Calibra wide bodykit

breddning på bakjolen som ska gjutas efter massa slip
  • 63 Följare
  • 29 627 Visningar
  • Projektet avslutat 10 juli 2015
xlimit
30 juli 2012 · 51 Inlägg

Tigra89 skrev:
Ser spännande ut smile

Calibra har ju gjorts på alla möjliga sätt så det blir kul att se din variant.

hehe jag det har det gjorts men jag kommer någ bygga den som e mest breddad av alla calibror men en massa tid o pengar tar det;)

xlimitstyling
xlimit
4 september 2012 · 51 Inlägg

har svetsat igen dörrhantagen o floppat alla lister på tak o sidor o spaklat så det e bara slipning kvar nya bilder kommer snart så ska jag påbörja breddning av båda sidorna med bonocell.

xlimitstyling
Kriwella VICE PRESIDENT OF VLNT
17 januari 2013 · 45 Inlägg

Hows it goin? smile

These bootys smell good..
Does yours?
Chevrolet Silverado "VIOLENT Custom" (1988)
xlimit
17 januari 2013 · 51 Inlägg

Japshit skrev:
Hows it goin? smile

sakta men bra håller på  o flytta till ett större garage så har inte hunnit ta nya bilder o lägga ut

själv då?

xlimitstyling
Kriwella VICE PRESIDENT OF VLNT
17 januari 2013 · 45 Inlägg

xlimit skrev:

Japshit skrev:
Hows it goin? smile

sakta men bra håller på  o flytta till ett större garage så har inte hunnit ta nya bilder o lägga ut

själv då?

Aight, du får görat wink

bara bra!

These bootys smell good..
Does yours?
Chevrolet Silverado "VIOLENT Custom" (1988)
Woojen
5 februari 2013 · 1 101 Inlägg

Detta kan bli skoj på många sätt att följa xD

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
xlimit
6 februari 2013 · 51 Inlägg

det blir bra jag tänkte vänta med att lägga ut nya bilder tills jag har flyttat in till den nya garaget som e lite större

xlimitstyling
Mattyyy DMNDphoto
14 april 2013 · 727 Inlägg

Hahahahahaha ja detta gjorde ju min dag iaf.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
xlimit
15 april 2013 · 51 Inlägg

Mattyyy skrev:
Hahahahahaha ja detta gjorde ju min dag iaf.

vad menar du?

xlimitstyling
Mattyyy DMNDphoto
15 april 2013 · 727 Inlägg

xlimit skrev:

Mattyyy skrev:
Hahahahahaha ja detta gjorde ju min dag iaf.

vad menar du?

Fanns mycket roligt att se i denna tråd.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
xlimit
15 april 2013 · 51 Inlägg

Mattyyy skrev:

xlimit skrev:

Mattyyy skrev:
Hahahahahaha ja detta gjorde ju min dag iaf.

vad menar du?

Fanns mycket roligt att se i denna tråd.

haha det låter ju bra alla kan ju inte tycka om samma sak så ska sälja iväg projektet snart har ett annat så jag hinner inte klart me den

xlimitstyling
Nomenia ÖstersundsGatbilar
17 april 2013 · 1 570 Inlägg

såg annons på bilen på blocket... och du ändra texten va smile R33 baklysen inte R34 smile sen din 700hk motor skulle ja vilja se i denna bil smile det är så EXTREM mycket jobb med skummet och de du gjort.. finns inte en symmetrisk linje... ärligt talat... jobbar du som flygplanslackerare så bör du ha lite känsla ang former och underlag när det kommer till kommande lackering.. skummet du bygger av ska det fungera som en plugg hade du tänkt?!?!"

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
xlimit
17 april 2013 · 51 Inlägg

Nomenia skrev:
såg annons på bilen på blocket... och du ändra texten va smile R33 baklysen inte R34 smile sen din 700hk motor skulle ja vilja se i denna bil smile det är så EXTREM mycket jobb med skummet och de du gjort.. finns inte en symmetrisk linje... ärligt talat... jobbar du som flygplanslackerare så bör du ha lite känsla ang former och underlag när det kommer till kommande lackering.. skummet du bygger av ska det fungera som en plugg hade du tänkt?!?!"

tja japp det e r33 lamper skrev annonsen då jag inte har verkstan kvar så jag kan inte slutföra bygget o ja det skulle byggas en plugg över skummet som jag skulle finslipa för att få den så symmetrisk som möjligt men tiden räckte inte till det e just därför jag vill bli av med bygget o motorn har inte byggts då jag inte har nåt ställe att görat det va nordic tuning som skulle bygga den åt mig

tagga ner med din röst innan du utalar dig

xlimitstyling
Nomenia ÖstersundsGatbilar
17 april 2013 · 1 570 Inlägg

xlimit skrev:

Nomenia skrev:
såg annons på bilen på blocket... och du ändra texten va smile R33 baklysen inte R34 smile sen din 700hk motor skulle ja vilja se i denna bil smile det är så EXTREM mycket jobb med skummet och de du gjort.. finns inte en symmetrisk linje... ärligt talat... jobbar du som flygplanslackerare så bör du ha lite känsla ang former och underlag när det kommer till kommande lackering.. skummet du bygger av ska det fungera som en plugg hade du tänkt?!?!"

tja japp det e r33 lamper skrev annonsen då jag inte har verkstan kvar så jag kan inte slutföra bygget o ja det skulle byggas en plugg över skummet som jag skulle finslipa för att få den så symmetrisk som möjligt men tiden räckte inte till det e just därför jag vill bli av med bygget o motorn har inte byggts då jag inte har nåt ställe att görat det va nordic tuning som skulle bygga den åt mig

tagga ner med din röst innan du utalar dig

Haha vafan? Jag ställde frågor och du tar de som påhopp? Jaja.. Du inser vilket jobb de kommer krävas för att slutföra bygget? Vill inte vara elak men 15k för de där är väldigt mkt

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
xlimit
17 april 2013 · 51 Inlägg

jag har inte bett dig köpa den jag tycker själv att den är värld den då det inte är nåt fel på motorn o den bara har rullat 11 000mil plus att det finns massa nya delar på jag hade inte ens sålt den om jag haft mitt ställe kvar då skulle du få se på skillnaden när dene färdig men men orkar inte bry mig nu alla kan inte ha samma smak men ha det bra o jag vet någ vad form o linjer är då jag har lackat bilar i över 10år + flygplan:D

xlimitstyling
RickyReilander
1 november 2013 · 3 Inlägg

Hej
Sålde du Calibran eller har du den kvar?

xlimit
2 november 2013 · 51 Inlägg

ne jag har den kvar ska flytta till ett större garage sen blir det fortsätta på bygget

xlimitstyling
Gizmo_ Himma skruare
2 november 2013 · 1 250 Inlägg

Måste följa detta för o se hur det slutar.. yikes

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
RobiinK Rust Is Not A Crime
2 november 2013 · 1 215 Inlägg

Öhhh bredda 35cm per sida? Inte utåt hoppas jag?

Förövrigt: No further questions your honour

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
xlimit
3 november 2013 · 51 Inlägg

den blir inte 35cm breddning utan 25cm hade jag tänkt men får se hur det slutar haha

xlimitstyling
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang