Misshandel inom skolan

Muttley
24 februari 2013 ·

Tål du inte kritiken så posta inte isåfall.

OlleOlaglig 2Fast4You
24 februari 2013 · 499 Inlägg

tkd_rille skrev:
Tål du inte kritiken så posta inte isåfall.

När man blir kallad för rasist och främlingsfientlig är det inte kritik, det är ett påstående.
Så kör upp din jävla attityd där inte solen skiner.

Ford Sierra 2.0T "Wannabe Cosworth" (1988)
lingua
24 februari 2013 · 2 271 Inlägg

ArvidsZon skrev:

Norde skrev:
Varför poängtera att det är en "nysvensk"? Det tillför inget direkt till historien.
I övrigt kan jag bara instämma med tkd_rille. Kan ni inte lösa det själv, så gå via polisen istället för forum.

Varför poängtera att det är en nysvensk?
Det är ingenting som har med några rasistiska åsikter att göra, skulle det vara bättre att nämna hans namn?
Valde att använda det ordet för att jag heller inte är vän med honom eller delar någon sorts relation till honom,
Förstår inte varför folk ska vrida och vända på ord för att framställa andra som rasister och vet inte fan allt hans moster.

Annars hade du refererat honom som kille/man/pojke, du väljer.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Muttley
24 februari 2013 ·

Då utgår jag från att de var ett löjligt bråk. Attityden tyder på att ni verkar ha jäklats fram och tillbaka som barn då gör.

Nej men allvarligt. Lös era problem utan omvärlden.

Senast redigerat av tkd_rille (24 februari 2013)

KennethL
24 februari 2013 · 412 Inlägg

ArvidsZon skrev:

Norde skrev:
Varför poängtera att det är en "nysvensk"? Det tillför inget direkt till historien.
I övrigt kan jag bara instämma med tkd_rille. Kan ni inte lösa det själv, så gå via polisen istället för forum.

Varför poängtera att det är en nysvensk?

Om det hade varit en vit, blond och blåögd kille hade du kallat honom för helsvensk istället för nysvensk eller hade du gjort som vilken annan normal människa som helst och sagt att det var en kille? Hade du gjort en tråd på ett internet forum om det var en vit, blond och blåögd kille som gjorde det?
Personligen tror jag inte du gjort det utan är här för att fiska sympati.
Det är tjatigt att din kompis åkt på stryk men det är sånt som händer men killens ursprung gör det varken bättre eller sämre för någon, anmäl honom för misshandel istället för att sitta och skriva kommentarer på ett internet forum om händelsen, det får dig bara att se korkad ut.

135
├┼┼
24 R
OpelP1
24 februari 2013 · 1 412 Inlägg

ArvidsZon skrev:

Norde skrev:
Varför poängtera att det är en "nysvensk"? Det tillför inget direkt till historien.
I övrigt kan jag bara instämma med tkd_rille. Kan ni inte lösa det själv, så gå via polisen istället för forum.

Varför poängtera att det är en nysvensk?
Det är ingenting som har med några rasistiska åsikter att göra, skulle det vara bättre att nämna hans namn?
Valde att använda det ordet för att jag heller inte är vän med honom eller delar någon sorts relation till honom,
Förstår inte varför folk ska vrida och vända på ord för att framställa andra som rasister och vet inte fan allt hans moster.

Det är ju så det är nu, hade du skrivit att det var en bonde eller nörd hade väl ingen brytt sig antagligen.

OlleOlaglig 2Fast4You
24 februari 2013 · 499 Inlägg

Bullet--- skrev:

ArvidsZon skrev:

tkd_rille skrev:
Tål du inte kritiken så posta inte isåfall.

När man blir kallad för rasist och främlingsfientlig är det inte kritik, det är ett påstående.
Så kör upp din jävla attityd där inte solen skiner.

Med tanke på att du inte nämner var din vän kommer ifrån, om han är svensk eller annat så känns det onödigt att poängtera att den andre killen var nysvensk. Låter helt klart att det finns en tanke bakom varför du kallar han det. wink

Hade jag kallat min vän för svensk i samma mening som jag sa nysvensk hade jag troligen blivit uppmålad som någon extremistrasist..

Ford Sierra 2.0T "Wannabe Cosworth" (1988)
lavemangkillen
25 februari 2013 · 441 Inlägg

Sir_x skrev:
En 120kg klump kommer springandes med avsikt för att skada, för inte fan tänkte han ge "nysvensken" en puss på kinden.
"nysvensken" försvarar sig. Med all rätt.
En anmälan skulle ge din vän ett straff. Inte han som försvarade sig. Att sedan denne kille fortsätter vara kaxig, ja det är väl något ni får sköta.

Din kompis får skylla sig själv.

De är inte slälvförsvar sålänge denna personen inte tydligt går till fysiskt angrepp. Altså slår eller sparkar mot denne. Gör han det är de fullt tilåtet att anbända våld om ingen annan utväg finns. Annars är de misshandel.

Subaru impreza GT (GC8) "hubbe" (2000)
lavemangkillen
25 februari 2013 · 441 Inlägg

Varför klankar alla ner på denna kille som bara ber om råd. Efter som han fortfarande går i skolan kan ni ju inte förvänta er att han ska använda sig av rätt ord. Jag kan förstå honom om han använder ordet nysvensk. Tänk själv om ni varigt i hans sitts det är.ju uppenbart att kilen blev räd.och schokad av händelsen. Klart att han är arg och ledsen och har lite.svårt att utrycka sig. De är ju betydligt bättre ordval än svartskalle eller blatte som säkert många andra hade valt att använda.

Men anlvarligt om inte skolan hjälper er att reda ut de gör.en polisanmälan. Får han är bildning kommer han inte få ett piss av försäkringen om händelsen inte blir anmäld.

Senast redigerat av lavemangkillen (25 februari 2013)

Subaru impreza GT (GC8) "hubbe" (2000)
Muttley
25 februari 2013 ·

lavemangkillen skrev:

Sir_x skrev:
En 120kg klump kommer springandes med avsikt för att skada, för inte fan tänkte han ge "nysvensken" en puss på kinden.
"nysvensken" försvarar sig. Med all rätt.
En anmälan skulle ge din vän ett straff. Inte han som försvarade sig. Att sedan denne kille fortsätter vara kaxig, ja det är väl något ni får sköta.

Din kompis får skylla sig själv.

De är inte slälvförsvar sålänge denna personen inte tydligt går till fysiskt angrepp. Altså slår eller sparkar mot denne. Gör han det är de fullt tilåtet att anbända våld om ingen annan utväg finns. Annars är de misshandel.

Den är jävligt luddig den lagen.  Självförsvar kan de ändras till.  Mannen har för avsikt att anfalla men faller. Då tar "offret" chansen att försvara sig därifrån. 
De blir lätt ord mot ord och då kommer de läggas ner.

OlleOlaglig 2Fast4You
25 februari 2013 · 499 Inlägg

tkd_rille skrev:

lavemangkillen skrev:

Sir_x skrev:
En 120kg klump kommer springandes med avsikt för att skada, för inte fan tänkte han ge "nysvensken" en puss på kinden.
"nysvensken" försvarar sig. Med all rätt.
En anmälan skulle ge din vän ett straff. Inte han som försvarade sig. Att sedan denne kille fortsätter vara kaxig, ja det är väl något ni får sköta.

Din kompis får skylla sig själv.

De är inte slälvförsvar sålänge denna personen inte tydligt går till fysiskt angrepp. Altså slår eller sparkar mot denne. Gör han det är de fullt tilåtet att anbända våld om ingen annan utväg finns. Annars är de misshandel.

Den är jävligt luddig den lagen.  Självförsvar kan de ändras till.  Mannen har för avsikt att anfalla men faller. Då tar "offret" chansen att försvara sig därifrån. 
De blir lätt ord mot ord och då kommer de läggas ner.

Så du anser det som "Självförsvar" när han efteråt säger "Det är lugnt jag spöar på dom också" ?

Ford Sierra 2.0T "Wannabe Cosworth" (1988)
Muttley
25 februari 2013 ·

ArvidsZon skrev:

tkd_rille skrev:

lavemangkillen skrev:

De är inte slälvförsvar sålänge denna personen inte tydligt går till fysiskt angrepp. Altså slår eller sparkar mot denne. Gör han det är de fullt tilåtet att anbända våld om ingen annan utväg finns. Annars är de misshandel.

Den är jävligt luddig den lagen.  Självförsvar kan de ändras till.  Mannen har för avsikt att anfalla men faller. Då tar "offret" chansen att försvara sig därifrån. 
De blir lätt ord mot ord och då kommer de läggas ner.

Så du anser det som "Självförsvar" när han efteråt säger "Det är lugnt jag spöar på dom också" ?

Självklart inte. Jag anser bara att de är pågspolingar som triggar upp varandra.  Har de hänt något ännu? Anmält?

lavemangkillen
25 februari 2013 · 441 Inlägg

tkd_rille skrev:

lavemangkillen skrev:

Sir_x skrev:
En 120kg klump kommer springandes med avsikt för att skada, för inte fan tänkte han ge "nysvensken" en puss på kinden.
"nysvensken" försvarar sig. Med all rätt.
En anmälan skulle ge din vän ett straff. Inte han som försvarade sig. Att sedan denne kille fortsätter vara kaxig, ja det är väl något ni får sköta.

Din kompis får skylla sig själv.

De är inte slälvförsvar sålänge denna personen inte tydligt går till fysiskt angrepp. Altså slår eller sparkar mot denne. Gör han det är de fullt tilåtet att anbända våld om ingen annan utväg finns. Annars är de misshandel.

Den är jävligt luddig den lagen.  Självförsvar kan de ändras till.  Mannen har för avsikt att anfalla men faller. Då tar "offret" chansen att försvara sig därifrån. 
De blir lätt ord mot ord och då kommer de läggas ner.

Jo jag har väldigt grundligt.genomgåt de när jag gjirde min instruktörsutbildning. Riktigt skev attxförstå sig på och riktigt onödigt lurig för kamsportsutövare. Han kan ju lika gärna varigt påväg att ställa sig nära killeb för att skirka åt honom. Jag va ju inte där.så jag vet inte. Men han har ju enligt beskrivningen inte ens knufgat på killen då är det inte.självförsvar. Och de är betydligt mycke våld än vad nöden kräver om man slår.sönder en bandyklubba i hubet på någon som inte ens står upp på benen.

Ursäkta min stavning. Skriver från mobilen :-P

Subaru impreza GT (GC8) "hubbe" (2000)
KennethL
25 februari 2013 · 412 Inlägg

ArvidsZon skrev:

lavemangkillen skrev:
Men han har ju enligt beskrivningen inte ens knufgat på killen då är det inte.självförsvar. Och de är betydligt mycke våld än vad nöden kräver om man slår.sönder en bandyklubba i hubet på någon som inte ens står upp på benen.

Detta spårade senare ur och dom började skrika och knuffas, sen lugnade min vän ner sig och gick därifrån,
när denna nysvensk senare skrek "Tjockis" åt honom, vilket ledde till att han blev riktigt förbannad och sprang
mot honom
men halkade ikull och han hinner bara resa sig upp så får han ett slag över huvudet med klubban som tidigare
nämnt,

Kommer det en stor och kraftig kille på 120kg och springer mot mig med ilskan i blicken kan du ge dig fan på att jag svingar med närmast möjliga tillhygge också, det är enligt mig självförsvar iaf då det som tidigare nämnts i tråden knappast var en puss på kinden som var "SVENSKENS" motiv. Skolbråk är en del av skolgången, ska man koppla in polisen för sådant så kommer dom att bli helt överöst med en massa småjobb istället för att lösa det som verkligen behöver lösas. Men som sagt, det är trots allt upp till trådskaparen och hans vän att bedöma situationen själv. Ring polisen eller lös det själv, det är inte mycket svårare än så och genom en tråd på ett internet forum för bilar kommer du inte mycket längre än såhär så länge som det inte är någon som är juridiskt insatt och kan ge dig mera råd inom dessa specifika områden. (Självförsvar och Misshandel)

135
├┼┼
24 R
lavemangkillen
25 februari 2013 · 441 Inlägg

KennethL skrev:

ArvidsZon skrev:

lavemangkillen skrev:
Men han har ju enligt beskrivningen inte ens knufgat på killen då är det inte.självförsvar. Och de är betydligt mycke våld än vad nöden kräver om man slår.sönder en bandyklubba i hubet på någon som inte ens står upp på benen.

Detta spårade senare ur och dom började skrika och knuffas, sen lugnade min vän ner sig och gick därifrån,
när denna nysvensk senare skrek "Tjockis" åt honom, vilket ledde till att han blev riktigt förbannad och sprang
mot honom
men halkade ikull och han hinner bara resa sig upp så får han ett slag över huvudet med klubban som tidigare
nämnt,

Kommer det en stor och kraftig kille på 120kg och springer mot mig med ilskan i blicken kan du ge dig fan på att jag svingar med närmast möjliga tillhygge också, det är enligt mig självförsvar iaf då det som tidigare nämnts i tråden knappast var en puss på kinden som var "SVENSKENS" motiv. Skolbråk är en del av skolgången, ska man koppla in polisen för sådant så kommer dom att bli helt överöst med en massa småjobb istället för att lösa det som verkligen behöver lösas. Men som sagt, det är trots allt upp till trådskaparen och hans vän att bedöma situationen själv. Ring polisen eller lös det själv, det är inte mycket svårare än så och genom en tråd på ett internet forum för bilar kommer du inte mycket längre än såhär så länge som det inte är någon som är juridiskt insatt och kan ge dig mera råd inom dessa specifika områden. (Självförsvar och Misshandel)

De bästa är enligt mig att anmäla hur polisen avgör att utreda ärendet är upp till dom. Lika bra att dessa gossar lär sig i tidig older. Och så menar jag båda parter. Innan dom blir äldre och kanske använder andra till hyggen då man märker att man går fri. Tex kniv eller batong?

Anmäl är de enda rätta. Jag hoppas inte du gick i en skola där ni slog varandra blodiga i huvet med bandyklubbor:-\ :-(

Subaru impreza GT (GC8) "hubbe" (2000)
Muttley
25 februari 2013 ·

lavemangkillen skrev:

KennethL skrev:

ArvidsZon skrev:

Detta spårade senare ur och dom började skrika och knuffas, sen lugnade min vän ner sig och gick därifrån,
när denna nysvensk senare skrek "Tjockis" åt honom, vilket ledde till att han blev riktigt förbannad och sprang
mot honom
men halkade ikull och han hinner bara resa sig upp så får han ett slag över huvudet med klubban som tidigare
nämnt,

Kommer det en stor och kraftig kille på 120kg och springer mot mig med ilskan i blicken kan du ge dig fan på att jag svingar med närmast möjliga tillhygge också, det är enligt mig självförsvar iaf då det som tidigare nämnts i tråden knappast var en puss på kinden som var "SVENSKENS" motiv. Skolbråk är en del av skolgången, ska man koppla in polisen för sådant så kommer dom att bli helt överöst med en massa småjobb istället för att lösa det som verkligen behöver lösas. Men som sagt, det är trots allt upp till trådskaparen och hans vän att bedöma situationen själv. Ring polisen eller lös det själv, det är inte mycket svårare än så och genom en tråd på ett internet forum för bilar kommer du inte mycket längre än såhär så länge som det inte är någon som är juridiskt insatt och kan ge dig mera råd inom dessa specifika områden. (Självförsvar och Misshandel)

De bästa är enligt mig att anmäla hur polisen avgör att utreda ärendet är upp till dom. Lika bra att dessa gossar lär sig i tidig older. Och så menar jag båda parter. Innan dom blir äldre och kanske använder andra till hyggen då man märker att man går fri. Tex kniv eller batong?

Anmäl är de enda rätta. Jag hoppas inte du gick i en skola där ni slog varandra blodiga i huvet med bandyklubbor:-\ :-(

Man ska alltid gå via rektorn till att börja med. De kan hjälpa väldigt mycket. Men är rektorn inte så hjälpsam så gör man en polisanmälan. 
Man vill inte starta med en prick i registret nämligen. De påverkar efter studenten med.

Andromeda Rumpmas
1 mars 2013 · 3 860 Inlägg

Noart skrev:
Folk blir förbannade oberoende från hudfärg. Just sayin'.

Men i olika kulturer är det kutym att reagera olika. I Sverige är det den som tappar fattningen som förlorar, medan det i andra länder är den som uppträder mest högljutt och våldsamt som vinner. Vi reagerar olika på situationer beroende på vad vi lärt oss under de första åren av vårt liv. Kulturella skillnader kallas det visst, och att förneka att de finns är verkligen att stoppa huvudet i sanden...

OnTopic: Givetvis ska din vän polisanmäla gärningsmannen för misshandel och olaga hot, och läraren som skyddar brottslingen ska anmälas för tjänstefel. Om hoten mot offret för misshandeln och er sedan fortsätter efter polisanmälan anmäler ni för övergrepp i rättssak, vilket faktiskt betraktas som ett mer allvarligt brott än själva misshandeln.

Misshandel är misshandel även om det sker under en gymnastiklektion.

Senast redigerat av Andromeda (1 mars 2013)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 mars 2013 · 13 806 Inlägg

Det är SKOLANS! skyldighet att anmäla sånna här händelser till polisen.

som lärare är det deras uppgift att skydda eleverna från alla tänkbara hot och läraren ska i detta fallet utan tvekan ta upp detta till rektorn och sen ska det polisanmälas.

Så be din polare gå till rektorn och säg att han kräver att rektorn lägger in en poisanmälan.
din polare ska själv unvika att göra detta då han säkert får hela killens släkt efter sig men har rektorn lagt in anmälan så är det svårt att tjafsa om det smile

Själv jobbar jag i skolmiljö varje dag och visst händer det att ungarna hamnar i bråk men det är alltid små skit grejer. Att slå någon med en klubba i huvudet är inte en små grej utan det handlar om dödligt våld.
Med ett tillhygge som en klubba är det inga som helst problem att slå ihjäl en människa om man träffar rätt

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang