Köpråd: 4wd och 7-sitsig bil sökes

Xuri One Man Clan
16 februari 2013 · 4 287 Inlägg

volvo xc90 ?

stor å säker bil, finns väl till vettiga pengar.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Germax
16 februari 2013 · 12 086 Inlägg

Finns inte Cheva transporter som 4wd? De lär ju va billiga och rymliga iaf.

arne_moessa
16 februari 2013 · 48 Inlägg

Fiat lanserar sin nya panda, 4x4, Driver 98-2% när man kör vanligt, Tryck på en liten knapp- Vips, 50-50 Drivning, upp till 50km/t. Går att låsa diffen på bägge axlarna. Man får utan problem plats 3st fullvuxna i bak (Testat och klart, med en 120kg man, och två 90kg män), alltså får garanterat 3barn plats, tyävrr inte 7sitsig.

Kolla även på Fiat Freemount. Toksköna bilar att köra, all säkerhet AWD- En elektronisk kontrollenhet känner av de 4 hjulens väggrepp via antisladdsensorer, och avgör när driften ska övergå till bakhjulen. I situationer när väggreppet är dåligt säkerställer AWD-systemet bättre fäste, så att ingen resa blir omöjlig. Och när du accelererar kraftigt på asfalt, kan du dra nytta av förbättrat fäste och ökad säkerhet i kurvor.
Finns  "Child booster"-systemet i andra raden är designat för att ge riktiga sittpositioner för två barn (från 15 till 36 kg), vilket förbättrar säkerhetsbältets geometri. För yngre passagerare säkerställs barnstolens infästning genom tre rader med Isofix-insatser som låter dig sätta in två barnstolar på de yttre sätena eller en barnstol i mitten.

Finns både som Diesel och Bensin, Störta motorn dom som lanserade till Freemonten va en Bensin V6a med ish 300Hk, Och vad jag vill minnas så hade den rätt bra bensinförbrukningen. Så kan inte tänka mig att dom mindre motorerna eller dieseln skulle dra mer.

Inte allt för dyra på begagnat marknaden kan jag tänka mig. Vet dock inte hur begagnat marknaden ser ut för just Freemont.

Senast redigerat av arne_moessa (18 februari 2013)

Plymouth Volare "Plyman" (1977)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
16 februari 2013 · 2 973 Inlägg

VW Caddy Maxi Life finns med 4motion. De börjar trilla neråt i pris, men är inte jättevanliga, tyvärr. Där får du 7 säten och stort bagage i en bil som ändå inte liknar en buss.
Som denna, fast äldre så att du kommer ner i 140.
http://www.blocket.se/goteborg/Volkswag … amp;last=1
(De äldre med 4motion har 105hk diesel och ser lite tråkigare ut än denna nyare dock)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Orcus Fotograf
19 februari 2013 · 10 Inlägg

Någon som har hört eller vet något om Mitsubishis Outlander som kom 2008? den finns med 7-sits som denna: http://www.blocket.se/dalarna/Mitsubish … =5&w=2

Och enligt transportstyrelsens lilla information så "ska" den dra 0,6L/mil på landsväg, 0,73 blandat och 0,96 i stan, någon som vet hur väl dessa siffror stämmer? Det är en Diesel då men skatten ligger ändå "bara" på 4700kr.
Känns som felaktiga siffror men de kanske har fått till förbrukningen så pass?

Caddy Maxi life såg trevlig ut, bra med skjutdörrar så jag slipper vara orolig att ungarna drämmer upp dörrarna i någon bil intill också, nu försöker jag se till att parkera så det inte finns någon annan bil på sidan smile

Cheva Transporter vågar jag inte köpa, känns som det är en bil som kommer tömma min plånbok snabbare än något, men det kanske är felaktigt?

XC90 är jag sugen på, verkar som genomtänkt bil för en småbarnsfamilj.

Mvh Olsson
Toyota Carina E Touring -97
Mazda 323 BG
Toyota RAV4 (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang