Angående: Karavan från Norr längs E4 till "STOCKHOLMS STÖRSTA BILTRÄFF" - 28 April 2012

Hanning
13 april 2012 · 171 Inlägg

Fick meddelande igår om att mina nylackade fälgar var klara (WOHOO jag hinner till den 28e!). Den lycko känslan försvann rätt snabbt när jag idag 07:47 fick ett samtal från den som skulle transportera fälgarna till mig då denne hade repat sönder 2 fälgar (FFUUUUUUUUUUU) Känns rätt meningslöst om jag ska behöva åka ner på 16" vinterdäck till träffen sad

Senast redigerat av Hanning (13 april 2012)

Saab 9-5 "Daily" (2006)
JMG Sir.
13 april 2012 · 42 Inlägg

Hanning skrev:
Fick meddelande igår om att mina nylackade fälgar var klara (WOHOO jag hinner till den 28e!). Den lycko känslan försvann rätt snabbt när jag idag 07:47 fick ett samtal från den som skulle transportera fälgarna till mig då denne hade repat sönder 2 fälgar (FFUUUUUUUUUUU) Känns rätt meningslöst om jag ska behöva åka ner på 16" vinterdäck till träffen sad

Nej fy fan vad surt hmm Han får fixa nya till dig ASAP!

keggan MDS Montör
14 april 2012 · 112 Inlägg

kan meddela att såhär såg det ut förra årets start av bilträffarna:
http://www.youtube.com/watch?v=uh4mED_IIpw

JMG Sir.
14 april 2012 · 42 Inlägg

keggan skrev:
kan meddela att såhär såg det ut förra årets start av bilträffarna:
http://www.youtube.com/watch?v=uh4mED_IIpw

Haha smile

gamlingen
14 april 2012 · 5 198 Inlägg

keggan skrev:
kan meddela att såhär såg det ut förra årets start av bilträffarna:
http://www.youtube.com/watch?v=uh4mED_IIpw

dags att låsa in dessa respektlösa snorungar .

Hanning
14 april 2012 · 171 Inlägg

Menno skrev:

Hanning skrev:
Fick meddelande igår om att mina nylackade fälgar var klara (WOHOO jag hinner till den 28e!). Den lycko känslan försvann rätt snabbt när jag idag 07:47 fick ett samtal från den som skulle transportera fälgarna till mig då denne hade repat sönder 2 fälgar (FFUUUUUUUUUUU) Känns rätt meningslöst om jag ska behöva åka ner på 16" vinterdäck till träffen sad

Nej fy fan vad surt hmm Han får fixa nya till dig ASAP!

Yep hon körde dom direkt till lack igen smile men de är synd för min tidsplanering är totalt förstörd tongue

Saab 9-5 "Daily" (2006)
cheffer
14 april 2012 · 1 422 Inlägg

gamlingen skrev:

keggan skrev:
kan meddela att såhär såg det ut förra årets start av bilträffarna:
http://www.youtube.com/watch?v=uh4mED_IIpw

dags att låsa in dessa respektlösa snorungar .

Lite likt lördagkväll vid A6 och jkpg även fast folk inte var så sviniga mot polisen då utan mer allmänt dräggiga och fulla. Kastades massor av tomburkar mitt på vägen i rondellen mot shellmacken (a6) då folk satt fast så de kastade ut sina grejer mitt ivägen. Jag drack själv på kvällen där men såg iaf till att slänga mina flaskor i sopkorg.. Det fina med Sverige är att det aldrig är spec långt till en sopkorg!

Måste vara ett helvete att jobba som polis kvällar som dessa då det är stora bilträffar när det är så många som beter sig som äckliga drägg rent utsagt.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
PerArne Mycke vill ha mer...
14 april 2012 · 611 Inlägg

cheffer skrev:

gamlingen skrev:

keggan skrev:
kan meddela att såhär såg det ut förra årets start av bilträffarna:
http://www.youtube.com/watch?v=uh4mED_IIpw

dags att låsa in dessa respektlösa snorungar .

Lite likt lördagkväll vid A6 och jkpg även fast folk inte var så sviniga mot polisen då utan mer allmänt dräggiga och fulla. Kastades massor av tomburkar mitt på vägen i rondellen mot shellmacken (a6) då folk satt fast så de kastade ut sina grejer mitt ivägen. Jag drack själv på kvällen där men såg iaf till att slänga mina flaskor i sopkorg.. Det fina med Sverige är att det aldrig är spec långt till en sopkorg!

Måste vara ett helvete att jobba som polis kvällar som dessa då det är stora bilträffar när det är så många som beter sig som äckliga drägg rent utsagt.

Kan bara hålla med, varför hålla på så på en sån här bilträff?? Jag åker absolut inte på en sån här träff för att dricka å leva satan utan för att se folk och bilar och sammanhållningen och sen är det ju lite äventyr över det hela också smile

//Per-Arne
cheffer
14 april 2012 · 1 422 Inlägg

PerArne skrev:

cheffer skrev:

gamlingen skrev:

dags att låsa in dessa respektlösa snorungar .

Lite likt lördagkväll vid A6 och jkpg även fast folk inte var så sviniga mot polisen då utan mer allmänt dräggiga och fulla. Kastades massor av tomburkar mitt på vägen i rondellen mot shellmacken (a6) då folk satt fast så de kastade ut sina grejer mitt ivägen. Jag drack själv på kvällen där men såg iaf till att slänga mina flaskor i sopkorg.. Det fina med Sverige är att det aldrig är spec långt till en sopkorg!

Måste vara ett helvete att jobba som polis kvällar som dessa då det är stora bilträffar när det är så många som beter sig som äckliga drägg rent utsagt.

Kan bara hålla med, varför hålla på så på en sån här bilträff?? Jag åker absolut inte på en sån här träff för att dricka å leva satan utan för att se folk och bilar och sammanhållningen och sen är det ju lite äventyr över det hela också smile

Det är samma för mig, drack mest bara för vi hade en chafför redan och resten av hela kompisgänget skulle dricka så jag sveptes med i gänget haha. Lätt hänt. Men alkohol och bilar hör helt enkelt inte ihop, speciellt inte överdrivna mängder som det alltid lyckas bli på dessa bilträffar som för så att vi entusiaster får ett väldigt dåligt rykte.. De som inte sköter sig syns mer än de som faktiskt sköter sig.. Det är så synd, så synd.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
gamlingen
14 april 2012 · 5 198 Inlägg

cheffer skrev:

PerArne skrev:

cheffer skrev:

Lite likt lördagkväll vid A6 och jkpg även fast folk inte var så sviniga mot polisen då utan mer allmänt dräggiga och fulla. Kastades massor av tomburkar mitt på vägen i rondellen mot shellmacken (a6) då folk satt fast så de kastade ut sina grejer mitt ivägen. Jag drack själv på kvällen där men såg iaf till att slänga mina flaskor i sopkorg.. Det fina med Sverige är att det aldrig är spec långt till en sopkorg!

Måste vara ett helvete att jobba som polis kvällar som dessa då det är stora bilträffar när det är så många som beter sig som äckliga drägg rent utsagt.

Kan bara hålla med, varför hålla på så på en sån här bilträff?? Jag åker absolut inte på en sån här träff för att dricka å leva satan utan för att se folk och bilar och sammanhållningen och sen är det ju lite äventyr över det hela också smile

Det är samma för mig, drack mest bara för vi hade en chafför redan och resten av hela kompisgänget skulle dricka så jag sveptes med i gänget haha. Lätt hänt. Men alkohol och bilar hör helt enkelt inte ihop, speciellt inte överdrivna mängder som det alltid lyckas bli på dessa bilträffar som för så att vi entusiaster får ett väldigt dåligt rykte.. De som inte sköter sig syns mer än de som faktiskt sköter sig.. Det är så synd, så synd.

Åsså funderar dom vad polis och annat folk har emot alla dessa bilträffar.. ganska självklart tycker jag.

cheffer
14 april 2012 · 1 422 Inlägg

gamlingen skrev:

cheffer skrev:

PerArne skrev:
Kan bara hålla med, varför hålla på så på en sån här bilträff?? Jag åker absolut inte på en sån här träff för att dricka å leva satan utan för att se folk och bilar och sammanhållningen och sen är det ju lite äventyr över det hela också smile

Det är samma för mig, drack mest bara för vi hade en chafför redan och resten av hela kompisgänget skulle dricka så jag sveptes med i gänget haha. Lätt hänt. Men alkohol och bilar hör helt enkelt inte ihop, speciellt inte överdrivna mängder som det alltid lyckas bli på dessa bilträffar som för så att vi entusiaster får ett väldigt dåligt rykte.. De som inte sköter sig syns mer än de som faktiskt sköter sig.. Det är så synd, så synd.

Åsså funderar dom vad polis och annat folk har emot alla dessa bilträffar.. ganska självklart tycker jag.

Haha ja, något mysterium är det ju absolut inte! Skulle själv inte klara av att vara polis under en sådan kväll, skulle bli avstängd för tjänstefel efter ett par timmar bara då jag dragit upp mitt tjänstevapen och skjutit varningsskott för att få folk att fatta att det är dags att tagga ner och börja bete sig. Det tycker jag polisen borde göra. Vad som sedan stör mig vad det gäller polisen på bilträffar det är när de kommer och ge böter för någon som står still och burnar med något läckert på en parkering eller åker runt på öde industrirakor och jag folk som kör race där (jag menar, det är ju ändå inte så de riskerar någon annan än sitt eget liv sålänga åskådarna håller sig bakom startpunkten eller väldigt långt åt sidorna vilket de nästan alltid gör numer, annars börjar inte racet) Låt folk köra på dessa öde raksträckor utan övrig trafik och se till att använda resurserna till att ha fler blåskontroller längs vägarna så man slipper folk som kör fulla, för de är en betydligt större risk för omgivningen. Annars tycker jag polisen gör det bra på bilträffar och så, bara deras närvaro gör så folk lugnar ner sig en aning och inte svinar så mycket.

En burn och så hör till bilträffar, så är det ju bara. Att ge böter för det är lite löjligt enligt mig även om det är deras jobb, precis som att bötfälla för att folk har felaktig skyltbelysning eller xenonkonverterat. Så länge det inte bländar eller blinkar blått/rött så låt det gå på en bilträff och ta hand om fyllesvinen som förstör för alla oss andra istället! Det är iaf min åsikt.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Hanning
14 april 2012 · 171 Inlägg

Håller med till viss del, att ta en bärs i bilen på väg till träffen kan jag tycka är väldigt trevligt, om man har chaufför vill säga tongue sen dom som är grisfulla och knappt kan gå hör väl kanske inte hemma bland våra fina bilar, men åter till topic, vilka ser fram emot träffen och framför allt karavanen ner? wink

Senast redigerat av Hanning (14 april 2012)

Saab 9-5 "Daily" (2006)
PerArne Mycke vill ha mer...
15 april 2012 · 611 Inlägg

Hanning skrev:
Håller med till viss del, att ta en bärs i bilen på väg till träffen kan jag tycka är väldigt trevligt, om man har chaufför vill säga tongue sen dom som är grisfulla och knappt kan gå hör väl kanske inte hemma bland våra fina bilar, men åter till topic, vilka ser fram emot träffen och framför allt karavanen ner? wink

Grymt laddad! Blir min bil och har fått med mig en polare också som tar sin bil pga familj smile

//Per-Arne
Bergvik
15 april 2012 · 141 Inlägg

Hanning skrev:

Menno skrev:

Hanning skrev:
Fick meddelande igår om att mina nylackade fälgar var klara (WOHOO jag hinner till den 28e!). Den lycko känslan försvann rätt snabbt när jag idag 07:47 fick ett samtal från den som skulle transportera fälgarna till mig då denne hade repat sönder 2 fälgar (FFUUUUUUUUUUU) Känns rätt meningslöst om jag ska behöva åka ner på 16" vinterdäck till träffen sad

Nej fy fan vad surt hmm Han får fixa nya till dig ASAP!

Yep hon körde dom direkt till lack igen smile men de är synd för min tidsplanering är totalt förstörd tongue

Se till att hon har med sig några filtar nu då, så du tar dig ner! Vill ju se hur fälgarna passar även wink

Audi S2 Avant "R2S2" (1993)
Hanning
16 april 2012 · 171 Inlägg

Bergvik skrev:

Hanning skrev:

Menno skrev:

Nej fy fan vad surt hmm Han får fixa nya till dig ASAP!

Yep hon körde dom direkt till lack igen smile men de är synd för min tidsplanering är totalt förstörd tongue

Se till att hon har med sig några filtar nu då, så du tar dig ner! Vill ju se hur fälgarna passar även wink

Prova dom 2 jag fick nyss, dom satt som ett smäck!! big_smilebig_smilebig_smile

Saab 9-5 "Daily" (2006)
keggan MDS Montör
16 april 2012 · 112 Inlägg

e fan sugen att åka upp en bit bara för att åka me lite o fota karavanen:D

MrLego Volvonörd
16 april 2012 · 1 187 Inlägg

Vi joinar i Söderhamn på denna karavan! big_smile Men vi kommer inte att åka den bil som jag har online utan det blir en snik 745a då hund o våran 12veckors bebis ska med ner då så behöver plats till fyrbeningen samt barnvagnen wink

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Hanning
16 april 2012 · 171 Inlägg

keggan skrev:
e fan sugen att åka upp en bit bara för att åka me lite o fota karavanen:D

Haka på i uppsala då? smile

Saab 9-5 "Daily" (2006)
Hanning
16 april 2012 · 171 Inlägg

MrLego skrev:
Vi joinar i Söderhamn på denna karavan! big_smile Men vi kommer inte att åka den bil som jag har online utan det blir en snik 745a då hund o våran 12veckors bebis ska med ner då så behöver plats till fyrbeningen samt barnvagnen wink

Kanon de lego ! smile

Saab 9-5 "Daily" (2006)
RandomHero
17 april 2012 · 574 Inlägg

åker inte med karavanen tyvärr, men hoppas ni övriga får en härlig resa ner smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang