Hur håller man katter borta från sin trädgård???

Brådhis * Voff voff *
3 januari 2012 · 10 324 Inlägg

SANE skrev:

Brådhis skrev:

Nossystem skrev:
Grannens kattjävel brukade gå över bilarna här på gårn, allra helst över Cadillacen när den va hyffsat nytvättad..

Men de löste sig me att bror tog vattenslangen å sprutade på katten när den va påväg att hoppa upp, plus att ja sprang efter den som ett jävla jihu skrikandes å klappandes me händerna.. Kanske inte de snällaste, men sen dess har den fan inte vart på bilarna, inte ens på gårn ! Å de måste vart en jävla syn å se.. Haha

Ja, jag får väl sätta mig och lurpassa med vattenslangen om inget annat hjälper. Det skadar iaf inte katterna utan skrämmer dom bara, och förhoppningsvis lär dom sig att inte uträtta behov i min trädgård...

//Brådhis

En kille jag känner i 40+ åldern hade en radikal lösning(dock e han väldigt speciell) Han sköt en av grannes katter och sade "Hade jag velat ha katter på min tomt hade jag skaffat en" Lite väl över linjen kanske..

Som jag skrev längre upp så är jag inte ute efter att skada katterna, utan vill på fredlig väg försöka hålla dom borta från min trädgård.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Woojen
3 januari 2012 · 1 101 Inlägg

SANE skrev:

DoT skrev:

SANE skrev:

En kille jag känner i 40+ åldern hade en radikal lösning(dock e han väldigt speciell) Han sköt en av grannes katter och sade "Hade jag velat ha katter på min tomt hade jag skaffat en" Lite väl över linjen kanske..

Vilken idiot.

Beror nog på hur man ser det, vi käkar kossor som dom skär halsen av å låter dom lida på så sätt. En blåspistol i pallet är mer humant och de dör på en gång.

Hade någon gjort sådär mot någon av mina katter hade jag kastrerat jäveln med en vitlökspress...

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
zovix Maskinbefäl
3 januari 2012 · 1 038 Inlägg

Du an ju montera upp en sådan här http://www.conrad.se/websale7/?Ctx=%7bv … 1=tablink3  som du kör när hunden är inne, så slipper den lida.

Gör det så obehagligt som möjligt för katterna på gården din.
Lär hunden göra utfall mot dem, på med vatten, sätt upp dem som legitima måltavlor för dina/bekantas ungar med vattenpistoler. Jaga dem själv med, gör utfall mot dem och fräs.

Citrusdoft och vitlök kan fungera.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Andromeda Rumpmas
3 januari 2012 · 3 860 Inlägg

zovix skrev:
Du an ju montera upp en sådan här http://www.conrad.se/websale7/?Ctx=%7bv … 1=tablink3  som du kör när hunden är inne, så slipper den lida.

Gör det så obehagligt som möjligt för katterna på gården din.
Lär hunden göra utfall mot dem, på med vatten, sätt upp dem som legitima måltavlor för dina/bekantas ungar med vattenpistoler. Jaga dem själv med, gör utfall mot dem och fräs.

Citrusdoft och vitlök kan fungera.

Med vänlig hälsning, Magnus

Det är nog inte så genomtänkt att lära hunden att det är OK att jaga katter. Det blir nog lätt att den fortsätter med det sen, och kanske jagar andra hundar med...

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
SANE
3 januari 2012 · 35 Inlägg

Woojen skrev:

SANE skrev:

DoT skrev:

Vilken idiot.

Beror nog på hur man ser det, vi käkar kossor som dom skär halsen av å låter dom lida på så sätt. En blåspistol i pallet är mer humant och de dör på en gång.

Hade någon gjort sådär mot någon av mina katter hade jag kastrerat jäveln med en vitlökspress...

Eller så bör du överväga att inte ha djur om det irriterar området.

Volvo V70 "Blackie" (2006)
Woojen
3 januari 2012 · 1 101 Inlägg

SANE skrev:

Woojen skrev:

SANE skrev:

Beror nog på hur man ser det, vi käkar kossor som dom skär halsen av å låter dom lida på så sätt. En blåspistol i pallet är mer humant och de dör på en gång.

Hade någon gjort sådär mot någon av mina katter hade jag kastrerat jäveln med en vitlökspress...

Eller så bör du överväga att inte ha djur om det irriterar området.

Nja tycker jag inte man borde göra sålänge man inte bor mitt i stan i lägenhetsblock osv då kanske det är lämpligare med en inomhus katt men annars så tycker jag att man kan ha katt bäst man vill, finns ju massa sätt att få katten att hålla sig borta.

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
SANE
3 januari 2012 · 35 Inlägg

Woojen skrev:

SANE skrev:

Woojen skrev:

Hade någon gjort sådär mot någon av mina katter hade jag kastrerat jäveln med en vitlökspress...

Eller så bör du överväga att inte ha djur om det irriterar området.

Nja tycker jag inte man borde göra sålänge man inte bor mitt i stan i lägenhetsblock osv då kanske det är lämpligare med en inomhus katt men annars så tycker jag att man kan ha katt bäst man vill, finns ju massa sätt att få katten att hålla sig borta.

Kill it with fire!! Nej men som alla andra sa, spruta ner den med vatten, ta inte högtrycken bara!

Volvo V70 "Blackie" (2006)
Brådhis * Voff voff *
3 januari 2012 · 10 324 Inlägg

Woojen skrev:

SANE skrev:

Woojen skrev:

Hade någon gjort sådär mot någon av mina katter hade jag kastrerat jäveln med en vitlökspress...

Eller så bör du överväga att inte ha djur om det irriterar området.

Nja tycker jag inte man borde göra sålänge man inte bor mitt i stan i lägenhetsblock osv då kanske det är lämpligare med en inomhus katt men annars så tycker jag att man kan ha katt bäst man vill, finns ju massa sätt att få katten att hålla sig borta.

Dela gärna med dig av dessa då. För det är ju faktiskt det tråden handlar om...

Och tyvärr tänker många kattägare bara på sig själv. Att det finns andra som inte vill ha deras katt i sin trädgård, sandlåda eller utemöbler spelar ingen roll. Det finns dessutom folk som är direkt rädda för katter.

Tänk om jag skulle göra likadant med min hund? Låta den springa och uträtta sin behov i folks trädgårdar helt utan uppsikt?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
zovix Maskinbefäl
3 januari 2012 · 1 038 Inlägg

Brådhis skrev:

Woojen skrev:

SANE skrev:

Eller så bör du överväga att inte ha djur om det irriterar området.

Nja tycker jag inte man borde göra sålänge man inte bor mitt i stan i lägenhetsblock osv då kanske det är lämpligare med en inomhus katt men annars så tycker jag att man kan ha katt bäst man vill, finns ju massa sätt att få katten att hålla sig borta.

Dela gärna med dig av dessa då. För det är ju faktiskt det tråden handlar om...

Och tyvärr tänker många kattägare bara på sig själv. Att det finns andra som inte vill ha deras katt i sin trädgård, sandlåda eller utemöbler spelar ingen roll. Det finns dessutom folk som är direkt rädda för katter.

Tänk om jag skulle göra likadant med min hund? Låta den springa och uträtta sin behov i folks trädgårdar helt utan uppsikt?

//Brådhis

Jag köper inte riktigt ditt argument, men andemeningingen. Självklart ska kattägaren själv vara med och försöka förhinda att sin katt sprider olägenhet för andra, ett exempel är att skaffa kattlåda till villan och dressera katten att gå där i första hand. Mina två katter väljer hellre lådorna i källaren än grabbens sandlåda på tomten, men vad de gör på andra tomter vet jag ej, en aldrig fått några klagomål.

Jag kommer Aldrig sätta koppel på mina katter, eller hålla dem inomhus enbart. Hund i koppel är en annan sak.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Woojen
3 januari 2012 · 1 101 Inlägg

Brådhis skrev:

Woojen skrev:

SANE skrev:

Eller så bör du överväga att inte ha djur om det irriterar området.

Nja tycker jag inte man borde göra sålänge man inte bor mitt i stan i lägenhetsblock osv då kanske det är lämpligare med en inomhus katt men annars så tycker jag att man kan ha katt bäst man vill, finns ju massa sätt att få katten att hålla sig borta.

Dela gärna med dig av dessa då. För det är ju faktiskt det tråden handlar om...

Och tyvärr tänker många kattägare bara på sig själv. Att det finns andra som inte vill ha deras katt i sin trädgård, sandlåda eller utemöbler spelar ingen roll. Det finns dessutom folk som är direkt rädda för katter.

Tänk om jag skulle göra likadant med min hund? Låta den springa och uträtta sin behov i folks trädgårdar helt utan uppsikt?

//Brådhis

Först kan man ju snacka med kattägaren, är dom kastrerade/steriliserade? Dom förlorar ju sin instinkt för att pissa ut sitt revir ifall dom är de.
väldigt sällan mina katter ens lämnar min egen tomt då dom inte är revirkrävande längre.
Sen att kattägare skulle vara egoistiska låter ju lite komiskt låter ju omvänt kan jag tycka, är det så hemskt med katter så kanske du borde överväga att flytta in till stan?

Utemöbler är väll bara att plocka med sig dynan? finns också sprayer man sprayar på som katter inte gillar som vi inte känner lukten av
Sandlådan är de väll bara att lägga en presenning på?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
DoT Häst
3 januari 2012 · 1 099 Inlägg

SANE skrev:

DoT skrev:

SANE skrev:

En kille jag känner i 40+ åldern hade en radikal lösning(dock e han väldigt speciell) Han sköt en av grannes katter och sade "Hade jag velat ha katter på min tomt hade jag skaffat en" Lite väl över linjen kanske..

Vilken idiot.

Beror nog på hur man ser det, vi käkar kossor som dom skär halsen av å låter dom lida på så sätt. En blåspistol i pallet är mer humant och de dör på en gång.

Jag är ingen jävla djurrättsaktivisthippie. Tycker bara inte man ska skjuta andras djur. Har man så jävla mycket emot husdjur att man måste döda dem är man fan inte frisk.
Världens sämsta jävla argument killen hade med.
Grannens ungar brukar springa in på min tomt, ska nog ta och skjuta dem för om jag hade velat ha ungar hade jag skaffat det själv.

Än är inte den sista idioten född..
SANE
3 januari 2012 · 35 Inlägg

DoT skrev:

SANE skrev:

DoT skrev:

Vilken idiot.

Beror nog på hur man ser det, vi käkar kossor som dom skär halsen av å låter dom lida på så sätt. En blåspistol i pallet är mer humant och de dör på en gång.

Jag är ingen jävla djurrättsaktivisthippie. Tycker bara inte man ska skjuta andras djur. Har man så jävla mycket emot husdjur att man måste döda dem är man fan inte frisk.
Världens sämsta jävla argument killen hade med.
Grannens ungar brukar springa in på min tomt, ska nog ta och skjuta dem för om jag hade velat ha ungar hade jag skaffat det själv.

Skillnad på människor och djur. Dock är människor djur.

Volvo V70 "Blackie" (2006)
DoT Häst
4 januari 2012 · 1 099 Inlägg

SANE skrev:

DoT skrev:

SANE skrev:

Beror nog på hur man ser det, vi käkar kossor som dom skär halsen av å låter dom lida på så sätt. En blåspistol i pallet är mer humant och de dör på en gång.

Jag är ingen jävla djurrättsaktivisthippie. Tycker bara inte man ska skjuta andras djur. Har man så jävla mycket emot husdjur att man måste döda dem är man fan inte frisk.
Världens sämsta jävla argument killen hade med.
Grannens ungar brukar springa in på min tomt, ska nog ta och skjuta dem för om jag hade velat ha ungar hade jag skaffat det själv.

Skillnad på människor och djur. Dock är människor djur.

Ser du själv hur du skriver?

Än är inte den sista idioten född..
SANE
4 januari 2012 · 35 Inlägg

DoT skrev:

SANE skrev:

DoT skrev:

Jag är ingen jävla djurrättsaktivisthippie. Tycker bara inte man ska skjuta andras djur. Har man så jävla mycket emot husdjur att man måste döda dem är man fan inte frisk.
Världens sämsta jävla argument killen hade med.
Grannens ungar brukar springa in på min tomt, ska nog ta och skjuta dem för om jag hade velat ha ungar hade jag skaffat det själv.

Skillnad på människor och djur. Dock är människor djur.

Ser du själv hur du skriver?

Ja det gör jag. Nu släpper jag detta^^ Det går överstyr!

Volvo V70 "Blackie" (2006)
Brådhis * Voff voff *
4 januari 2012 · 10 324 Inlägg

Woojen skrev:

Brådhis skrev:

Woojen skrev:
Nja tycker jag inte man borde göra sålänge man inte bor mitt i stan i lägenhetsblock osv då kanske det är lämpligare med en inomhus katt men annars så tycker jag att man kan ha katt bäst man vill, finns ju massa sätt att få katten att hålla sig borta.

Dela gärna med dig av dessa då. För det är ju faktiskt det tråden handlar om...

Och tyvärr tänker många kattägare bara på sig själv. Att det finns andra som inte vill ha deras katt i sin trädgård, sandlåda eller utemöbler spelar ingen roll. Det finns dessutom folk som är direkt rädda för katter.

Tänk om jag skulle göra likadant med min hund? Låta den springa och uträtta sin behov i folks trädgårdar helt utan uppsikt?

//Brådhis

Först kan man ju snacka med kattägaren, är dom kastrerade/steriliserade? Dom förlorar ju sin instinkt för att pissa ut sitt revir ifall dom är de.
väldigt sällan mina katter ens lämnar min egen tomt då dom inte är revirkrävande längre.
Sen att kattägare skulle vara egoistiska låter ju lite komiskt låter ju omvänt kan jag tycka, är det så hemskt med katter så kanske du borde överväga att flytta in till stan?

Utemöbler är väll bara att plocka med sig dynan? finns också sprayer man sprayar på som katter inte gillar som vi inte känner lukten av
Sandlådan är de väll bara att lägga en presenning på?

Så jag ska anpassa mitt liv och min trädgård för att nå´n granne (mot gällande regler i området!) släpper ut sina katter och låter dom springa runt hursomhelst i MIN(!) trädgård? Jag ska dessutom enligt dig flytta in till stan för att slippa detta? Och i den lokala lekparken ska barnen ha med sig en förälder som plockar av och på en presenning när dom ska leka?

Och du menar ändå fortfarande att det är jag som är egoistisk och inte kattägaren? Vi som inte vill ha kattbajs i trädgården eller kattpiss på dynorna ska alltså helt enkelt anpassa oss och helst flytta till stan? Kattägaren har alltså inget ansvar alls?

Så om jag släppte lös min hund och den sprang och uträttade sin behov i din trädgård varje dag, så skulle du bara tänka "Jaja, vill jag slippa det så får jag flytta till stan. Jag får skylla mig själv som bor här."?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Lina-
4 januari 2012 · 1 213 Inlägg

Citronsyra får dom flesta katter att vända om.

Kan du inte ha hunden gå lös på tomten? Inte alla katter som går in på en tomt när dom ser en hund.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Grabber Dagdrömmare
4 januari 2012 · 2 836 Inlägg

Lina- skrev:
Citronsyra får dom flesta katter att vända om.

Kan du inte ha hunden gå lös på tomten? Inte alla katter som går in på en tomt när dom ser en hund.

Exakt! Speciellt om hunden är så här glad! wink

http://images.mirror.co.uk/upl/m4/jul2011/2/6/angry-dog-pic-getty-10653199.jpg

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang