Har köpt mig en 855 GLT för några v sedan för det enorma priset av 5000 spänn.
Den ser hygglig ut i lacken (har blivit rostlagad vid något tillfälle men inget man ser utan att kolla närmare)
Dock verkar det ha brustit en del med service osv så det har blivit steg 1 att ordna.
dessutom misstände den vid gaspådrag på vägen hem men det var snabbt åtgärdat med nya stift och rengöring av tändstiftbrunnarna eftersom det tydligen varit ner vatten där. tack brorsans V40 för att jag så snabbt hittade felet, han hade exakt samma så det var det första jag kollade.
När jag köpte bilen fanns det inget som avslöjade om kamrem mm varit bytt de senaste 11500 milen så det blev prio 1 tillsammans med byte av vattenpump och allmänna filterbyten.
Sitter även ett sunkigt öppet luftfilter som ska kastas på skroten och ersättas med vanligt filter så fort jag får tag i en överdel till luftburken (skroten nästa)
Stereon var även den felkopplad så den gick när tändningen var av men inte i radioläget (åtgärdat med lite hjälp härifrån)
Så. listan över vad som ska göras ser just nu ut som fäljer (uppdateras så fort jag kommer på något nytt)
( X = klart, / = pågående)
[X] Byte Kamrem (storservice)
[X] Åtgärda misständning
[X] Fixa stereon
[X] Byta stereo
[X] Åtgärda oljeläckage
[ ] Ny framskärm vänster sida
[ ] Ny stötfångare bak
[ ] Ny grill
[ ] Byta R fronten
[ ] Snyggare fälgar/hjul
[ ] Nytt handtag på förardörren
[ ] Lacka handtag?
[ ] Byta säten
[ ] Byta till org fjädrar bak
Så är läget nu. kommer ta hjälp/inspiration härifrån under tiden
Just ja, så här ser den ut när den nyss kommit hem och gömt sig lite blygt i garaget. (bild tagen med mobilen)