Bmw 328i e36 coupé, Hemma från lack! Polering har påbörjats.. 18-05-11

mattiaaas
30 december 2010 · 164 Inlägg

Inget proffs jag heller men känns som att det kanske kan vara dämparen som börjat ge sig?
(gissar bara:P)

quuz__91 KHM Racing
30 december 2010 · 140 Inlägg

mattiaaas skrev:
Inget proffs jag heller men känns som att det kanske kan vara dämparen som börjat ge sig?
(gissar bara:P)

Jadu det är ju faktiskt inte helt omöjligt, den är ju även väldigt låg bak om man jämför med fram, kanske borde kolla upp det där smile Men det finns ingen möjlighet att det kan vara någon bussning eller någon upphängning  av något slag?

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu
BMW 328 e36 (1996)
quuz__91 KHM Racing
11 januari 2011 · 140 Inlägg

Här händer det för tillfället väldigt lite, jag väntar mest på att jag ska få tillfälle att börja sätta slipen i bilen och börja laga lite rost som finns i skärmkanterna bak. Och eftersom jag aldrig riktigt har grejat med bilar innan så skulle jag behöva lite tips, Om jag nu ska börja slipa så e de väll bara att sätta igång med en slipmaskin och börja slipa helt enkelt?

Men nu e det såhär att mitt centrallås fungerar inte på bilen och jag har kollat alla säkringar jag kan hitta, har även tagit ner dörrsidan på förarplatsen men hittar inga kablar som glappar.
Någon som har något förslag på hur jag kan göra? Bagageluckan och tanklocket låser sig när man trycker på nyckeln och även larmet går igång, men ingen av dörrarna låser sig...

Tacksam för hjälp smile

Mvh Quuz__91

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu
BMW 328 e36 (1996)
-stoffe-
11 januari 2011 · 1 271 Inlägg

kolla så de kommer ström fram te "låsmotorn"

quuz__91 KHM Racing
11 januari 2011 · 140 Inlägg

-stoffe- skrev:
kolla så de kommer ström fram te "låsmotorn"

Det kanske skulle kunna vara en bra idé. låsmotorn sitter i dörren eller? smile

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu
BMW 328 e36 (1996)
johanbjork
11 januari 2011 · 137 Inlägg

Har haft liknande problem. Testa att smörja låset i bakluckan som satan med 5-56 och låsolja. Även framdörrarna vid låsen på insidorna. Jag gjorde det och problemet försvann. Dock måste jag alltid låsa mina dörrar två gånger då de låser upp sig själv första gången?

johanbjork
11 januari 2011 · 137 Inlägg

quuz__91 skrev:

mattiaaas skrev:
Jävla nice pris på den där! Sån tur vill man ha! smile
Jo som du säger plånboken vill ej samarbeta och kan väldigt ofta vara ganska sönderkörda sad

Du får hålla ögonen öppna så ska du allt se att du kanske har samma tur smile
Ne plånboken när man studerar är ju inte den fetaste direkt...

Men till en jobbigare sak är att när jag är ute och kör och lyckas pricka gropar eller något liknande som sticker upp eller ner så slår de och låter rätt jobbigt i vänster bak, och jag är inte direkt något proffs, någon som vet vad detta kan vara ? smile

Bussningar! Det var felet hos mig. Slog hårt som fan i gupp och ojämnheter, och frågade på olika verkstäder och de sa att det var bussningarna då och inte fjädrarna.smile

-stoffe-
11 januari 2011 · 1 271 Inlägg

quuz__91 skrev:

-stoffe- skrev:
kolla så de kommer ström fram te "låsmotorn"

Det kanske skulle kunna vara en bra idé. låsmotorn sitter i dörren eller? smile

då de är dörrarna du har problem med så ja tongue ser oftast ut som en dosa med en metall pinne i till låsmekanismen och en till "låspinnen" uppe i dörrn

quuz__91 KHM Racing
11 januari 2011 · 140 Inlägg

johanbjork skrev:
Har haft liknande problem. Testa att smörja låset i bakluckan som satan med 5-56 och låsolja. Även framdörrarna vid låsen på insidorna. Jag gjorde det och problemet försvann. Dock måste jag alltid låsa mina dörrar två gånger då de låser upp sig själv första gången?

Jag har provat smörjt dörrarna men själva låsmotorn verkar inte ens göra ett försök till att låsa bilen, förutom på bakluckan och tanklocket. men jag får prova plocka ner dörrsidan en gång till, tror ändå inte jag fick dit den ordentligt då det lyckas skramla lite när de guppar till..
Jo jag hörde också med en verkstad och dom sa att det nästan garanterat är bussningarna, men jag ska ändå ställa in bilen snart och fixa till den och då är det ju lika bra att byta bussningar också smile Tack för hjälpen

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu
BMW 328 e36 (1996)
quuz__91 KHM Racing
11 januari 2011 · 140 Inlägg

-stoffe- skrev:

quuz__91 skrev:

-stoffe- skrev:
kolla så de kommer ström fram te "låsmotorn"

Det kanske skulle kunna vara en bra idé. låsmotorn sitter i dörren eller? smile

då de är dörrarna du har problem med så ja tongue ser oftast ut som en dosa med en metall pinne i till låsmekanismen och en till "låspinnen" uppe i dörrn

Tack för hjälpen jag får helt enkelt ta och kolla upp detta smile

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu
BMW 328 e36 (1996)
CarpeDiem German Engineering
11 januari 2011 · 9 083 Inlägg

Kämpa på med projekt BMW, grabben smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Rquired Allmänt envis
11 januari 2011 · 12 512 Inlägg

Låsen kan kladda igen rätt rejält och riskerar då att bränna... (Heter inte motor men kommer inte på det riktiga ordet), så att även om man monterar loss dem och håller dem mot örat hör man bara ett svagt klick när man öppnar/låser.

Har det gått så långt är det enklast att köpa nya via tex. en skrot.  smile

Edit: Solenoid är ordet jag sökte.

Senast redigerat av Rquired (11 januari 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
johanbjork
12 januari 2011 · 137 Inlägg

quuz__91 skrev:

johanbjork skrev:
Har haft liknande problem. Testa att smörja låset i bakluckan som satan med 5-56 och låsolja. Även framdörrarna vid låsen på insidorna. Jag gjorde det och problemet försvann. Dock måste jag alltid låsa mina dörrar två gånger då de låser upp sig själv första gången?

Jag har provat smörjt dörrarna men själva låsmotorn verkar inte ens göra ett försök till att låsa bilen, förutom på bakluckan och tanklocket. men jag får prova plocka ner dörrsidan en gång till, tror ändå inte jag fick dit den ordentligt då det lyckas skramla lite när de guppar till..
Jo jag hörde också med en verkstad och dom sa att det nästan garanterat är bussningarna, men jag ska ändå ställa in bilen snart och fixa till den och då är det ju lika bra att byta bussningar också smile Tack för hjälpen

Jag diskuterade med en kille som lagade min bil som är ganska kunnig på BMW, och han sa att du ska smörja bakluckelåset för det är den som kan styra hela bilens lås. Låter skumt men det var ju så han hjälpte mig med mina lås smile

quuz__91 KHM Racing
12 januari 2011 · 140 Inlägg

johanbjork skrev:

quuz__91 skrev:

johanbjork skrev:
Har haft liknande problem. Testa att smörja låset i bakluckan som satan med 5-56 och låsolja. Även framdörrarna vid låsen på insidorna. Jag gjorde det och problemet försvann. Dock måste jag alltid låsa mina dörrar två gånger då de låser upp sig själv första gången?

Jag har provat smörjt dörrarna men själva låsmotorn verkar inte ens göra ett försök till att låsa bilen, förutom på bakluckan och tanklocket. men jag får prova plocka ner dörrsidan en gång till, tror ändå inte jag fick dit den ordentligt då det lyckas skramla lite när de guppar till..
Jo jag hörde också med en verkstad och dom sa att det nästan garanterat är bussningarna, men jag ska ändå ställa in bilen snart och fixa till den och då är det ju lika bra att byta bussningar också smile Tack för hjälpen

Jag diskuterade med en kille som lagade min bil som är ganska kunnig på BMW, och han sa att du ska smörja bakluckelåset för det är den som kan styra hela bilens lås. Låter skumt men det var ju så han hjälpte mig med mina lås smile

Hmm jadu de låter ju riktigt skumt eftersom den funkar fin fint, men om du nu säger det så får jag göra ett försök och se om det blir något resultat smile
Tack för hjälpen

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu
BMW 328 e36 (1996)
bmwp0wer
12 januari 2011 · 48 Inlägg

prova att lägga av plus på batteriet i några sekunder.. de funka för mig på en av mina e36.. fråga mig inte hur men det fungera=)

BMW 320 v8 "WHY NOT drift team" (1988)
quuz__91 KHM Racing
12 januari 2011 · 140 Inlägg

bmwp0wer skrev:
prova att lägga av plus på batteriet i några sekunder.. de funka för mig på en av mina e36.. fråga mig inte hur men det fungera=)

Tack för tipset jag får helt enkelt prova detta också smile och något av alla tips jag har fått måste ju nästan funka tycker jag tongue

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu
BMW 328 e36 (1996)
quuz__91 KHM Racing
31 januari 2011 · 140 Inlägg

Sådär nu har jag fått tummen ur och gjort mig en beställning på lite delar.

Min plan var ju att byta front men jag tog mig ju aldrig tid till att beställa eftersom den jag har på fungerade sålänge. Men efter en liten incident med ett betong räcke i lördags så är en ny front ett måste!
Självklart så blev det en m3 front eftersom original fronten är förjävla ful enligt min mening,

Beställde även hem nya backspeglar m3 design och nya dimljus då det ena gick åt helvete i krocken!

Bilder kommer imorgon och sedan när jag får hem mina delar smile

De va allt för mig så länge!

Mvh Quuz__91

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu
BMW 328 e36 (1996)
CarpeDiem German Engineering
2 februari 2011 · 9 083 Inlägg

Hur går det med 328:an smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
quuz__91 KHM Racing
2 februari 2011 · 140 Inlägg

För tillfället så går de utför känns de som,
Det börjar bli riktigt blött och skitigt ute så bilen ser förjävlig ut..
plus att i helgen så gled jag in i massa betong saker så min front ville inte riktigt vara med och leka längre.

Men något som är positivt är att min nya olja som jag har beställt från nascar 76 har kommit hem.
Plus att jag snackade med en polare på en bilverkstad så vi ska snart dra igång att slipa, spackla och lacka de som ska lackas inför att få den i riktigt fint skick smile
De jag vet ska lackas är. Den nya fronten och nya backspeglarna, motorhuven, och bagage luckan.

Jag tänkte jag skulle ta mig ut imorn om det är lite sol ute och fixa lite bilder på hur den ser ut nu, tyvärr så är de ju bara tråkigt att se bilen i det skicket som den är nu, men snart kommer den att vara i topptrim smile

Mvh Quuz__91

Sponsorer:
Stylingwebben.se - Bilstyling och diodbelysning
Hova.com - Car styling and tuning
Dekaltrim.nu
BMW 328 e36 (1996)
CarpeDiem German Engineering
2 februari 2011 · 9 083 Inlägg

Härligt, grabben smile Kämpa på med 328:an smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang