Cheva 454ss VS 350 Kompressor

Pianoman Dekadent barpianist
3 april 2013 · 71 Inlägg

ZZ4 kommer väl med hypereutectic kolvar? De håller för en hel del men jag skulle nog säga att du ligger på gränsen med 550 hk. Det första jag skulle göra är att lämna in bottendelarna på balansering. Jo den är säkert balanserad i USA men.... Gå sedan igenom blocket och ta bort gjutskägg. Du kommer garanterat hitta lite.
Jag hade nog valt 72cc toppar men det kommer säkert gå bra bara du åker på 98 eller 99 oktan.
Men att räkna med 2l/milen? Ehhh..... nä...
Kom på en sak till. Det är väl frågan om det sitter krommolly ringar i. Järnringar är väl lite sådär i en sån snurra.
Sen skulle jag absolut köra in kammen med vanligt insug utan kompressor (om det inte är rullkam förstås).

Tack till:
Motorfirma Göran Andersson, Kylarspecialisten, Lackeringsteknik i Mjölby
Chevrolet Camaro "Camaro Gul" (1968)
tekniknissen1
3 april 2013 · 866 Inlägg

HeHe Det är mycket som är halvfabrikat från det förlovade landet .
hypereutectic kolvarn är väl bra om man har koll på arbetstryck och tändning ( spikning är döden för dom kolvarna)
Vi kallar dom glaskolvar spricker dom så är det som glas ! Slutar att axistera i loppet och staken får härga fritt i blocket. Som en durasellkanin tongue Är ingen vacker syn!

Pianoman Dekadent barpianist
3 april 2013 · 71 Inlägg

tekniknissen1 skrev:
HeHe Det är mycket som är halvfabrikat från det förlovade landet .
!

Du menar amerikansk "bolt-on"...? lol Eller som mina headers som jag fick borra om hålen för bultarna för någon mupp lagt fullt med svetsloppor i hålen...

Tack till:
Motorfirma Göran Andersson, Kylarspecialisten, Lackeringsteknik i Mjölby
Chevrolet Camaro "Camaro Gul" (1968)
tekniknissen1
3 april 2013 · 866 Inlägg

Pianoman skrev:

tekniknissen1 skrev:
HeHe Det är mycket som är halvfabrikat från det förlovade landet .
!

Du menar amerikansk "bolt-on"...? lol Eller som mina headers som jag fick borra om hålen för bultarna för någon mupp lagt fullt med svetsloppor i hålen...

Eller original insug på tidiga 283, or dom prickar inte rätt i portarna mot topparna roll
Och den där Bolton skulle jag vela tala med smile Han har alldrig haft haft rätt lol

MeepMeep Finraggare
3 april 2013 · 2 381 Inlägg

Ja, Herr Bolton har nog byggt min Procharger-setup med...

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
tekniknissen1
3 april 2013 · 866 Inlägg

Låter som det är någon är bitter på herr Bolton big_smile Jag blir förvånad var gång men står och plocka ihop något och det passar som det var tänkt !!! Men det är klart bolt- on är det. Men sen om det passar som det ska är en annan 5,a.
Man får dit sakerna men passform och inpassning har aldrig varit Amrikanarnas starka sida. SUCK!!

Pianoman Dekadent barpianist
7 april 2013 · 71 Inlägg

Måste faktiskt säga att min nya plåthuv från OEM passade som en smäck. Fantastiskt...

Tack till:
Motorfirma Göran Andersson, Kylarspecialisten, Lackeringsteknik i Mjölby
Chevrolet Camaro "Camaro Gul" (1968)
MeepMeep Finraggare
8 april 2013 · 2 381 Inlägg

Ibland har man tur. Köpte en Trufiber på vinst och förlust - och den var håll i hatten som en smäck smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang