Renovering av en Volvo Duett -61

Renovering Volvo P210 1961
  • 359 Följare
  • 1 346 369 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 augusti 2014
Bebben Legitimerad besserwisser
26 augusti 2011 · 921 Inlägg

Fy fasen va retro!

Riktigt bra jobbat med lacken, detta projektet kommer jag följa! smile

sverkera
26 augusti 2011 · 564 Inlägg

Putteliten skrev:

miper skrev:

Putteliten skrev:
Min röst kanske inte räknas bara för det ,men dekaler ska det vara tycker jag!

Jodå, nu gick jag från säker till bombsäker! smile

Yes! big_smile
Kom på det att Canon äger numera Océ, så då blir vi kollegor! big_smile Fast numera åker dom flesta omkring i vita Passat eller Golf Dieslar och jag har en grå Golf GT.

Tänk på att om någon (Canon) äger varumärket så behöver du nog deras tillstånd för att få sätta dit dekalerna, så att det inte blir något problem senare.

Putteliten
26 augusti 2011 · 9 090 Inlägg

sverkera skrev:

Putteliten skrev:

miper skrev:

Jodå, nu gick jag från säker till bombsäker! smile

Yes! big_smile
Kom på det att Canon äger numera Océ, så då blir vi kollegor! big_smile Fast numera åker dom flesta omkring i vita Passat eller Golf Dieslar och jag har en grå Golf GT.

Tänk på att om någon (Canon) äger varumärket så behöver du nog deras tillstånd för att få sätta dit dekalerna, så att det inte blir något problem senare.

I och med att det är så pass gammalt kan jag inte tänka mig att det är några problem. Dom har ju ändrat loggan och slogan många gånger sen den där bilen var aktuell.

sverkera
26 augusti 2011 · 564 Inlägg

Putteliten skrev:

sverkera skrev:

Putteliten skrev:

Yes! big_smile
Kom på det att Canon äger numera Océ, så då blir vi kollegor! big_smile Fast numera åker dom flesta omkring i vita Passat eller Golf Dieslar och jag har en grå Golf GT.

Tänk på att om någon (Canon) äger varumärket så behöver du nog deras tillstånd för att få sätta dit dekalerna, så att det inte blir något problem senare.

I och med att det är så pass gammalt kan jag inte tänka mig att det är några problem. Dom har ju ändrat loggan och slogan många gånger sen den där bilen var aktuell.

Det som är viktigt ur legal synvinkel är om det fortfarande existerar som firmanamn eller registrerat varumärke. Däremot så tror jag nog att det inte borde vara svårt att få tillstånd av dem.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 augusti 2011 · 14 085 Inlägg

miper skrev:
Klarlack! smile

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=391463.jpg

Jävlarinamma! Det här kommer att bli skit bra när det blir färdigt!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
miper
26 augusti 2011 · 969 Inlägg

Vettemannen skrev:

miper skrev:
Klarlack! smile

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=391463.jpg

Jävlarinamma! Det här kommer att bli skit bra när det blir färdigt!!! smile

/Benny

Jag siktar på det smile

Volvo P210 "Duett" (1961)
miper
26 augusti 2011 · 969 Inlägg

Bebben skrev:
Fy fasen va retro!

Riktigt bra jobbat med lacken, detta projektet kommer jag följa! smile

Tack! Roligt att höra!

Volvo P210 "Duett" (1961)
miper
26 augusti 2011 · 969 Inlägg

sverkera skrev:

Putteliten skrev:

sverkera skrev:
Tänk på att om någon (Canon) äger varumärket så behöver du nog deras tillstånd för att få sätta dit dekalerna, så att det inte blir något problem senare.

I och med att det är så pass gammalt kan jag inte tänka mig att det är några problem. Dom har ju ändrat loggan och slogan många gånger sen den där bilen var aktuell.

Det som är viktigt ur legal synvinkel är om det fortfarande existerar som firmanamn eller registrerat varumärke. Däremot så tror jag nog att det inte borde vara svårt att få tillstånd av dem.

Jag har kontaktat personalchefen på Océ och dem tyckte det var fantastiskt roligt att se bilen igen, en del av
dem var ju med på Océ-Ingut tiden, hur som helst så finns inga hinder från deras sida.

Senast redigerat av miper (26 augusti 2011)

Volvo P210 "Duett" (1961)
miper
26 augusti 2011 · 969 Inlägg

Här kommer lite fler bilder, som godis, man vill ju nästan äta upp bilen! smile

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=391467.jpg

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=391497.jpg

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=391489.jpg

Volvo P210 "Duett" (1961)
Carlén
26 augusti 2011 · 1 801 Inlägg

Grymt sa grisen, vilken fantastisk duett du fått tag på, skall följas jag lovar smile

Senast redigerat av Carlén (26 augusti 2011)

miper
26 augusti 2011 · 969 Inlägg

Carlén skrev:
Grymt sa grisen, vilken fantastisk duett du fått tag på, skall följas jag lovar smile

Tack för det! Kan väl säga att jag fick en nytändning när jag såg din renovering på amazonen, duetten har stått ett tag efter baksämsbytet men jag drog igång igen på semestern och fick den lackad smile

Volvo P210 "Duett" (1961)
Carlén
26 augusti 2011 · 1 801 Inlägg

miper skrev:

Carlén skrev:
Grymt sa grisen, vilken fantastisk duett du fått tag på, skall följas jag lovar smile

Tack för det! Kan väl säga att jag fick en nytändning när jag såg din renovering på amazonen, duetten har stått ett tag efter baksämsbytet men jag drog igång igen på semestern och fick den lackad smile

Kul om jag gett lite inspiration, gör mycket då bilen fått lite färg och man får börja montera, du gör ett kanonjobb så här långt.

miper
26 augusti 2011 · 969 Inlägg

Carlén skrev:

miper skrev:

Carlén skrev:
Grymt sa grisen, vilken fantastisk duett du fått tag på, skall följas jag lovar smile

Tack för det! Kan väl säga att jag fick en nytändning när jag såg din renovering på amazonen, duetten har stått ett tag efter baksämsbytet men jag drog igång igen på semestern och fick den lackad smile

Kul om jag gett lite inspiration, gör mycket då bilen fått lite färg och man får börja montera, du gör ett kanonjobb så här långt.

Precis, efter lack så vänder det, betydligt roligare att skruva dit än att skruva bort.

Volvo P210 "Duett" (1961)
KWS
26 augusti 2011 · 131 Inlägg

Blir ju riktigt bra det här smile håller själv på att renovera en duett fast blir ju inte i något orginal stuk men ta dig gärna en titt. '
Var köper man sådan smal maskeringstejp som du använde när nu maskera för lack? smile

Volvo 244 "M52b25" (1987)
Pim_Pim
26 augusti 2011 ·

Fan vad du ligger i, uppdateringar hela tiden och det går fort. Riktigt fint arbete du lägger ner!

miper
26 augusti 2011 · 969 Inlägg

KWS skrev:
Blir ju riktigt bra det här smile håller själv på att renovera en duett fast blir ju inte i något orginal stuk men ta dig gärna en titt. '
Var köper man sådan smal maskeringstejp som du använde när nu maskera för lack? smile

Den ser ju riktigt bra ut! Hur långt har du kommit på den?
Vet inte riktigt var tejpen kommer ifrån men jag tror det är 3M, skall kolla upp det till dig.

Volvo P210 "Duett" (1961)
miper
26 augusti 2011 · 969 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Fan vad du ligger i, uppdateringar hela tiden och det går fort. Riktigt fint arbete du lägger ner!

Tack! smile

Volvo P210 "Duett" (1961)
miper
26 augusti 2011 · 969 Inlägg

Avmaskad och redo för hemfärd smile
Ursäkta för kvaliten på bilden, tagen med min iphone.


http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=392494.jpg

Senast redigerat av miper (26 augusti 2011)

Volvo P210 "Duett" (1961)
Jimen
26 augusti 2011 · 30 Inlägg

Det ser förjävla bra ut! big_smile

MVH Jim

MVH Jim
Knugcab
26 augusti 2011 · 5 111 Inlägg

Så snuskigt vackert!

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang