Hur håller man katter borta från sin trädgård???

Brådhis * Voff voff *
30 december 2011 · 10 324 Inlägg

Hur håller man katter borta från sin trädgård? Finns det nå´t bra medel som faktiskt fungerar?

Blir så trött på att dom pissar (och även gör annat) i vår trädgård!

Jag har själv hund och måste, trots att han snällt kommer på inkallning, ha honom kopplad men kattägare kan minsann släppa ut sina djur hursomhelst utan uppsikt...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brådhis * Voff voff *
30 december 2011 · 10 324 Inlägg

Suavecito skrev:
Kasta en rejäl hink vatten över dem.

Ja... Det är för all del en idé. Men jag tänkte mer om det fanns nå´n mer permanent lösning?

Vet inte riktigt om jag har varken tid eller lust med att stå och vänta med en hink vatten. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Andromeda Rumpmas
30 december 2011 · 3 860 Inlägg

Skaffa en norsk skogskatt så ska du se att du inte har några främmande katter på tomten sedan smile

De katter som försöker mucka med de stora rackarna ändrar sig snart. Vi hade en jäkligt kelig orange/vit skogskatt/angora-korsning när jag var liten, stor som en räv och satte skräck i både traktens sorkar och andra hankatter som ville bråka smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
30 december 2011 · 1 903 Inlägg

Brådhis skrev:

Suavecito skrev:
Kasta en rejäl hink vatten över dem.

Ja... Det är för all del en idé. Men jag tänkte mer om det fanns nå´n mer permanent lösning?

Vet inte riktigt om jag har varken tid eller lust med att stå och vänta med en hink vatten. smile

//Brådhis

http://www.gyttorp.se/produkt.php?pid=224 big_smile

MVH

Senast redigerat av FreddeLi (30 december 2011)

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Puttejohnsson Adlig
30 december 2011 · 412 Inlägg

FreddeLi skrev:

Brådhis skrev:

Suavecito skrev:
Kasta en rejäl hink vatten över dem.

Ja... Det är för all del en idé. Men jag tänkte mer om det fanns nå´n mer permanent lösning?

Vet inte riktigt om jag har varken tid eller lust med att stå och vänta med en hink vatten. smile

//Brådhis

http://www.gyttorp.se/produkt.php?pid=224 big_smile

MVH

HAHAHAAHAHA! Dagens garv!

En häst har en hästkraft! Eller..?!
Marcus_89 Biltokig elektriker
30 december 2011 · 3 352 Inlägg

Puttejohnsson skrev:

FreddeLi skrev:

Brådhis skrev:

Ja... Det är för all del en idé. Men jag tänkte mer om det fanns nå´n mer permanent lösning?

Vet inte riktigt om jag har varken tid eller lust med att stå och vänta med en hink vatten. smile

//Brådhis

http://www.gyttorp.se/produkt.php?pid=224 big_smile

MVH

HAHAHAAHAHA! Dagens garv!

Hahaha tongue

Grabber Dagdrömmare
30 december 2011 · 2 836 Inlägg

Haha då får dom leta länge efter sina katter! big_smile
Stark ättika på betong väggar eller där det är torrt, gjorde så under min balkong o så var det inga besök länge men detta måste upprepas då o då.
Testade även ättika men cyan- o chili peppar - funkar fint....

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
LeafBox Lat Perfektionist
30 december 2011 · 6 359 Inlägg

Citrus-frukter har jag hört!
Kan intyga att det stämmer på min katt iaf

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Muttley
30 december 2011 ·

Katter hatar citrusdofter. Brukar reta min katt ibland när hon är elak.   
Finns Fyspray men de funkar inte på alla katter.
Sen kan du ju som de andra säger skaffa dig en större katt som blir herre på täppan och tillåter inga andra.


Annars får du väl skaffa dig ett lodjur, kanske lite jobbigt och ha hunden ute samtidigt. Men de rensar visst friskt när de går på. Hitta ett rådjurskid förra veckan de gått på.

Brådhis * Voff voff *
31 december 2011 · 10 324 Inlägg

Lodjur(!) eller egen katt är inget alternativ...

Gillar egentligen alla djur och vill dom inget illa, men när dom skitar (skiter!) ner i min trädgård måste jag tyvärr betrakta dom som skadedjur.

Citrus verkar vara en genomgående röd tråd när man söker info om detta problem på nätet. Även ättika är ju sur så kanske man ska prova med det. Frågan är bara vad hunden tycker om detta? Men det kanske är värre för katter än hundar?

Vi är ju för övrigt ganska nyligen inflyttade så kanske blir det bättre när hunden fått "märka sitt revir" i trädgården? Eller gör det bara saken värre?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Munkis
2 januari 2012 · 1 637 Inlägg

Spring runt naken på gården och skrik så högt du kan medans du jagar katterna med en huligantuta. Då flyttar säkert grannarna vilket medför att du slipper katterna på gården big_smile

Hillbill Redneck life
2 januari 2012 · 357 Inlägg

Munkis skrev:
Spring runt naken på gården och skrik så högt du kan medans du jagar katterna med en huligantuta. Då flyttar säkert grannarna vilket medför att du slipper katterna på gården big_smile

Haha dagens bästa tips:D Detta måste undersökas om det fungerar smile

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
Brådhis * Voff voff *
2 januari 2012 · 10 324 Inlägg

Munkis skrev:
Spring runt naken på gården och skrik så högt du kan medans du jagar katterna med en huligantuta. Då flyttar säkert grannarna vilket medför att du slipper katterna på gården big_smile

lol lol lol

Perfekt. Bara att köpa tuta nu då! Thanx! wink

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Nossystem
2 januari 2012 · 71 Inlägg

Grannens kattjävel brukade gå över bilarna här på gårn, allra helst över Cadillacen när den va hyffsat nytvättad..

Men de löste sig me att bror tog vattenslangen å sprutade på katten när den va påväg att hoppa upp, plus att ja sprang efter den som ett jävla jihu skrikandes å klappandes me händerna.. Kanske inte de snällaste, men sen dess har den fan inte vart på bilarna, inte ens på gårn ! Å de måste vart en jävla syn å se.. Haha

BMW 528 "Wannabe M" (2000)
Buick Special "Bucklan" (1962)
Saab 93 Aero "Blåbäret" (2000)
Stefan Varberg Supraman
3 januari 2012 · 2 300 Inlägg

Bästa sättet har faktiskt redan nämnts här och det är lite att bekämpa eld med eld.

Katter har revir som dom vaktar med sina liv och har man katt så har den ofta mutat in tomten som sitt revir och kommer hålla andra katter borta.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Brådhis * Voff voff *
3 januari 2012 · 10 324 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Bästa sättet har faktiskt redan nämnts här och det är lite att bekämpa eld med eld.

Katter har revir som dom vaktar med sina liv och har man katt så har den ofta mutat in tomten som sitt revir och kommer hålla andra katter borta.

Mycket möjligt, men att skaffa egen katt är inget alternativ.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brådhis * Voff voff *
3 januari 2012 · 10 324 Inlägg

Nossystem skrev:
Grannens kattjävel brukade gå över bilarna här på gårn, allra helst över Cadillacen när den va hyffsat nytvättad..

Men de löste sig me att bror tog vattenslangen å sprutade på katten när den va påväg att hoppa upp, plus att ja sprang efter den som ett jävla jihu skrikandes å klappandes me händerna.. Kanske inte de snällaste, men sen dess har den fan inte vart på bilarna, inte ens på gårn ! Å de måste vart en jävla syn å se.. Haha

Ja, jag får väl sätta mig och lurpassa med vattenslangen om inget annat hjälper. Det skadar iaf inte katterna utan skrämmer dom bara, och förhoppningsvis lär dom sig att inte uträtta behov i min trädgård...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
SANE
3 januari 2012 · 35 Inlägg

Brådhis skrev:

Nossystem skrev:
Grannens kattjävel brukade gå över bilarna här på gårn, allra helst över Cadillacen när den va hyffsat nytvättad..

Men de löste sig me att bror tog vattenslangen å sprutade på katten när den va påväg att hoppa upp, plus att ja sprang efter den som ett jävla jihu skrikandes å klappandes me händerna.. Kanske inte de snällaste, men sen dess har den fan inte vart på bilarna, inte ens på gårn ! Å de måste vart en jävla syn å se.. Haha

Ja, jag får väl sätta mig och lurpassa med vattenslangen om inget annat hjälper. Det skadar iaf inte katterna utan skrämmer dom bara, och förhoppningsvis lär dom sig att inte uträtta behov i min trädgård...

//Brådhis

En kille jag känner i 40+ åldern hade en radikal lösning(dock e han väldigt speciell) Han sköt en av grannes katter och sade "Hade jag velat ha katter på min tomt hade jag skaffat en" Lite väl över linjen kanske..

Volvo V70 "Blackie" (2006)
DoT Häst
3 januari 2012 · 1 099 Inlägg

SANE skrev:

Brådhis skrev:

Nossystem skrev:
Grannens kattjävel brukade gå över bilarna här på gårn, allra helst över Cadillacen när den va hyffsat nytvättad..

Men de löste sig me att bror tog vattenslangen å sprutade på katten när den va påväg att hoppa upp, plus att ja sprang efter den som ett jävla jihu skrikandes å klappandes me händerna.. Kanske inte de snällaste, men sen dess har den fan inte vart på bilarna, inte ens på gårn ! Å de måste vart en jävla syn å se.. Haha

Ja, jag får väl sätta mig och lurpassa med vattenslangen om inget annat hjälper. Det skadar iaf inte katterna utan skrämmer dom bara, och förhoppningsvis lär dom sig att inte uträtta behov i min trädgård...

//Brådhis

En kille jag känner i 40+ åldern hade en radikal lösning(dock e han väldigt speciell) Han sköt en av grannes katter och sade "Hade jag velat ha katter på min tomt hade jag skaffat en" Lite väl över linjen kanske..

Vilken idiot.

Än är inte den sista idioten född..
SANE
3 januari 2012 · 35 Inlägg

DoT skrev:

SANE skrev:

Brådhis skrev:

Ja, jag får väl sätta mig och lurpassa med vattenslangen om inget annat hjälper. Det skadar iaf inte katterna utan skrämmer dom bara, och förhoppningsvis lär dom sig att inte uträtta behov i min trädgård...

//Brådhis

En kille jag känner i 40+ åldern hade en radikal lösning(dock e han väldigt speciell) Han sköt en av grannes katter och sade "Hade jag velat ha katter på min tomt hade jag skaffat en" Lite väl över linjen kanske..

Vilken idiot.

Beror nog på hur man ser det, vi käkar kossor som dom skär halsen av å låter dom lida på så sätt. En blåspistol i pallet är mer humant och de dör på en gång.

Volvo V70 "Blackie" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang