Volvo 855 2,5 T Awd Stendör?

Plyma_58
7 januari 2013 · 20 Inlägg

Har Världens konstigaste problem med min volvo 855:a 97:a
För ett tag sedan när jag köpte bilen så gick den helt underbart och felfritt sen tog jag en tur och gick jättebra men sen typ 100m ifrån mitt hus så dör fanskapet och då menar jag inte bara att motorn dog utan allt på bilen bara tvärdog all ström,motor blev bara svart?Happ tänkte jag och funderade en stund måste la kanske vara generatorn som är kass då?,Jag har en Volvo 850 Glt 92:a som står som reservdelsbil så då tog jag generatorn ifrån den och slängde i 855:an så när jag fått på rem och spännt den och hela köret så tog jag starthjälp av en annan bil på gården och den hoppar igång och går som en pärla och inga varningslampor eller dylikt lyser,så jag tänkte bilen får la stå och gå en stund så att man ser att allt står rätt till.Sen efter en halvtimma så tänkte jag jag provar la att köra in bilen i garaget igen?Näh vad händer då Samma sak igen?En Sak som jag tänkt på nu är att första jag gjorde var att byta batteri i bilen till en nyköpt jag hade stod och drog damm,kan det vara så jävla enkelt?Har ej provat att byta med tanke på att det är ett NYTT batteri men ska göra detta imorgon för att vara säker!Någon som varigt med om detta?Kan det vara något annat??Relä eller något skit??

Mvh Emil...

If it Can´t Be fixed It Ain´t Broken..
Cadillac Fleetwood "Dolly" (1955)
Volvo Xc60 (2011)
Mrbaslover Ljudfreak ;)
7 januari 2013 · 25 Inlägg

kan va glapp i någon jordkabel låter de som

Volvo 945 tdic "Mmm..." (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang