Nyinstallation i Cadillac - Behöver lite feedback

peterpatron
6 december 2011 · 41 Inlägg

Hallå.

Eftersom det är 15 år sedan jag jag sist tyckte det var intressant med billjud får jag nog härmed se mig tvungen att be mer erfarna om lite synpunkter.

Bakgrunden är den att jag har en Cadillac 60'a som behöver en raggningsvänlig anläggning. Musiken som kommer spelas är uteslutande Country, rockabilly, ska och punkrock. Dvs ingen dunka dunka eller hip hop eller annat som skulle motivera stora baselement. Däremot ställer väl musiken lite högre krav på det lägre mellanregistret(?) Målet är inte att spela högst i cruisingen utan ha en rent spelande anläggning som inte skäms för sig och som kan spela på rätt högt när man blivit lite fuller framåt nattkröken cool

I bilen finns det plats för hatthyllehögtalare, ser ut som hålen är ganska lämpade för 6x9" + att bagaget är stort nog för 2-3 fullvuxna lik så en baslåda ska inte vara några problem.

Är jag helt fel ute då jag tror att en 10" skulle återge en ståbas alla toner mer rättvist än en 12"?

Skulle detta upplägg vara lämpligt, det är väl slumpen som gjort att det just blivit MDS jag fått upp ögonen för, tips på andra system i samma prisklass mottages tacksamt.

Alltså bara MDS
6x9" Fanatic FGP693
Bas Fanatic FR10W med färdigbyggda lådan E110
Två X-ite X2 steg. Ett till basen och ett till 6x9'orna

Huvudenhet sitter det en i bilen men har inte brytt mig om att se efter exakt vad det är men kommer säkert bytas mot något iPhone/USB osv kompatibelt.

Så, bra eller anus!? wink

Streethawk Billjuds Wannabe
6 december 2011 · 1 771 Inlägg

skulle nog ha skippat 6'9orna och spela 10" elr 12" upp där istället. sen hade jag letat ett annat steg till basen åtminstone, vad jag får fram om steget så kan det driva framsystemet men inte en bas.

Vad har du för total budget på bygget?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
peterpatron
7 december 2011 · 41 Inlägg

6x9" lär det nog tvunget bli, av den anledningen att jag inte tänkte kapa sönder hatthyllan (av plåt) för att montera något annat.

peterpatron
7 december 2011 · 41 Inlägg

Budget ja, finns ingen riktigt men så billigt som möjligt utan att köpa biltemasaker så att säga, 4-5000 max. Det är ett ganska lågt prioriterat projekt i dagsläget smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang