Vad betyder denna lampan?

F1LL3
2 februari 2013 · 148 Inlägg

Hej, när jag var ute igår och gasade på lite så tändes denna lampan: http://i.imgur.com/SgAqTrN.jpg
Den tändes endast när jag gasade på lite mer. Vad betyder den? Är det något farligt?

Tack på förhand.

AlexSaab900
2 februari 2013 · 90 Inlägg

Kolla så att du har kylarvätska i expantionskärlet, kolla så du har tryck i vattenslangarna så att vattenpumpen fungerar! Med vänlig hälsning,

Toyota Supra MK3 "Blåa" (1989)
F1LL3
2 februari 2013 · 148 Inlägg

AlexSaab900 skrev:
Kolla så att du har kylarvätska i expantionskärlet, kolla så du har tryck i vattenslangarna så att vattenpumpen fungerar! Med vänlig hälsning,

ok tack! Ska kolla detta. Jag vet att jag har dåligt med kylarvätska för den ligger typ vid min strecket så jag för börja fylla på där iaf smile
Tack än en gång!

Zwudda Refined
2 februari 2013 · 1 770 Inlägg

Låg nivå i kylsystemet smile

TheMPG
3 februari 2013 · 141 Inlägg

F1LL3 skrev:

AlexSaab900 skrev:
Kolla så att du har kylarvätska i expantionskärlet, kolla så du har tryck i vattenslangarna så att vattenpumpen fungerar! Med vänlig hälsning,

ok tack! Ska kolla detta. Jag vet att jag har dåligt med kylarvätska för den ligger typ vid min strecket så jag för börja fylla på där iaf smile
Tack än en gång!

Du vet att du har dåligt med kylarvätska, och det tänds en lampa med en bild på en kylare, och du måste starta en tråd för att fråga vad det är? 90-talist?

Jag fixar din A/C, skicka PM
henke_99 Offroad Racing
3 februari 2013 · 3 122 Inlägg

TheMPG skrev:

F1LL3 skrev:

AlexSaab900 skrev:
Kolla så att du har kylarvätska i expantionskärlet, kolla så du har tryck i vattenslangarna så att vattenpumpen fungerar! Med vänlig hälsning,

ok tack! Ska kolla detta. Jag vet att jag har dåligt med kylarvätska för den ligger typ vid min strecket så jag för börja fylla på där iaf smile
Tack än en gång!

Du vet att du har dåligt med kylarvätska, och det tänds en lampa med en bild på en kylare, och du måste starta en tråd för att fråga vad det är? 90-talist?

Tänkte lite så jag med... (man kan ju även kolla i instruktionsboken vad den betyder)

Att den tändes när du körde lite hårdare beror på g-krafter, det lilla vattnet om var i burken åkte bak och givaren märkte en ändå lägre nivå o tände lampan...

Edit:
Röda lampor = stäng av motorn, stanna omedelbart, kolla upp vad lampan betyder och felsök (eller släpp parkeringsbromsen igen)
Gula lampor = Ingen riktig kris, men kolla upp vad den betyder nästa gång du stannar bilen.
Gröna lampor = ingen fara, brukar tala om att parkeringsljus och/eller dimljus är tänt.
Blå lampa = helljus på wink

Senast redigerat av henke_99 (3 februari 2013)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
F1LL3
3 februari 2013 · 148 Inlägg

TheMPG skrev:

F1LL3 skrev:

AlexSaab900 skrev:
Kolla så att du har kylarvätska i expantionskärlet, kolla så du har tryck i vattenslangarna så att vattenpumpen fungerar! Med vänlig hälsning,

ok tack! Ska kolla detta. Jag vet att jag har dåligt med kylarvätska för den ligger typ vid min strecket så jag för börja fylla på där iaf smile
Tack än en gång!

Du vet att du har dåligt med kylarvätska, och det tänds en lampa med en bild på en kylare, och du måste starta en tråd för att fråga vad det är? 90-talist?

Jag har redan fått svar på min fråga. Du kan gå och leka pappa någon annanstans. Herregud..

henke_99: Tack för ett bra svar smile

TheMPG
5 februari 2013 · 141 Inlägg

Crxkoffe skrev:
TheMPG , du blev lite ägd där haha! Kom inte hit o lek pappa! SAAB = Sug Apans Arsle Blekt smile

.....?

Jag fixar din A/C, skicka PM
horbybonnen
5 februari 2013 · 1 160 Inlägg

går det inte göra med en app . så klarar dom inte av det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang