Tycker nästan det är dags för en liten uppdatering, då det faktiskt hänt en del...
Jag och de allra närmast inblandade har hållt det hemligt för att överraska lite granna.
Och det har tisslats och tasslats lite och spekuleringar till vad vi kan hitta på i garaget.
En del inom Evolutiongarage, har hånat mig om att installera fler dimljus och ljud.
Och ja, delvis sant då vi drev lite tillbaka och nämnde att vi dragit högtalarkabel i motorrummet. Hehe
Men i själva verket så är det lite mer än så.
Flera slöa nätter på nätet resulterade i en hetsjakt efter mer effekt.
Erick hittade ett kompressorkit som han tyckte jag skulle ha, och efter lite dividerande och kontakter fram och tillbaka med ytterliggare en kompis damp det tillslut ner en stor låda från staterna.
Så fort grejerna kom åkte vi hem till Erick och jag började plocka ner fronten på golfen, som efter alla gånger man plockat ner går som en dans.
Fint skare va!
Lagom stor.
Här skall den alltså få plats.
Jag får bekänna färg i motorrummet där gott om plats är ett ord som VW glömde när dom konstruera denna bil.
Puff var en utmärkt arbetskamrat och vi frodade dit kompressorn samma kväll.
Det var trångt men det gick!
Det var ganska så rörigt.. men vad gör man?
Börjar ta form.
Sen var det bara att lägga sig under bilen och plocka ner oljetråget.
För vi måste ju ha en oljeretur, här ser vi Erick in action med gängtappen.
Stilstudie.
En skillnad från steg 1 och steg 2 kitten är inte bara remhjulet på kompressorn utan och hela laddluftkylningen, så intercooler skall monteras.
Intercoolern lackades svart för att "försvinna" bakom gallret i fronten.
Dumpar på plats.
Erick gör det han gör bäst, monterar bilel!
Textiltejp is the shit.
Så kan det se ut när man öppnar huven.
Sweet!
Nu återstår det att fixa till spolare etc..