Mr tuning ta coilovers audi a6 kan ej montera

DKn
25 april 2013 · 535 Inlägg

Hej har köpt ta coilovers av mr tuning och jag undrar hur jag skall fästa fjädrarna bak eller ja den ställbara delen. Har inte fått någon stor bricka med och ingen mutter till det? Så jag undrar ifall det är jag som gjort fel eller om någon vet ifall jag fått för lite delar? Hoppas ni fårstår min fråga.

Senast redigerat av DKn (25 april 2013)

_Jonsson
25 april 2013 · 150 Inlägg

På min qauttro B5 så är det bara dämparen i sig med en justerskruv ner till och en fjäder inget mer, resten använder man sig av orginal sakerna som redan sitter där.
Förstår ganska fort hur sakerna sitter om du hänger av hjulet och fundera en stund.


Edit: Läste lite fel. Ställbara skruvar och sånt tycker man du ska ha fått. Googla på fler kit för quattro även TA och se hur andras kit sett ut om det fattas nåt i ditt.

Senast redigerat av _Jonsson (25 april 2013)

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
DKn
25 april 2013 · 535 Inlägg

Bilen hänger på liften med fjäder och fjäder ben bort plockade. Fjädern bak skall ju ligga i (vet inte vad det heter) den saken man  justerar höjden med. Men ja undrar hur jag får fast den finns inga skruvar eller brickor med som de funnits med dom andra gångerna jag gjort det (dock andra bilar) men den saken som man justerar höjden med kan ju inte ligga löst på gummit ju.

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
25 april 2013 · 3 585 Inlägg

DKn skrev:
Bilen hänger på liften med fjäder och fjäder ben bort plockade. Fjädern bak skall ju ligga i (vet inte vad det heter) den saken man  justerar höjden med. Men ja undrar hur jag får fast den finns inga skruvar eller brickor med som de funnits med dom andra gångerna jag gjort det (dock andra bilar) men den saken som man justerar höjden med kan ju inte ligga löst på gummit ju.

Ta bilder. Låter som att det är som det brukar vara på billiga coliovers.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
_Jonsson
25 april 2013 · 150 Inlägg

Kanske inte ser likadant ut på våra bilar. Montera coilovers på en kompis  a4 -08 FWD och den hade fjäder och dämpare varförsig och den satt juster skruven nertill på fjädern utan att man skruva fast den i "skålen" på nått viss. Den spändes fast så den inte kunde glida i sidled när man skruva fast dämparen och fjädern vart i kläm.

Senast redigerat av _Jonsson (25 april 2013)

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
DKn
25 april 2013 · 535 Inlägg

_Jonsson skrev:
Kanske inte ser likadant ut på våra bilar. Montera coilovers på en kompis  a4 -08 FWD och den hade fjäder och dämpare varförsig och den satt juster skruven nertill på fjädern utan att man skruva fast den i "skålen" på nått viss. Den spändes fast så den inte kunde glida i sidled när man skruva fast dämparen och fjädern vart i kläm.

Ja det är precis det jag menar hur ma  får fast den i skålen. Känns ju inte säkert att åka om kring så annars. För när vi monterat det på andra bilar har de följt med en bult och en stor bricka som ma  lägger under skålen och fäster i justering skruven. Me  gjorde inte det nu. Så antog att man fått fel. Självklart skall ja rinha dom i morgon men blev så arg på skiten nu så vill se ifall någon kan råda bot på min okunnighet.

DKn
25 april 2013 · 535 Inlägg

_Jonsson skrev:
Kanske inte ser likadant ut på våra bilar. Montera coilovers på en kompis  a4 -08 FWD och den hade fjäder och dämpare varförsig och den satt juster skruven nertill på fjädern utan att man skruva fast den i "skålen" på nått viss. Den spändes fast så den inte kunde glida i sidled när man skruva fast dämparen och fjädern vart i kläm.

Hade ni kvar gummit undertill elle skall man ta bort det wå justeringskruven ligger kloss mot skålen?

_Jonsson
25 april 2013 · 150 Inlägg

Minns jag inte riktigt då det var ett tag sedan. Har för mig att nya ställbara delen inte passa över den så vi tog bort den.

Edit: Kolla om den finns gängor i så att en bult kan monteras. Fixa fram en bult och en bricka själv då om inte dom gjort fel med leveransen. känns ju lite säkrare.

Senast redigerat av _Jonsson (25 april 2013)

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
DKn
25 april 2013 · 535 Inlägg

Ok tackar blir kanske klart skruvad i helgen ändå. Men får återkomma när jag pratat med dom i morgon.

_Jonsson
25 april 2013 · 150 Inlägg

La till detta i mitt andra inlägg.

"Edit: Kolla om den finns gängor i så att en bult kan monteras. Fixa fram en bult och en bricka själv då om inte dom gjort fel med leveransen. känns ju lite säkrare."

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang