Ammes bilar i landskrona skojare eller seriösa?

Rosenqvist
3 juni 2013 · 147 Inlägg

I en bilaffär så brukar man pruta inget konstigt med det wink men sen om det inte går så får man ta det eller skita i affären. Och kan jag inte få ner priset så brukar jag inte köpa om det inte är en ovanlig bil då förstås.
Nä ammes är inte seriösa.

Senast redigerat av Rosenqvist (3 juni 2013)

Audi S4
SportPilot Ubåtsingenjör
3 juni 2013 · 7 247 Inlägg

bara namnet "ammes bilar" gör att jag backar ...

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
B00RG84
3 juni 2013 · 132 Inlägg

köpte min 9-3 aero 02a hos dom...   motorlampan lös när jag köpte bilen och bilen visslade till när jag växlade...  bytade dumpen..  och problemet var löst.  Men ja dom e några jävla Wheeler Dealers  lol

>< Volvo ><
Anderholm
3 juni 2013 · 613 Inlägg

CHEEVA skrev:
bara namnet "ammes bilar" gör att jag backar ...

jo men på en volvo 945 hittar till och med de flesta ovana mekaniker fel och brister med öga och öra
samt att man inte hittar en fin lågmilad 945 FTT 24k mil och full dokumentation sålätt längre
då är det värt att åka.
Och därför gjorde jag också denna tråden hade jag fått bra repsons hade jag åkt de 140 milen och köpt bilen men nu har jag ändrat åsikt då flera säger att bilderna ljuger därför är en sån här tråd bra

sen vad firmorna heter spelar mindre roll men som vatten i ån är firmor ägda av utländska "affärsmän" ofta skojare eller rent av bedragare

tur att garaget finns då sparade jag mig 70 mil höga förväntningar och 70 mil hem i raseri WIHOO

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
SportPilot Ubåtsingenjör
4 juni 2013 · 7 247 Inlägg

Anderholm skrev:

CHEEVA skrev:
bara namnet "ammes bilar" gör att jag backar ...

jo men på en volvo 945 hittar till och med de flesta ovana mekaniker fel och brister med öga och öra
samt att man inte hittar en fin lågmilad 945 FTT 24k mil och full dokumentation sålätt längre
då är det värt att åka.
Och därför gjorde jag också denna tråden hade jag fått bra repsons hade jag åkt de 140 milen och köpt bilen men nu har jag ändrat åsikt då flera säger att bilderna ljuger därför är en sån här tråd bra

sen vad firmorna heter spelar mindre roll men som vatten i ån är firmor ägda av utländska "affärsmän" ofta skojare eller rent av bedragare

tur att garaget finns då sparade jag mig 70 mil höga förväntningar och 70 mil hem i raseri WIHOO

härligt att du slapp köra i onödan då ju smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Masquerade Aldrig nöjd
4 juni 2013 · 804 Inlägg

Gå på namnet, låter det oseriöst så är det bara att hoppa över. Du kanske missar en och annan seriös handlare men tumregeln är ganska effektiv mot havet av skithögar inom den branschen.. "Ammes bilar", skulle inte tro det.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
4 juni 2013 · 241 Inlägg

Vad är det för fel på namnet?

dedline
4 juni 2013 · 143 Inlägg

Min syster köpte sin saab där. han sa bilen var i perfekt skick nu kommer jag få byta motor pga vevlagerbank.. och oljan vara alldeles trådig. sågkedjeolja eller vad har han slått i?

Volvo 740 T5 "740 T5" (1988)
-ADAM- 18+
14 juni 2013 · 22 Inlägg

Ni som köper bilar från olika bilhandlare, inte nödvändigtvis från "ammes" bilar och sedan kommer hem med trådig olja, visslande dump etc borde inte få köpa bilar överhuvudtaget.

Tumregeln är, att ni innan besöket studerar bilmodellen ni skall titta på, är ni osäkra på objektet/bilen i affären. Köp den då inte!

Att skylla på bilhandlare och annat BS är ju bara trams och bortförklaring för att ni är kassa inom ämnet.
Tittar ni på en bil med turbo?
- Ja fan kollar man att systemet fungerar som det skall. Felkoder etc med en enkel APP + BT enhet.

Är det en automat?
- Ja fan går man igenom checklistan för genomgång av automatlådor.

Sedan Oljan... Seriöst, hur klipsk får man vara att man inte kollar till den när man ska köpa bil?

Ni fattar förmodligen nu vad jag försöker säga.

Ett tips är att ni kollar upp Konsumentköplagen som är en otrolig garanti.
Bilhandlare som erbjuder 6 mån garanti etc är något vi som konsumenter redan har, utan att behöva betala en krona.
6 mån på fel som inte kan motbevisas av bilhandlaren är han skyldig att reparera/ta tillbaka objektet gentemot pengarna utan någon alls extra kostnad.
Sedan föreligger det massa andra paragrafer inom den lagen som är till vår fördel.

Ni som inte känner till detta är det inte konstigt ni blir argsinta och låter er ignorans ta över utloppet när ni blir tvungna att plocka fram sparbössan..

// Det är inte bilhandlaren som blir ert fall, det är eran okunskap och ignorans! Bara fram med fingrarna på bordet så magistern kan drämma in lite sunt förnuft och mindre fördomar.

Senast redigerat av -ADAM- (14 juni 2013)

Women spend their whole life to find the right man just to tell him everyday that he is wrong -_-
Audi TT Quattro "TTs Rieger" (2000)
Runn WS7 Avstängd
14 juni 2013 · 1 031 Inlägg

Länk till annons?

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Mattsson_91 Självlärd
14 juni 2013 · 3 083 Inlägg

-ADAM- skrev:
Ni som köper bilar från olika bilhandlare, inte nödvändigtvis från "ammes" bilar och sedan kommer hem med trådig olja, visslande dump etc borde inte få köpa bilar överhuvudtaget.

Tumregeln är, att ni innan besöket studerar bilmodellen ni skall titta på, är ni osäkra på objektet/bilen i affären. Köp den då inte!

Att skylla på bilhandlare och annat BS är ju bara trams och bortförklaring för att ni är kassa inom ämnet.
Tittar ni på en bil med turbo?
- Ja fan kollar man att systemet fungerar som det skall. Felkoder etc med en enkel APP + BT enhet.

Är det en automat?
- Ja fan går man igenom checklistan för genomgång av automatlådor.

Sedan Oljan... Seriöst, hur klipsk får man vara att man inte kollar till den när man ska köpa bil?

Ni fattar förmodligen nu vad jag försöker säga.

Ett tips är att ni kollar upp Konsumentköplagen som är en otrolig garanti.
Bilhandlare som erbjuder 6 mån garanti etc är något vi som konsumenter redan har, utan att behöva betala en krona.
6 mån på fel som inte kan motbevisas av bilhandlaren är han skyldig att reparera/ta tillbaka objektet gentemot pengarna utan någon alls extra kostnad.
Sedan föreligger det massa andra paragrafer inom den lagen som är till vår fördel.

Ni som inte känner till detta är det inte konstigt ni blir argsinta och låter er ignorans ta över utloppet när ni blir tvungna att plocka fram sparbössan..

// Det är inte bilhandlaren som blir ert fall, det är eran okunskap och ignorans! Bara fram med fingrarna på bordet så magistern kan drämma in lite sunt förnuft och mindre fördomar.

Så det är inte handlarens fel att mätare är skruvade, lack är lagd uppe på rost, fuskreperationer mm. mm. mm.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
rickylicious Webbutvecklare
14 juni 2013 · 2 369 Inlägg

-ADAM- skrev:
Ni som köper bilar från olika bilhandlare, inte nödvändigtvis från "ammes" bilar och sedan kommer hem med trådig olja, visslande dump etc borde inte få köpa bilar överhuvudtaget.

Tumregeln är, att ni innan besöket studerar bilmodellen ni skall titta på, är ni osäkra på objektet/bilen i affären. Köp den då inte!

Att skylla på bilhandlare och annat BS är ju bara trams och bortförklaring för att ni är kassa inom ämnet.
Tittar ni på en bil med turbo?
- Ja fan kollar man att systemet fungerar som det skall. Felkoder etc med en enkel APP + BT enhet.

Är det en automat?
- Ja fan går man igenom checklistan för genomgång av automatlådor.

Sedan Oljan... Seriöst, hur klipsk får man vara att man inte kollar till den när man ska köpa bil?

Ni fattar förmodligen nu vad jag försöker säga.

Ett tips är att ni kollar upp Konsumentköplagen som är en otrolig garanti.
Bilhandlare som erbjuder 6 mån garanti etc är något vi som konsumenter redan har, utan att behöva betala en krona.
6 mån på fel som inte kan motbevisas av bilhandlaren är han skyldig att reparera/ta tillbaka objektet gentemot pengarna utan någon alls extra kostnad.
Sedan föreligger det massa andra paragrafer inom den lagen som är till vår fördel.

Ni som inte känner till detta är det inte konstigt ni blir argsinta och låter er ignorans ta över utloppet när ni blir tvungna att plocka fram sparbössan..

// Det är inte bilhandlaren som blir ert fall, det är eran okunskap och ignorans! Bara fram med fingrarna på bordet så magistern kan drämma in lite sunt förnuft och mindre fördomar.

Utan att överdriva så är det nog knappt 1% av min bekantskapskrets som ens vet ungefär i vilket hål i motorn man fyller på olja, och det är ännu färre som vet hur oljan ska se ut.

Men jag hoppas att du är ironisk i ditt inlägg när du säger att folk som inte kollar oljan inte är klipska? Eller menar du på allvar att det bara är utbildade mekaniker som har med sig en hel verkstad för att undersöka en bil, som borde ha rätt att köpa bil och klaga om något är fel?

Man ska väl för tusan kunna gå till en BILHANDLARE och köpa en bil som fungerar? Det är inte mer komplicerat än så.

Precis som man ska kunna gå till Ica och köpa mat som du inte blir magsjuk av. Eller förespråkar du att man ska ha med sig ett testlabb till mataffären och undersöka så att ingen mat är dålig också?

Bilhandlare som luras är inget annat än dåliga jävla människor som inte borde få jobba med bilar. Tyvärr så är det ju väldigt lätt att sälja bilar med dolda fel eftersom majoriteten (nästan alla människor) inte vet vad som är fel på en bil. Det borde vara lag på att varje bilhandlare måste ha godkänd verkstadskille som ser över alla bilar och garanterat att dom är felfria, eller om något är fel så står detta tydligt på kvittot. Då skulle även vanliga människor kunna köpa en bil utan att behöva lägga många timmar och tusenlappar på att försöka få rätt mot en idiot som lurat dom.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
-ADAM- 18+
14 juni 2013 · 22 Inlägg

Jag räknade med ett par sådana här responser.

Och, jo självklart är jag delvis ironisk.
Själva budskapet i grund och botten föreligger i att man inte ska tro på någon eller vad man ser samt finner självständigt är vad denne får.

Utan att gå in på detaljer hur man synar fuskreperationer i lack etc, och hur man upptäcker dåligt kött på ICA. Så finns det rätt enkla knep. Både för livsmedel och vid bilköp.

Min avsikt var inte att göra narr utav någon, bara väcka ett intresse i att förundersöka sina köp innan avtal. Dessvärre så åker folk dit på enkla saker pga. impuls och dylikt. Vilket är känt att förblinda människan och låsa ut all förnuft. "Oj shit, den har en fräck nav,må vara utdaterad, men skitsamma den här måste jag bara ha".

Det är själva budskapet, om okunskap och ignorans. Bilhandlaren skriver en sak i annonsen, 30% stämmer inte. All data läggs in systematiskt och oftast slarvigt nuförtiden. Så vi får ta annonser som en enkel insikt på vad det handlar om, och inte som någon bibel som berättar om hur damasken monterades i fabriken.

Jag förespråkar endast att vår kunskap går före någon annans ord och påstående. Och genom ett sånt tankesätt så kommer det spara dig förskräckligt många timmar hos någon konsumentrådgivare och samtalskostnader till bilhandlaren etc.

Beroende på fel, orsak etc. Så kan man i flera fall beskylla bilhandlaren. Dvs interna osynliga fel som dykt upp tidigt efter köp.
Men oftast är det något vi kunde ha upptäckt, oftast enkelt genom att följa "princip-checklistan" för den omfattande styrningen. Om det nu så må vara v-lådan, AC'n osv.

Ni får gärna tolka mitt tidigare inlägg som ni önskar. Men för tusan koncentrera er på själva poängen och inte på all ironi. Vi har större skydd än vad många vet.

http://www.konsumentverket.se/Vara-omra … dhandlare/

Senast redigerat av -ADAM- (14 juni 2013)

Women spend their whole life to find the right man just to tell him everyday that he is wrong -_-
Audi TT Quattro "TTs Rieger" (2000)
dedline
14 juni 2013 · 143 Inlägg

mjo men alla är inte bilkunniga och kan titta på bilarna. man ska väll inte behöva ha med sig en mekaniker som skall titta på bilen bilen skall vara genomgången av firman som säljer bilen finns det något fel skall detta meddelas tycker jag. efter min upplevelse där och min systers köp av bil där och mitt samtal med dom så rekommenderar jag verkligen inte att någon normal människa skall köpa bil där.

Dom sa specifikt att bilen var felfri och Mycket bra som alla kamelryttare säger. sen att min syster är illa funtad och köper bil av sådana kan jag inte ro för.

Volvo 740 T5 "740 T5" (1988)
Anderholm
14 juni 2013 · 613 Inlägg

-ADAM- skrev:
Ni som köper bilar från olika bilhandlare, inte nödvändigtvis från "ammes" bilar och sedan kommer hem med trådig olja, visslande dump etc borde inte få köpa bilar överhuvudtaget.

Tumregeln är, att ni innan besöket studerar bilmodellen ni skall titta på, är ni osäkra på objektet/bilen i affären. Köp den då inte!

Att skylla på bilhandlare och annat BS är ju bara trams och bortförklaring för att ni är kassa inom ämnet.
Tittar ni på en bil med turbo?
- Ja fan kollar man att systemet fungerar som det skall. Felkoder etc med en enkel APP + BT enhet.

Är det en automat?
- Ja fan går man igenom checklistan för genomgång av automatlådor.

Sedan Oljan... Seriöst, hur klipsk får man vara att man inte kollar till den när man ska köpa bil?

Ni fattar förmodligen nu vad jag försöker säga.

Ett tips är att ni kollar upp Konsumenochtköplagen som är en otrolig garanti.
Bilhandlare som erbjuder 6 mån garanti etc är något vi som konsumenter redan har, utan att behöva betala en krona.
6 mån på fel som inte kan motbevisas av bilhandlaren är han skyldig att reparera/ta tillbaka objektet gentemot pengarna utan någon alls extra kostnad.
Sedan föreligger det massa andra paragrafer inom den lagen som är till vår fördel.

Ni som inte känner till detta är det inte konstigt ni blir argsinta och låter er ignorans ta över utloppet när ni blir tvungna att plocka fram sparbössan..

// Det är inte bilhandlaren som blir ert fall, det är eran okunskap och ignorans! Bara fram med fingrarna på bordet så magistern kan drämma in lite sunt förnuft och mindre fördomar.

eller är du en sån grabb som fuskar med ungefärliga saker

Du ska sälja din gamla slitna bil. Bort med kåpan och minimera ventilspelet till ett absolut minimum så kommer motorn kännas otroligt pigg och går tyst och fint. Åtminstone tills kunden har kört hem.

Missljud i bakaxel eller växellådor kan temporärt (som t.ex vi försäljning av bilen) åtgärdas genom att häva i Banan, sågspån, rejält med fett och sedan överfylla axel eller låda med olja.

Eller

Du har en bil som är hyfsat modern och vill inte att det ska plocka på för många mil eftersom det påverkar priset vid en eventuell försäljning. Självklart sätter du en brytare på signalkabeln från givaren som ger uppgiften till instrumentet, givaren sitter vanligtvis i växellådan eller bakaxeln. Har du tur räcker det med att plocka en säkring.


varför sitta och försvara bilnasare som ljuger?

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
-ADAM- 18+
15 juni 2013 · 22 Inlägg

Anderholm skrev:
Du ska sälja din gamla slitna bil. Bort med kåpan och minimera ventilspelet till ett absolut minimum så kommer motorn kännas otroligt pigg och går tyst och fint. Åtminstone tills kunden har kört hem.

Missljud i bakaxel eller växellådor kan temporärt (som t.ex vi försäljning av bilen) åtgärdas genom att häva i Banan, sågspån, rejält med fett och sedan överfylla axel eller låda med olja.

Eller

Du har en bil som är hyfsat modern och vill inte att det ska plocka på för många mil eftersom det påverkar priset vid en eventuell försäljning. Självklart sätter du en brytare på signalkabeln från givaren som ger uppgiften till instrumentet, givaren sitter vanligtvis i växellådan eller bakaxeln. Har du tur räcker det med att plocka en säkring.


varför sitta och försvara bilnasare som ljuger?

Jag är absolut inte förvånad över intellektualiteten på dessa responser som publiceras på garaget.org
Men för sakens rätta skepnad, så försvarar jag som sagt inte någons part. Är det något jag försvarar så är det Homo sapiens rätt att använda det som existerar bakom pannbenet, förnuftet och vad som än råkar finnas där. Även om saknaden är exceptionellt mångfaldig enligt dessa dumma responser. De medför framförallt ingenting till ämnet!!!

Ni varken skriver åsikter som rör ämnet, utan enbart min personligt vy på topic skribentens inlägg.
Det är ju iochförsig inte konstigt. Så inskränkta som många är så har det bara varit "volvo-raggare" som har berörts av mitt inlägg för att ni finner det på något sätt försvarsbart till Sveriges bilhandlares part.

Har ni inget annat att kommentera än mina inlägg så råder jag er att släppa det, och erkänna faktum att det är kunskapen och beredskap som tar er längst vid bilköp. End of story! Finns det något förnuft så kommer ni hålla med.

Men även jag vet att det finns skumma bilhandlare! (KÖP DÅ FAN INTE BIL DÄRIFRÅN). Polack, Finlänning som Svensk. Who gives a rats ass! Du ska köpa en bil, inte gifta dig med hans dotter! Gillar ni inte nyllet så försvinn och leta bil någon annanstans.

Nu handlar ju topic om just "Ammes" som är den sista jag kan försvara eftersom jag inte har någon erfarenhet av just den bilhallen.

Poängen är helt enkelt. Är bilen osäker, och misstänksam följt av bilhandlaren, så finns det ingen anledning att fortsätta förhandlingen. Utan gå vidare, man hittar alltid bättre. Nyckeln är att man aldrig ska ha bråttom vid bilköp, oavsett hur få existerande modeller av objektet ni letar som finns på nätet.

Women spend their whole life to find the right man just to tell him everyday that he is wrong -_-
Audi TT Quattro "TTs Rieger" (2000)
Anderholm
15 juni 2013 · 613 Inlägg

jag skapade tråden för att behandla ammes eftersom deras bilar och erbjudande verkar för bra för att vara sant..

så måste det också handla om det eller hur?

vem fan har med sig massa verktyg till en bilfirma som intygar att bilen är i toppskick

Adam skriver och försvarar bilhandlaren med trams

Att skylla på bilhandlare och annat BS är ju bara trams och bortförklaring för att ni är kassa inom ämnet.
Tittar ni på en bil med turbo?
- Ja fan kollar man att systemet fungerar som det skall. Felkoder etc med en enkel APP + BT enhet

Holmmis Svarar

vem fan har med sig massa verktyg till en bilfirma som intygar att bilen är i toppskick??

Adam skriver mer trams
Ni som köper bilar från olika bilhandlare, inte nödvändigtvis från "ammes" bilar och sedan kommer hem med trådig olja, visslande dump etc borde inte få köpa bilar överhuvudtaget.

Holmmis Svarar
bilfirman intygar att bilen är i toppskick ska de få fortsätta att sälja bilar med en insats som att spela på lotto?
eller är det bättre att diskutera dessa och undvika dem? tydligen inte enligt Adam då han tycker att bilfirmor kan sälja upppolerade vrak och lura folk och samtidigt få fortsätta sälja bilar eller?

Adam tramsar
Det är inte bilhandlaren som blir ert fall, det är eran okunskap och ignorans! Bara fram med fingrarna på bordet så magistern kan drämma in lite sunt förnuft och mindre fördomar.

Holmmis Svarar
Nej men fy alla bilhandlare jobbar som frivilliga med att rädda söta kattungar och hjälper gamla tanter över gatan INGEN bilhandlare försöker lura någon och har aldrig gjort det heller alla är 100% seriösa


Adam bögar loss
Jag är absolut inte förvånad över intellektualiteten på dessa responser som publiceras på garaget.org
Men för sakens rätta skepnad, så försvarar jag som sagt inte någons part. Är det något jag försvarar så är det Homo sapiens rätt att använda det som existerar bakom pannbenet, förnuftet och vad som än råkar finnas där. Även om saknaden är exceptionellt mångfaldig enligt dessa dumma responser. De medför framförallt ingenting till ämnet!!!


Holmmis Svarar
Eftersom jag startade tråden och besparade mig 140 mil genom att enkelt fråga andra som råkat illa ut med ammes bilar kan bara ge dig rådet att lämna tråden.

För DU tillför inget överhuvudtaget du vet inget om ammes som du själv skriver och du kommer säkert inte ens därifrån med tanke på dina argument känner du säkert en nasare som kränger bilar med RHG
och tycker att han säljer riktiga fina åk fast de egentligen borde höra hemma på Stena.

Lämna tråden ditt Fä ingen vill veta din åsikt iallafall

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Henrik-N
16 juni 2013 · 450 Inlägg

Köparen har alltid undersökningsplikt och ska förutsätta att handlaren handlar o god tro om inget annat besisas innan köp.

att åka och köpa en bil och ta säljaren allt han säger på orden, då får man skylla sig själv.

finns reglerat i kunsumentköplagen och köplagen beroende på om man är konsument eller företagare. i detta fall gäller KKL.

Henrik-N
16 juni 2013 · 450 Inlägg

Anderholm skrev:
jag skapade tråden för att behandla ammes eftersom deras bilar och erbjudande verkar för bra för att vara sant..

så måste det också handla om det eller hur?

vem fan har med sig massa verktyg till en bilfirma som intygar att bilen är i toppskick

Adam skriver och försvarar bilhandlaren med trams

Att skylla på bilhandlare och annat BS är ju bara trams och bortförklaring för att ni är kassa inom ämnet.
Tittar ni på en bil med turbo?
- Ja fan kollar man att systemet fungerar som det skall. Felkoder etc med en enkel APP + BT enhet

Holmmis Svarar

vem fan har med sig massa verktyg till en bilfirma som intygar att bilen är i toppskick??

Adam skriver mer trams
Ni som köper bilar från olika bilhandlare, inte nödvändigtvis från "ammes" bilar och sedan kommer hem med trådig olja, visslande dump etc borde inte få köpa bilar överhuvudtaget.

Holmmis Svarar
bilfirman intygar att bilen är i toppskick ska de få fortsätta att sälja bilar med en insats som att spela på lotto?
eller är det bättre att diskutera dessa och undvika dem? tydligen inte enligt Adam då han tycker att bilfirmor kan sälja upppolerade vrak och lura folk och samtidigt få fortsätta sälja bilar eller?

Adam tramsar
Det är inte bilhandlaren som blir ert fall, det är eran okunskap och ignorans! Bara fram med fingrarna på bordet så magistern kan drämma in lite sunt förnuft och mindre fördomar.

Holmmis Svarar
Nej men fy alla bilhandlare jobbar som frivilliga med att rädda söta kattungar och hjälper gamla tanter över gatan INGEN bilhandlare försöker lura någon och har aldrig gjort det heller alla är 100% seriösa


Adam bögar loss
Jag är absolut inte förvånad över intellektualiteten på dessa responser som publiceras på garaget.org
Men för sakens rätta skepnad, så försvarar jag som sagt inte någons part. Är det något jag försvarar så är det Homo sapiens rätt att använda det som existerar bakom pannbenet, förnuftet och vad som än råkar finnas där. Även om saknaden är exceptionellt mångfaldig enligt dessa dumma responser. De medför framförallt ingenting till ämnet!!!


Holmmis Svarar
Eftersom jag startade tråden och besparade mig 140 mil genom att enkelt fråga andra som råkat illa ut med ammes bilar kan bara ge dig rådet att lämna tråden.

För DU tillför inget överhuvudtaget du vet inget om ammes som du själv skriver och du kommer säkert inte ens därifrån med tanke på dina argument känner du säkert en nasare som kränger bilar med RHG
och tycker att han säljer riktiga fina åk fast de egentligen borde höra hemma på Stena.

Lämna tråden ditt Fä ingen vill veta din åsikt iallafall

på flera ställen i ditt inlägg skulle jag vilja säga att du är en otrevlig skit. de är fritt att svara på trådar, starta för fan ingen då om inte svaren passar.

om du behöver en verktygs låda för att utföra din undersökningsplikt. så gäller det ja!

toppskick, javisst kanske med hänsyn till modell, årsmodell och pris och fel man faktiskt kan förvänta sig på en sån gammal bil.

att tro att man får en ny bil är bara patetiskt.

xc90
16 juni 2013 · 406 Inlägg

Har själv handlat en billig(6000:-) bil därifrån.....fullt medveten om att där finns ALLTID nått o fixa till men priset va ändå rätt i detta fallet tyckte jag.
Som jag förstått det så handlar dom upp större partier av inbytesbilar från större firmor.....o då är det ju så att det finns nog INGEN som lämnar sin bil i inbyte fullservad,nybes,nylackad osv.....därav kan han hålla vettiga priser efttersom dom förmodligen bara tvättar o snyggar till bilarna lite.
Jag talar varken för eller emot firman utan detta är bara min syn på det hela.
Tipset blir att man bör nog ha kännedom om bilar ifall man handlar därifrån(o andra liknande småfirmor)

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang