hahahaha fy fan!! ger den luft som ändrar om ECU'n jaja dra den om att man får 15 hk bara genom o byta filter också LOL!!
När modulen är installerad sänder den en signal till ECU boxen precis som den gör när det är kallt då justerar ECU boxen luft/bränsleblandningen vilket förbättrar din bils hk/vridmoment
Teori: När det är kallt ute så är densiteten högre på luften, alltså kan man skicka in mer bränsel och i slutändan få ut mer effekt. När det inte är kallt ute och man skickar in mer bränsle så går bilen fett istället. Sålänge den inte går för fett så kan det ge effekt ökningar.
Verklighet: Lägg ur reservhjulet istället, det sparar bränsle och bilen får bättre prestanda. Skillnaden märks inte men det är å andra sidan gratis,
hm den grejen kommer ju aldrig att känna när motorn är varm utan komma att berika på soppan hela tiden _fast du kör lungt... jag monterade en sk: potensiometer från en radio som arbetade innom det OHM som orginal temp givaren arbetade innom.. då kunde jag vid race ställa på yttligare soppa o sen om jag vill åka snålt så var det bara att vrida ner...men på fullgas så kopplas det här ur ändå då fullast berikning öppnar spridarna fullt ändå o ..