Någon som handlat på gand.nu?

kalle_fiat bäst
16 juni 2011 · 319 Inlägg

Tjena jag har beställt fälgar på gand men känner mig lite halv blåst pga att personen knappt svarar på mail och att de tagit väldigt lång tid. Någon mer som råkat ut för detta?

vonU
17 juni 2011 · 93 Inlägg

Jag har aldrig handlat från Gand, bara mailat och ställt frågor.
Efter flera dagar (tror det tog nästan två veckor att få svar) och väldigt korta svar som gav intrycket att han/dom inte ville ha mig som kund.

Han/dom kanske bara hade fullt upp just då, kanske är en seriös webbutik.

kalle_fiat bäst
17 juni 2011 · 319 Inlägg

jag börjar tro att dom är oseriösa och att jag blibt blåst på mina pengar.

marcusgnaget
19 juni 2011 · 161 Inlägg

Jag köpte fälgarna som satt på min golf på gand, det tog nån månad att få hem fälgarna (lenso bsx) men det va inga problem för min del smile

Lexus GS300 (1998)
Snitch Ointresserad.
19 juni 2011 · 936 Inlägg

Ta det lugnt dom kommer.

Teabag appreciation club.
ekelund88
19 juni 2011 · 2 656 Inlägg

kalle_fiat skrev:
Tjena jag har beställt fälgar på gand men känner mig lite halv blåst pga att personen knappt svarar på mail och att de tagit väldigt lång tid. Någon mer som råkat ut för detta?

har aldrig haft problem med dom smile

Snitch Ointresserad.
19 juni 2011 · 936 Inlägg

Sen hade du säkert fått mera input om du stavat företagsnamnet i rubriken rätt.

Teabag appreciation club.
JohanW
19 juni 2011 · 212 Inlägg

Köpte mina Rota därifrån, var inga problem. Fick fälgarna på mindre än en vecka. Kollade försig att dom fanns i lager innan.

Mini JCW (2016)
kalle_fiat bäst
22 juni 2011 · 319 Inlägg

Fått tag i honom nu. han har inte beställt mina fälgar ännu ändå betalade jag dom runt den 1 juni så nu kommer dom inte till honom runt den 18 juli.

kalle_fiat bäst
22 juni 2011 · 319 Inlägg

Anser du att man ska behöva vänta 1 vecka på ett mail svar från företag?

kalle_fiat bäst
23 juni 2011 · 319 Inlägg

Haha a tur att folk är olika jag kan gå med på en-två dagar max jag håller själv på med lite försäljning. Så jag tycker det är dålig service. Jag ringde honom i tisdags och fick svaret att han inte beställt dom ännu fast jag hade fått mail innan på att dom va beställda. Igår onsdag när jag ringde till honom tre gånger svarade han inte.

Tias88 OEM Rox
23 juni 2011 · 245 Inlägg

Felplacerad skrev:

kalle_fiat skrev:
Anser du att man ska behöva vänta 1 vecka på ett mail svar från företag?

Japp, jag anser att man kan få vänta en månad på ett mail svar från ett företag.
Får man fråga varför du inte har ringt dom ? Aldrig någon som tycks ha ett bra svar på det.

Vi lever i 2011 nu, dags att inse att det är helt enkelt ENKLARE att skriva ett mail, man kan tänka igenom vad man vill ha sagt osv osv, företagen har väl ändå ett ansvar att kommunicera via de forum som finns idag? OM jag mailar och inte får svar inom ett par dagar så handlar jag någon annanstans, min favoritbutik svarar tillochmed på mail på helgkvällar, det är service!

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
MUSN
2 februari 2012 · 130 Inlägg

Hej!

Vi beklagar om du känner att du fått dålig service ifrån oss. Vårt mål är att möta varje kund snabbt och erbjuda en god kundbetjäning.

Vi rekommenderar alla våra kunder att ta kontakt via e-post. Detta av tre orsaker:

1. Vi håller enkelt reda på ditt ärende som kund via vårt ärendehanteringssystem och får direkt alla specifikationer nedskrivna utan risk för missförstånd.
2. Vi har ej alla svar i huvudet och behöver ofta lite efterforskning för att kunna besvara er fråga.
3. Största delen av våra samtal är från envisa telefonförsäljare. Dessa tar sällan kontakt via mail.

Därtill så är det ibland telefonkö, lunchpaus eller så är vi upptagna på annat håll. Ett mail kan vi som företag enkelt sitta ner och besvara när vi har tid och inte är tvungna att lägga ifrån oss allt annat vi håller på med.

Tänk själva om er telefon ringer stup i kvarten, när ni ligger under er bil och mekar.

Jag hoppas dessa svar förklarar lite varför vi ibland har svårt med att ta emot telefonsamtal. Dock är planerna att ta in en telefonreceptionist som kan vidareförmedla ert ärende till oss. Och vi har som regel att ringa upp alla missade samtal.

Hälsningar

Andreas Andersson
Gand Group

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang