Audi A4 1,8 -1996

Först en generell uppdatering av bilen, sedan blir det lite fokus på styling och prestanda :) Vet inte var detta kommer att börja eller sluta... Men det blir nog kul :)
  • 9 Följare
  • 8 488 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 augusti 2012
mackan_88
8 augusti 2012 · 23 Inlägg

Tänkte kolla med er som läser i tråden om ni har koll på var man kan köpa billigt ALU nät att använda istället för original grill etc??? tänkte sätta in alunät på originalgrillramarna på kylaren och till stötfångargrillarna och lacka dom svarta, tror de blir elakt smile
Billigaste jag hittat hittills är Julas för 129 Kr, 90*20 cm.

ts007
8 augusti 2012 · 1 777 Inlägg

mackan_88 skrev:
Tänkte kolla med er som läser i tråden om ni har koll på var man kan köpa billigt ALU nät att använda istället för original grill etc??? tänkte sätta in alunät på originalgrillramarna på kylaren och till stötfångargrillarna och lacka dom svarta, tror de blir elakt smile
Billigaste jag hittat hittills är Julas för 129 Kr, 90*20 cm.

Både Biltema o Jula har men kolla på plastnät istället, håller bättre o är snyggare:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
mackan_88
8 augusti 2012 · 23 Inlägg

ts007 skrev:

mackan_88 skrev:
Tänkte kolla med er som läser i tråden om ni har koll på var man kan köpa billigt ALU nät att använda istället för original grill etc??? tänkte sätta in alunät på originalgrillramarna på kylaren och till stötfångargrillarna och lacka dom svarta, tror de blir elakt smile
Billigaste jag hittat hittills är Julas för 129 Kr, 90*20 cm.

Både Biltema o Jula har men kolla på plastnät istället, håller bättre o är snyggare:-)

Vilka har plastnät då? Ids du länka?

Lackar jag dessa med plastidip sätter det igen hålen i nätet när gummit "sväller"?

ts007
8 augusti 2012 · 1 777 Inlägg

mackan_88 skrev:

ts007 skrev:

mackan_88 skrev:
Tänkte kolla med er som läser i tråden om ni har koll på var man kan köpa billigt ALU nät att använda istället för original grill etc??? tänkte sätta in alunät på originalgrillramarna på kylaren och till stötfångargrillarna och lacka dom svarta, tror de blir elakt smile
Billigaste jag hittat hittills är Julas för 129 Kr, 90*20 cm.

Både Biltema o Jula har men kolla på plastnät istället, håller bättre o är snyggare:-)

Vilka har plastnät då? Ids du länka?

Lackar jag dessa med plastidip sätter det igen hålen i nätet när gummit "sväller"?

De flesta stylingfirmor har det, plasti dip sväller inte så det e nog ingen fara:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
mackan_88
19 augusti 2012 · 23 Inlägg

Blev sugen på att testa Plastidip så jag "lackade" om fälgarna igen med denna underbara produkt.
Resultatet blev över förväntan, ser bra ut på samtliga däck och gav en skön mattsvart ton.

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118008/118008-f64bfe9b75e49c8eccf3d4770ecc7245_tn.jpg

Nu i dagarna ska jag ta lös grillen och stötfångargrillarna och byta ut dem mot alu-nät som jag lackat mattsvart med plastidip, sedan blir det att lacka grenrören i chrome samt lacka lite kåpor i en fin röd färg (med plastidip) smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang