efteråt om man säger så. Klaversteg efter klaversteg, det är imponerande. Och det handlar inte bara om dig och föraren, det handlar om hur man beter sig som folk och hur man uppför sig inför folk, det handlar om att vara en god förebild. Denna gången har ni/du definitivt gjort bort dig ordentligt och det tolereras inte.

Känner även igen hur du är duktig på att alltid lasta över skulden på andra, "dom gjorde minsann inte det dom skulle" "han backade i 380km/h" Och nej, när man burnar så burnar man och backar sedan tillbaka. Du som har varit med så länge som du säger borde väl ha noterat att bilarna vid en strippkörning t.ex inte stannar och väntar på klartecken från ledningen för att få backa tillbaka till startlinjen efter att dom har värmt däck?

//God vän till killen i volvon.

Senast redigerat av Ramzon (23 augusti 2010)

Följ mitt fotoprojekt: http://roomsofexpressions.tumblr.com/
För övrigt nonsens jag pysslar med: http://www.facebook.com/BLAQphotography
SkylinePeter
23 augusti 2010 · 388 Inlägg

jag tycker inte att det här med show and shine area funkade mycket bättre än tidigare. jag och killarna runt omkring mig satt vid sina bilar hela dagen men domarna gick inte runt och gjorde någon bedömning bland oss. när jag sen fick pris så förklarade domaren sig med att han sett bilarna förut och dom hade så dåligt med tid. var inte hela grejen med föranmälan en seriös bedömning och att man skulle få presentera sin bil

sen tycker jag också att det är ett konstigt resonemang att släppa in allt skrot för att ha sveriges största träff. bättre att ta 100kr av alla så slipper man mycket som inte har på en utställning att göra

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
North
23 augusti 2010 · 824 Inlägg

Har hört mycket skit om GSR förr.
Det var första gången jag var på något av deras race nu i lördags och förstår varför dom får så mycket skit,
Tänker aldrig vara i närheten av GSR längre, det bör ingen vara!
Livsfarligt med arrangörer som "tappar befattningen" och börjar sparka på folk!

kevlar_soul
23 augusti 2010 ·

SkylinePeter, vi blev inte heller bedömda.. Och de har fan inte sett min bil tidigare..

LOL.. Vallåkra är nog det pinsamaste Bilsport arrangemang jag varit på..

guilty_
23 augusti 2010 ·

Att utge sig för att ha lång erfarenhet av racing och sedan stå bakom en bil som burnar tyder bara på att man inte har något vett innanför skallbenet. Sen så är det bra att överdramatisera, om du åkte tio meter bak måste du åkt på en osynlig bil då han inte backade ens 5 meter. Och att säga att det är lugnt och ni är vänner är nog bland det värsta jag hört. Att det händer en olyckshändelse ger ingen människa i världen rätt att ge sig på någon annan och tror ingen kommer glömma det här i första taget. En människa som det står rätt till i huvudet hos reagerar inte med att misshandla det första den gör!

Att du dessutom har mage att försöka försvara ditt beteende, ska man skratta eller gråta?

Lyngmo
23 augusti 2010 · 466 Inlägg

tjena alla. det som var skit att när dom körde vid ättekulla i lördags natt vid 2 så var det en kille och tjej som hade med sin son som var knappt 4 år. allså HALLÅ kl 2 snackar vi om. totalt vansine. den stackars lilla killen skulle ju sova för 7 timmar sen. fan jag bli as förbannad över det.

Static35
23 augusti 2010 · 293 Inlägg

Lyngmo skrev:
tjena alla. det som var skit att när dom körde vid ättekulla i lördags natt vid 2 så var det en kille och tjej som hade med sin son som var knappt 4 år. allså HALLÅ kl 2 snackar vi om. totalt vansine. den stackars lilla killen skulle ju sova för 7 timmar sen. fan jag bli as förbannad över det.

+1 . och folk som har med sina hundar till såna "events" lämna hunden hemma

FLindgren
23 augusti 2010 · 5 089 Inlägg

loggan skrev:
ja de va jag som blev påbackad.....
jag känner killen som körde på mig... vi e från samma trakter
när han burnar fram å backar i fullgas bakåt igenom röken ...jag såg han i ögonvrån å hoppade till för att inte bli fälld å landa under bilen.... jag blev skiträdd å av ren ilska å rädsla blandat fick jag en sån adrenalinkick att jag tappade befattningen.

race 4 fun hade publiken att ha hand om ... vilket dom inte gjorde.
så när jag stod i burnen vinkat fram föraren så tog jag ett steg till vänster med ryggen åt föraren å motade publik som var på väg över rakan.... hade jag inte stoppat denna publik att gå imellan bilarna så hade fler blivit påbackade å inte bara jag

när man burnar i burnen så burnar man fram å stannar där.... man backar inte bak i fullgas för att burna fram igen..... jag fick alltså åka med på bagageluckan ca 10meter för att sedan flyga av när han la i ettan å burnade fram igen....


jag talade i mobil med föraren 10 min efter händelsen å bad om ursäkt å allt är nu lugnt händelsen ifråga gäller mig å föraren så snackas det inte mer om detta .....


och att annat folk i publiken bildar en pöbel imot oss med öra till öra info är inte okej...

så härmed ber jag om ursäkt till alla för mitt agerande vilket jag vet var fel gjort av mig..och kommer inte hända igen för jag har lärt mig en läxa..

vad de gäller polisanmälan så anmäler vi inte varandra VI ÄR POLERS IGEN...

slutdiskuterat ......

Allt lugnt?? Polers Igen?? Ingen polisanmälan?? ok.... oavsätt vems fel det var så var det fortfarande DU som misshandlade mig..Att enns göra det framför så mycket folk och defenetivt framför enns egna barn tycker jag bara är fel. Normal folk använder ord istället för knytnävar. då hade nog allt detta varit bra nu för jag förstod då ingenting vad som hände.
  Ända anledningen till att jag pratade med dig över telefon var för att ni skulle sluta ringa å tjöta å hålla på. Du fattade nog inte den piken när jag inte ville träffa dig på vallåkra på söndagen..
Och om det blev en pöbel emot er i gsr så kanske det var för att eran första reaktion var att ni skulle få tag i mig och slå skiter ur mig. Detta fick jag reda på igenom ett samtal från en gsr medlem som sa till mig att sticka fort som faan för ni skulle "plocka" mig..

Men men. jag mår väll hyffsat bra just nu och jag kommer allt tillbaka nästa år till er i R4F å leker wink

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
JaZoR Team RmR
23 augusti 2010 · 393 Inlägg

loggan skrev:

Doluck skrev:

Lidborn skrev:
Tyckte där var riktigt mycket folk och bilar tur med vädert också.
Lördagens busande i hyllinge var ju grymt att dom lät folket hållas.
GSR insats i ängelholm var det sämsta jag uppleft när startern inte ens fattar att man inte går bakom en bil som värmt däck och backar tillbaks. Sen att man prylar killen för att man själv e trög gör ju honom ännu trögare. Om nån skulle vara vansinnig skulle det ju vara killen i volvon.
Hoppas du polisanmälde idioten.
Bra gjort av race for fun som tog avstånd till GSR och lätta från platsen.

Kan bara hålla med dig, blev själv vittne till det som hände i Ängelholm och man trodde ju inte sina ögon!
Tycker absolut att killen i Volvon ska göra en polisanmälan mot GSR medlemmen!

ja de va jag som blev påbackad.....
jag känner killen som körde på mig... vi e från samma trakter
när han burnar fram å backar i fullgas bakåt igenom röken ...jag såg han i ögonvrån å hoppade till för att inte bli fälld å landa under bilen.... jag blev skiträdd å av ren ilska å rädsla blandat fick jag en sån adrenalinkick att jag tappade befattningen.

race 4 fun hade publiken att ha hand om ... vilket dom inte gjorde.
så när jag stod i burnen vinkat fram föraren så tog jag ett steg till vänster med ryggen åt föraren å motade publik som var på väg över rakan.... hade jag inte stoppat denna publik att gå imellan bilarna så hade fler blivit påbackade å inte bara jag

när man burnar i burnen så burnar man fram å stannar där.... man backar inte bak i fullgas för att burna fram igen..... jag fick alltså åka med på bagageluckan ca 10meter för att sedan flyga av när han la i ettan å burnade fram igen....


jag talade i mobil med föraren 10 min efter händelsen å bad om ursäkt å allt är nu lugnt händelsen ifråga gäller mig å föraren så snackas det inte mer om detta .....


och att annat folk i publiken bildar en pöbel imot oss med öra till öra info är inte okej...

så härmed ber jag om ursäkt till alla för mitt agerande vilket jag vet var fel gjort av mig..och kommer inte hända igen för jag har lärt mig en läxa..

vad de gäller polisanmälan så anmäler vi inte varandra VI ÄR POLERS IGEN...

slutdiskuterat ......

Förstår inte riktigt hur du tänker, jag har hört så många gånger om din erfarenhet och det värkar jag inte vara ensam om när jag läser här på forumet,
att du som håller i racen ens kan få vara kvar efter alla misstag du gjort förstår jag verkligen inte roll sen att ta till våld på det sättet du gjorde måste vara väldigt pinsamt för resterande i GSR,
och alltid samma rövar historier hmm:rolleyes:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

""när man burnar i burnen så burnar man fram å stannar där.... man backar inte bak i fullgas för att burna fram igen..... jag fick alltså åka med på bagageluckan ca 10meter för att sedan flyga av när han la i ettan å burnade fram igen....""
-
Hur ofta gör inte folk på det här sättet, alla vill showa av sig på racen och det är väldigt underhållande för publiken, och det borde alla förstå som håller på med dessa aktiviteter och kallar sig proffs mer eller mindre

Senast redigerat av JaZoR (23 augusti 2010)

Frostfjord Ljudbyggare
23 augusti 2010 · 170 Inlägg

Static35 skrev:

Lyngmo skrev:
tjena alla. det som var skit att när dom körde vid ättekulla i lördags natt vid 2 så var det en kille och tjej som hade med sin son som var knappt 4 år. allså HALLÅ kl 2 snackar vi om. totalt vansine. den stackars lilla killen skulle ju sova för 7 timmar sen. fan jag bli as förbannad över det.

+1 . och folk som har med sina hundar till såna "events" lämna hunden hemma

Jag och min fru har ofta våra hundar med. De lider inte av det. De är vana och har inte problem av det. Under vallåkra träffen var våra bilar inte flygrakan och hundarnas svar på varvstopps driften var att somna... Gud vad illa de far. De vill vara med.

Sen ang speakern. LÄR DIG FÖR HELVETE SÄGA DONUTS!!!

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Granlund
23 augusti 2010 · 32 Inlägg

Frostfjord skrev:
Sen ang speakern. LÄR DIG FÖR HELVETE SÄGA DONUTS!!!

Det är södra sverige vi pratar om, först måste de lära sig prata riktig svenska big_smile

xzit
23 augusti 2010 · 448 Inlägg

tyckte det var schysst av polisen att låta oss leka i lördags i hyllinge iaf smile

nu hänger det på oss att också uppföra oss, tyvärr såg jag väldigt mycket nedskräpning dagen efter vilket inte lär se så fint ut......
får väl se om dem låter oss nästa år igen, tvivlar på det nu.

Xzit
oen100
23 augusti 2010 · 361 Inlägg

Hade kul hela helgen vilket jag alltid haft under vallåkrahelgen då jag åker ner helt utan förväntningar varje år och tar det som det kommer. Det enda jag saknade på själva träffen va soptunnor och mer bajamajor annars va nöjd.

Tyckte att uppdelningen med show & shine va bra för då va alla bilar som va lite extra på samma ställe, men jag fattar inte hur dom som dirigerar övriga bilar tänker när dom skickar upp vissa udda och fina volvobilar längst upp på fältet medans det sedan står bruksbilar, skitna bilar och annat skräp i modell-indelningen i mitten av fältet. Mins speciellt en grym 140 eller 240 med breda plåtfälgar motorbygge och originallack med alger och mossa över halva bilen (såg ut som den stått ute i 10år), en riktigt grym ratcar/sleeper, den borde stått där ner bland övriga volvobilar tycker jag för den drog massa folk till sig.

Sedan bara för skoj skull, alla ni som vill ha bort skitbilarna från området, var vill ni ha min bil (V40in) samt den rostiga golfen som stog på flygrakan, tycker ni våra bilar går som skitbilar eller tycker ni dom ska få komma in, jag menar det ligger endå en tanke bakom dessa ratcars och dom drar väldigt mycke nyfikna tittare, har alldrig fått så mycke positiva kommentarer om denna helgen smile

Mvh Pokemon.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
KG
23 augusti 2010 · 385 Inlägg

XzitXR3I skrev:
tyckte det var schysst av polisen att låta oss leka i lördags i hyllinge iaf smile

nu hänger det på oss att också uppföra oss, tyvärr såg jag väldigt mycket nedskräpning dagen efter vilket inte lär se så fint ut......
får väl se om dem låter oss nästa år igen, tvivlar på det nu.

Ja det var riktigt nice smile Var förvånad att man kunde stå där flera timmar i sträck utan att polisen kom. Skoj som fan!
Sen blev det ju knappast sämre när man kom till Ättekulla och kunde stå där i ett par timmar utan att polisen syntes smile Helt perfekt kväll! Jag förstår dock inte varför alla drog vid halv 3 eller vad klockan var. Jag såg ingen polis? Hade alla tröttnat på race kanske...? tongue

Hursomhelst - Riktigt bra kväll! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang