22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

Rquired Allmänt envis
19 april 2012 · 12 512 Inlägg

BlauMes skrev:

Rquired skrev:

BlauMes skrev:
Jag förstår inte hur man kan stå och försvara en människa, som uppenbarligen saknar respekt mot andra människor, inte har något mc-kort och inte har en gatlaglig mc!? HUR!?

"Han ville inte ha något med polisen att göra, han studerade och skulle ta körkort och ville inte förlora det."
Detta har passageraren bak på hojen sagt i kalla fakta.

Oj men gud vad synd det är om han, han som studerade och allt ville ju bara åka lite hoj helt olagligt!
Vill man inte förlora det åker man väl inte ut och åker för chansen är att man blir jagad jäkligt fort och enkelt!
Antagligen så tänkte han "Haha aja svenska polisen vågar/får ju inte jaga i några större hastigheter så jag kan ju lika gärna dra på uppemot 300 km/h med min flickvän bak på utan problem!"

Otroligt tråkigt att människan skulle behöva dö, men jag ser hellre det än att han hade kört ihjäl en familj eller liknande och inga försäkringar eller något kunde betalas ut.

Nu har vi visserligen system i Sverige som går in och täcker ekonomiskt även om vållande part varit oförsäkrad, vårdslös eller liknande men i övrigt håller jag med dig!

Och vilket system är det? Staten gissar jag på. Jo jag känner mig väldigt glad över att få behöva betala ut skadestånd till en hel familj som dött för att någon ville ha kul på den olagliga sidan.

Trafikförsäkringsföreningen är ett exempel, den finansieras genom att ta ut höga avgifter för dem som har sitt fordon i trafik utan försäkring och drivs av försäkringsbolag. Denna ersätter dock inte skadestånd utan endast kostnader som uppstod i samband med olyckan, någon får rätta mig om jag har fel men skadestånd får/kan krävas genom separat process mot den vållandes dödsbo tror jag.

Sedan har du redan betalt för den här olyckan, du betalar för den poliskår som deltagit i jakten, du betalar för den hantering som uppstår i samband med att en trasig motorcykel och den omkomnas kvarlevor skall tas om hand och du har betalt för vården av den 17-åriga flicka som överlevt olyckan.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
IceEyes Varningar: För många..
19 april 2012 · 2 552 Inlägg

Hela debatten är absurd, och att det ens resulterar i en diskussion av den här graden är obegripligt. Föraren grävde sin egen grav som han via ett korkat beslut trillade ner i av egen kraft. All heder åt bommen som lyckades stoppa Mr Ghostrider innan någon utomstående fick sätta livet till.

Kanske var det beklagligt att han omkom, men det är enbart hans eget fel. Jag förstår verkligen inte de som försöker friskriva föraren från ansvaret. Har man inte längre ansvar för sina egna handlingar?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
pars Operatör
19 april 2012 · 346 Inlägg

IceEyes skrev:
Kanske var det beklagligt att han omkom, men det är enbart hans eget fel. Jag förstår verkligen inte de som försöker friskriva föraren från ansvaret. Har man inte längre ansvar för sina egna handlingar?

Helt rätt!

Vad ger det för signaler om rättsväsendet inte får ingripa vid brott? Visst att det var ett litet brott, från början. Men vad polisen visste var att det lika gärna skulle kunna vart något mycket grövre brott med i denna idiotkörning.
Skulle man släppa sådana händelser så kan man ju bara köra som en idiot om man var jagad för något.

Någon skrev "Somliga straffar Gud på engång" - ligger en del i det.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
discokapten Kapten på disco!
19 april 2012 · 1 729 Inlägg

"Polisen Trafiken Söderort Nacka:
En grå Jeep avvek från kontrollen och förföljdes söderut på E4. I höjd med Södertälje avbröts dock förföljandet då riskerna ansågs vara för stora i förhållande till brottet."


Där har ni konsekvenserna av ert jävla gnäll, ni har ingen aning om vad killen hade i skuffen på den bilen, knark, vapen, småtjejer men eftersom det hela tiden gnälls som av ett gäng p12:or varje gång polisen faktiskt gör sitt jobb så har de börjat backa undan...

Om någon jävla snorunge på en litershoj kör ihjäl sig på bana, synd! Absolut, om dumfan sätter sig med pannan först i bommen till länken, BRA! Självsanering kallas det.

Senast redigerat av discokapten (19 april 2012)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Tiger1978 Fattig student
19 april 2012 · 1 282 Inlägg

Skulle helikoptern landa för att gripa honom när soppan tog slut? Bilarna var nog tvungna att hålla lite hastighet för att kunna hinna vara på plats när det tog stopp.. Jag fattar att snuten är trött på vansinnes körningarna runt om i landet, tycker dom gjorde helt rätt insett agerande för att visa Sverige att det är inte ok att bete sig hur som helst..
Tragiskt att killen dog ja, men det var ingen annans fel än hans eget.. Dags för folk att ta ansvar för sitt beteende kanske, han kunde ju stannat, skitit i att skriva på några papper och dra det till rätten vilket 90% på detta forum tycker är en mänsklig rättighet när man inte har kulor nog att kunna stå för det man har gjort..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Dirtymike
19 april 2012 · 1 532 Inlägg

Hur många tittade på debatten igår? Varför undvek polisen att svara på frågan om att dom skulle avbrutit jakten...... jo för dom gjorde tjänste fel som fortsatte köra fort och inte avbröt jakten som dom fick order om att göra. I det fallet var inte poliserna bättre än mc föraren. VÅRDLÖSHET I TRAFIK heter det som poliserna gjorde. Och det finns ju tillomed film bevis på detta men hallå han ska bli av med körkortet för detta polismannen. Men polisen gjorde inge fel nerå hahaha. ELLER.........

Jeep J20 (1978)
Dirtymike
19 april 2012 · 1 532 Inlägg

Tiger1978 skrev:
Skulle helikoptern landa för att gripa honom när soppan tog slut? Bilarna var nog tvungna att hålla lite hastighet för att kunna hinna vara på plats när det tog stopp.. Jag fattar att snuten är trött på vansinnes körningarna runt om i landet, tycker dom gjorde helt rätt insett agerande för att visa Sverige att det är inte ok att bete sig hur som helst..
Tragiskt att killen dog ja, men det var ingen annans fel än hans eget.. Dags för folk att ta ansvar för sitt beteende kanske, han kunde ju stannat, skitit i att skriva på några papper och dra det till rätten vilket 90% på detta forum tycker är en mänsklig rättighet när man inte har kulor nog att kunna stå för det man har gjort..

Ja helikoptern hade kunnat landa eller dirigerat en bil till platsen. Men vissa poliser är rätt så inkompetenta o cowboys som TROR dom får göra va dom vill.

Jeep J20 (1978)
Mane_Attraction Totalt okunnig
19 april 2012 · 413 Inlägg

Vissa folk tror tydligen också dom är cowboys och får göra vad dom vill. Hela diskussionen är ju fanimig absurd. Visst polisen körde för fort, det får man väl göra under uttryckning? Sen att allt inte hamnar inom preferensramarna men hej, sånt händer. Kolla bara i Norge den 22 juli, snuten där har fått massvis med kritik men det händer saker som går utanför träningarna.

Människors snutförakt är skrämmande och att köra fort och hänsynslöst är tydligen en mänsklig rättighet i Sverige.

Väljer man att ta en mc upp i 200 knyck utan körkort och utan nrplåt så ber man ju om problem.


Edit: Såg inte debatten igår tänkte se den idag men var den ngn som ställde frågan varför han inte stannade? Och om det gjordes vad var svaret?

Senast redigerat av Mane_Attraction (19 april 2012)

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
xzit
19 april 2012 · 448 Inlägg

CHEEVA skrev:

Low skrev:
roll

CHEEVA skrev:

hoppas du är ironisk ...

en vägspärr som någon nämner hade löst problemet ganska fridfullt... att ligga och köra i 200blåss med en sketen saab aero bland andra bilister är inte ok, spelar ingen roll vem som kör så.

Man får också skaffa folk som kan spå var motorcykeln ska , Man ska ju bara hitta platsen, stänga av vägen. som lär bli väldigt svårt..  då det kommer bildas Långa långa köer, sen att det kommer en motorcykel i 300km/h hjälper ju inte direkt. Det är ju inte en orginalbil heller?

Vet att det är lite dumt nu, Men allt går ju inte, visst det är ju dumt av polisen köra 200 blås men det går ju inte bara lägga ner.. Visst vägspärr lär ju funka men trolla bort bilar är ju lite svårt..

Nae jag ska nog sluta. Största misstaget och största problemet är motorcykelföraren han kunde lätt ha stannat.
Polisen kan ju också skärpa på vissa saker. Dock så tycker jag inte att man skall avbryta för att någon kör fort.

Vet inte ens varför jag bryr mig

polisens bil är en orginal aero jo ...

visst går det att bara lägga ner, speciellt när det enda sättet att ta honom är om han kör och kraschar, de har inte en chans att komma ifatt med saaben så varför riskera en massa liv helt i onödan ? Visst hade de blivit köer, men de hade kanske räddat liv ? inte nog med de, polisen hade inte behövt köra som idioter om de spärrat av vägen. Att spå var han ska är väl inte SÅ svårt på en motorväg ?

Hade där varit en vägspärr hade idioten bara kört in i den ändå..

Xzit
killercow
19 april 2012 ·

Gillar inte den formen av program som sändes igår. Producenterna har redan skaffat sig en åsikt innan programmet å gör programmet där efter. Igår bevisades det rätt bra.

Programmet går i stort sett ut på att svartmåla polisens insatts å leta fel. Är helt orelevant enligt mej vad poliserna för för diskution i bilen under jakten. Klart dom blir frustrerade. Sen kan jag hålla med om att köra om på insidan utan blåljus eller ljud kanske inte är det smartaste.

Ser man sen på debatten senare så ska 1 polis försvara insattsen mot 5 som är kritiska till den. dessutom en programledare som inte låter polisen prata till punkt.

MEN faktum kvarstår att hade mc-föraren hållt sig till lagen eller stannat så hade den här jakten aldrig hänt. så sluta skyll på polisen för inte deras fel att folk bryter mot lagen och försöker komma undan


De här kommer enbart resultera i att polisen kommer sluta jaga för att slippa få media å anmälningar på sig. Då vet den här typen av människor de å då kan dom göra lite som dom vill i trafiken, när de sen kommer en polis är de bara å sticka för polisen kommer inte våga jaga. Om vi inte låter polisen få stopp på dessa människor så kommer dom köra ihjäl någon annan å då kommer polisen istället få skit för att dom inte jagade

killercow
19 april 2012 ·

sen nämndes det även i debatten att 99,9% av mc åkarna sköter sig i trafiken.
Vad är de för jävla skämt eller? blir dagligen omkörd av mc-åkare sommartid som ligger långt över hastighetsbegränsningen och även utanför där ja bor på 50-sträckan drar dom på rätt bra. så dom 0,01% som kör som galningar samlas tydligen runt mej.

Dags att sluta kasta skit på polisen för dom försöker göra vägarna säkrare annars kommer vi få vilda västern på vägarna då polisen inte längre kommer våga försöka stoppa sånt här. å det kommer ske bra mycket mer olyckor.

Om folk följer lagen så slipper vi såna här jakter så är dom som bryter mot lagen som ska ha skulden för polisen kör som dom gör, även om jag själv inte tycker att de kanske är så kul å hamna i en jakt där polisen kör så, men är inte polisen ja lägger skulden på utan den dom jagar då det är den personens fel att jakten startat

Busgrabb Rejsa ?
19 april 2012 · 2 959 Inlägg

Förstår inte allt snack om att hade han aldrig kört för fort osv så hade det aldrig hänt?
Det är ju precis likadant från Polisens sida, hade dom aldrig jagat på detta vårdslösa sätt hade det heller aldrig hänt.
Föraren utsätter folk för fara, ja absolut men som dom sa i debatten att en två tons bil i samma hastighet utgör ju mycket större fara för allmänheten.
På den frågan om vem som var mest trafikfarlig, hojen i 200 blås eller två tons bil utan blåsljus eller något i 200 blås undvek ju Polisen att svara på hela tiden, trots att det bara var en ja eller nej fråga....

Båda gjorde fel, båda utsatte folk för fara men trots allt, Polisen utgjorde mest fara i denna körningen/jakten.

Senast redigerat av Busgrabb (19 april 2012)

Autotech
BMW 335D (2008)
killercow
19 april 2012 ·

Busgrabb skrev:
Förstår inte allt snack om att hade han aldrig kört för fort osv så hade det aldrig hänt?
Det är ju precis likadant från Polisens sida, hade dom aldrig jagat på detta vårdslösa sätt hade det heller aldrig hänt.
Föraren utsätter folk för fara, ja absolut men som dom sa i debatten att en två tons bil i samma hastighet utgör ju mycket större fara för allmänheten.
På den frågan om vem som var mest trafikfarlig, hojen i 200 blås eller två tons bil utan blåsljus eller något i 200 blås undvek ju Polisen att svara på hela tiden, trots att det bara var en ja eller nej fråga....

Båda gjorde fel, båda utsatte folk för fara men trots allt, Polisen utgjorde mest fara i denna körningen/jakten.

Och på vilket sätt utgör polisbilen mer fara på motorvägen än hojen?

Att komma med argumentet att bilen är större och väger mer håller ju inte. Vid en krock med ett annat fordon så utgör dom nog lika stor fara.

Krockar hojen med en bil så lär inte den bilen fortsätta i samma riktning som innan. risken är stor den får sladd in i nått annat fordon, lika så om polisbilen drar in i nått annat fordon.

Sen måste man se till körvana. I polisbilen satt erfarna trafikpoliser med dels utbildning och körkort, års erfarenhet av bilkörning och även stundtals körning med blåljus och ljud även om jag inte förstår varför dom inte använde detta under hela körningen vilket jag kan hålla med om var fel.

Hoj åkaren hade tydligen liten körerfarenhet och saknade både specialutbildning av den här typen av körning och även körkort.

Så frågan är inte så lätt. man kan inte bara ställa frågan på bil/hojens vikt storlek.

Hade de varit "The Stig" i bilen mot Agda 89år på hojen i 200km/h. Vem hade ni tyckt varit mest farlig i trafiken då?

alain www.bimmerpower.org
19 april 2012 · 3 995 Inlägg

Rquired skrev:
Stress? Helt irrelevant i sammanhanget, blir man stressad i trafiken är det ännu en anledning till att stanna till vid närmsta affär och köpa sig en kall dricka eller ta ett bloss om man har den vanan inne. Om nu inte blåljus är skäl i sig, en del idioter tycker uppenbarligen att det är frivilligt att stanna när polisen ber en...

Polis är en auktoritet man stannar för det har varje svensk över fem år lärt sig och man har även lärt sig att om man inte följer deras uppmaningar har dom rätt att stanna en, ta till rimligt våld för att stanna en eller inleda en undersökning som kan leda till att dom tar en i slutändan.

Väljer man att bryta mot detta och ta sin chans är man också 100% skyldig till vad som händer, sedan kan polisen göra fel; Men det är trots allt människor och att fela är mänskligt, det var deras jobb att följa efter och stanna denna motorcyklist och eventuella fel som begicks under den jakten är beklagliga men inte orsaken till dödsolyckan.

Vänd på det hela istället, en omdömeslös förare försatte polisen i en sits där dom enligt lag var tvungna att stoppa honom vilket kunde ha orsakat en olycka med ett polisfordon inblandat. En del påstår att "Hade inte polisen jagat honom hade han inte varit död", vad gör det påståendet mer rätt än att "Om föraren inte kört helt utan omdöme hade polisen inte jagat honom och därmed inte riskerat en olycka med oskyldiga inblandade"?

Föraren var orsaken till jakten, föraren var per definition orsaken till att han tappade kontrollen samt omkom och han har i och med detta orsakat sin egen död.

*
1+
Mycket bra sagt! Rquired.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Busgrabb Rejsa ?
19 april 2012 · 2 959 Inlägg

killercow skrev:

Busgrabb skrev:
Förstår inte allt snack om att hade han aldrig kört för fort osv så hade det aldrig hänt?
Det är ju precis likadant från Polisens sida, hade dom aldrig jagat på detta vårdslösa sätt hade det heller aldrig hänt.
Föraren utsätter folk för fara, ja absolut men som dom sa i debatten att en två tons bil i samma hastighet utgör ju mycket större fara för allmänheten.
På den frågan om vem som var mest trafikfarlig, hojen i 200 blås eller två tons bil utan blåsljus eller något i 200 blås undvek ju Polisen att svara på hela tiden, trots att det bara var en ja eller nej fråga....

Båda gjorde fel, båda utsatte folk för fara men trots allt, Polisen utgjorde mest fara i denna körningen/jakten.

Och på vilket sätt utgör polisbilen mer fara på motorvägen än hojen?

Att komma med argumentet att bilen är större och väger mer håller ju inte. Vid en krock med ett annat fordon så utgör dom nog lika stor fara.

Krockar hojen med en bil så lär inte den bilen fortsätta i samma riktning som innan. risken är stor den får sladd in i nått annat fordon, lika så om polisbilen drar in i nått annat fordon.

Sen måste man se till körvana. I polisbilen satt erfarna trafikpoliser med dels utbildning och körkort, års erfarenhet av bilkörning och även stundtals körning med blåljus och ljud även om jag inte förstår varför dom inte använde detta under hela körningen vilket jag kan hålla med om var fel.

Hoj åkaren hade tydligen liten körerfarenhet och saknade både specialutbildning av den här typen av körning och även körkort.

Så frågan är inte så lätt. man kan inte bara ställa frågan på bil/hojens vikt storlek.

Hade de varit "The Stig" i bilen mot Agda 89år på hojen i 200km/h. Vem hade ni tyckt varit mest farlig i trafiken då?

En hoj som drar in i en bil i 200 Km/h när bilen håller 70 Km/h blir ju inge bra men dom som sitter i bilen klara nog sig rätt mycket bättre än om en två tons polisbil gör samma sak.
Räkna på vad fordonen i sig vägen vid den evetuella krocken...

Killen på hojen hade ju just tagit banlicens och var nog ganska hyffsad på att köra hoj skulle jag tro.

Autotech
BMW 335D (2008)
killercow
19 april 2012 ·

Busgrabb skrev:

killercow skrev:

Busgrabb skrev:
Förstår inte allt snack om att hade han aldrig kört för fort osv så hade det aldrig hänt?
Det är ju precis likadant från Polisens sida, hade dom aldrig jagat på detta vårdslösa sätt hade det heller aldrig hänt.
Föraren utsätter folk för fara, ja absolut men som dom sa i debatten att en två tons bil i samma hastighet utgör ju mycket större fara för allmänheten.
På den frågan om vem som var mest trafikfarlig, hojen i 200 blås eller två tons bil utan blåsljus eller något i 200 blås undvek ju Polisen att svara på hela tiden, trots att det bara var en ja eller nej fråga....

Båda gjorde fel, båda utsatte folk för fara men trots allt, Polisen utgjorde mest fara i denna körningen/jakten.

Och på vilket sätt utgör polisbilen mer fara på motorvägen än hojen?

Att komma med argumentet att bilen är större och väger mer håller ju inte. Vid en krock med ett annat fordon så utgör dom nog lika stor fara.

Krockar hojen med en bil så lär inte den bilen fortsätta i samma riktning som innan. risken är stor den får sladd in i nått annat fordon, lika så om polisbilen drar in i nått annat fordon.

Sen måste man se till körvana. I polisbilen satt erfarna trafikpoliser med dels utbildning och körkort, års erfarenhet av bilkörning och även stundtals körning med blåljus och ljud även om jag inte förstår varför dom inte använde detta under hela körningen vilket jag kan hålla med om var fel.

Hoj åkaren hade tydligen liten körerfarenhet och saknade både specialutbildning av den här typen av körning och även körkort.

Så frågan är inte så lätt. man kan inte bara ställa frågan på bil/hojens vikt storlek.

Hade de varit "The Stig" i bilen mot Agda 89år på hojen i 200km/h. Vem hade ni tyckt varit mest farlig i trafiken då?

En hoj som drar in i en bil i 200 Km/h när bilen håller 70 Km/h blir ju inge bra men dom som sitter i bilen klara nog sig rätt mycket bättre än om en två tons polisbil gör samma sak.
Räkna på vad fordonen i sig vägen vid den evetuella krocken...

Killen på hojen hade ju just tagit banlicens och var nog ganska hyffsad på att köra hoj skulle jag tro.

De ja försöker få fram är att frågan dom ställde i tv var helt felställd.
Självklart är en bil som drar in i en annan bil i 200km/h farligare för dom som sitter i bilen än om en mc drar in i bilen i 200.

Men det är inte fordonet i sig som utgör själva faran, utan föraren. Fordonet utgör skadorna som det åverkar på det dom kör in i. Men det utgör i sig ingen fara.

Sen så är risken för seriekrock stor om de blir en krock på motorväg vare sig det är en hoj eller bil som krockar.

Och frågan i tv var vilket fordon som utgjorde mest fara, inte vilket fordon som gjorde mest skada

Senast redigerat av killercow (19 april 2012)

trippelturbo Trucker
19 april 2012 · 2 710 Inlägg

Bådas fel, jag lägger dock mer skuld på polisen!
När han rabblade upp hur många poliser det var som var involverade i jakten men att det faktiskt i slutändan tog knappt 1 minut för dom o komma fram till en död kille, så tänkte jag på helikopterrånet i Västberga. Dom gjorde inte lika mkt där.. utan stod o kollade på som om de vore filmen Snabba Cash.

Fart missbrukare
SportPilot Ubåtsingenjör
19 april 2012 · 7 247 Inlägg

killercow skrev:

Busgrabb skrev:

killercow skrev:

Och på vilket sätt utgör polisbilen mer fara på motorvägen än hojen?

Att komma med argumentet att bilen är större och väger mer håller ju inte. Vid en krock med ett annat fordon så utgör dom nog lika stor fara.

Krockar hojen med en bil så lär inte den bilen fortsätta i samma riktning som innan. risken är stor den får sladd in i nått annat fordon, lika så om polisbilen drar in i nått annat fordon.

Sen måste man se till körvana. I polisbilen satt erfarna trafikpoliser med dels utbildning och körkort, års erfarenhet av bilkörning och även stundtals körning med blåljus och ljud även om jag inte förstår varför dom inte använde detta under hela körningen vilket jag kan hålla med om var fel.

Hoj åkaren hade tydligen liten körerfarenhet och saknade både specialutbildning av den här typen av körning och även körkort.

Så frågan är inte så lätt. man kan inte bara ställa frågan på bil/hojens vikt storlek.

Hade de varit "The Stig" i bilen mot Agda 89år på hojen i 200km/h. Vem hade ni tyckt varit mest farlig i trafiken då?

En hoj som drar in i en bil i 200 Km/h när bilen håller 70 Km/h blir ju inge bra men dom som sitter i bilen klara nog sig rätt mycket bättre än om en två tons polisbil gör samma sak.
Räkna på vad fordonen i sig vägen vid den evetuella krocken...

Killen på hojen hade ju just tagit banlicens och var nog ganska hyffsad på att köra hoj skulle jag tro.

De ja försöker få fram är att frågan dom ställde i tv var helt felställd.
Självklart är en bil som drar in i en annan bil i 200km/h farligare för dom som sitter i bilen än om en mc drar in i bilen i 200.

Men det är inte fordonet i sig som utgör själva faran, utan föraren. Fordonet utgör skadorna som det åverkar på det dom kör in i. Men det utgör i sig ingen fara.

Sen så är risken för seriekrock stor om de blir en krock på motorväg vare sig det är en hoj eller bil som krockar.

och vad får dig att tro att poliserna är så bra förare ?? roll

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
granadadr
19 april 2012 · 7 310 Inlägg

Audi_powah skrev:

Vita_Vargen skrev:
Polisens agerande var inte det bästa, men jag ser inte direkt det som nån orsak till att han dog.
Polisen tog onödiga risker för andra trafikanter när dom dundra på i 200 blås även fast dom var mil efter mc'n.
Båda gjorde fel, men polisens agerande var inte orsaken till att han dog, det var ju för att han körde för snabbt. Fanns ingen anledning för honom att göra det då polisen inte längre "aktivt" jagade honom. När jag säger för snabbt menar jag att han körde snabbare än vad han kunde hantera.

Enligt vittnen så ankom de första polsierna dryga 40sec ( snabba sec, så dryga 30 kanske? ) efter att han föll omkull. Så de jagade honom Aktivt, Jaa. Blev beordrade att dra sig tillbaka men icke utan fortsätter i 200 utan sirener eller blåljus efter honom.

50 sek var det annars,, och vet du hur långt efter man är efter 50 sek i 200km/h det är LÅNGT 200/3.6 blir 55,5m/sek = 2777m som är nästan 3km, så meo polisen jagade honom inte aktivt vid olyckstillfället,
jag tycker oxå Polisen kunde haft på blåljus å sirener mer, och kunnat slå av lite för allmänheten,, men det var inte deras agerande som gjorde att han dunkade in i Bommen,,
Cristoffer såg tom helikoptern, en normal männsika hade antingen gett upp då å förstått att loppet är kört, eller släppt av tjejen å fortsatt helt själv,, han var en adrenalinstinn idiot som tänkte med röven,, tyvärr


jag tycker att alla i detta fallet är klantskallar å delvis idioter,, men tyvärr så är det mcförarn som bär ansvaret för olyckan

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
trippelturbo Trucker
19 april 2012 · 2 710 Inlägg

granadadr skrev:

Audi_powah skrev:

Vita_Vargen skrev:
Polisens agerande var inte det bästa, men jag ser inte direkt det som nån orsak till att han dog.
Polisen tog onödiga risker för andra trafikanter när dom dundra på i 200 blås även fast dom var mil efter mc'n.
Båda gjorde fel, men polisens agerande var inte orsaken till att han dog, det var ju för att han körde för snabbt. Fanns ingen anledning för honom att göra det då polisen inte längre "aktivt" jagade honom. När jag säger för snabbt menar jag att han körde snabbare än vad han kunde hantera.

Enligt vittnen så ankom de första polsierna dryga 40sec ( snabba sec, så dryga 30 kanske? ) efter att han föll omkull. Så de jagade honom Aktivt, Jaa. Blev beordrade att dra sig tillbaka men icke utan fortsätter i 200 utan sirener eller blåljus efter honom.

50 sek var det annars,, och vet du hur långt efter man är efter 50 sek i 200km/h det är LÅNGT 200/3.6 blir 55,5m/sek = 2777m som är nästan 3km, så meo polisen jagade honom inte aktivt vid olyckstillfället,
jag tycker oxå Polisen kunde haft på blåljus å sirener mer, och kunnat slå av lite för allmänheten,, men det var inte deras agerande som gjorde att han dunkade in i Bommen,,
Cristoffer såg tom helikoptern, en normal männsika hade antingen gett upp då å förstått att loppet är kört, eller släppt av tjejen å fortsatt helt själv,, han var en adrenalinstinn idiot som tänkte med röven,, tyvärr


jag tycker att alla i detta fallet är klantskallar å delvis idioter,, men tyvärr så är det mcförarn som bär ansvaret för olyckan

Jag förstår din resonemang men var det verkligen nödvändig av så många poliser o följa en mc? ATt vara uppe i 245km/h på nynäsvägen o södertäljevägen, ingen frisk människa gör sånt! Tydligen polisen..

Fart missbrukare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang