Efterlysning min gamla tattiga e36 turbo.

schneberger
6 juli 2013 · 6 Inlägg

Man blir ju inte yngre och ibland tänker man tillbaka. och just nu är det någe som gnager.

Jag hade mellan åren 2001-2003/04 en 320 e36 turbo . som va trevlig men det kanske var lite väl mycket bonnsmide. det var min skolbänk så att säga.

det var illgrön till att börja med , men när jag sålde den så var den vit breddad , aluvinge i bak och kanske inte skitfin men ändå.

jag har väll några bilder på den från när den var grön men då den bara gick i skövde då så är det skövdefolken jag får vända mig till.  min tanke är mer om det är någon som möjligen har någon bild på den från när den var vit.

den gick från mig till en kille i karlstad för att sedan gå vidare till piteå. regnummer var sjw826 har jag för mig. jag vet att bilen såldes till finland och att hitta den där känns långsökt då det är många år sedan nu.

Men om du vet att du har någon bild på denna bil så hade jag gärna velat ha en . då nostalgi aldrig är nå dåligt.

jag väntar mig väll egentligen inte överhuvudtaget någe svar på denna tråd. men det hade varit trelivgt. den låg ute här på garaget för många år sedan, men är borttagen nu.

helst så skulle man ju vilja be bilen om ursökt för att man inte byggde hon bättre smile

tack på förhand
/Mackis

Saab 9-5 aero "saabikula" (2000)
Saab 9-3 aero "Blackie" (2006)
ErsdaHL
6 juli 2013 · 600 Inlägg

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: SJW826
Fabrikat: MAZDA MX-5

schneberger
6 juli 2013 · 6 Inlägg

som sagt inte helt säker på reggnumret. men det kan vara så att den där mazdan har fått reggnumret från min gamle. eller så kommer jag ihåg helt fel sad

Saab 9-3 aero "Blackie" (2006)
Saab 9-5 aero "saabikula" (2000)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
6 juli 2013 · 1 132 Inlägg

Syns inte reg numret på någon bild Du har?

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Tobzter
6 juli 2013 · 3 149 Inlägg

Såldes den till Finland så är de väl helt nytt reg nummer

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
schneberger
6 juli 2013 · 6 Inlägg

tobzter skrev:
Såldes den till Finland så är de väl helt nytt reg nummer

jupp det lär det va. men tanken var mest om någon såg denna tråd som kanske kände eller känner nån av dom som hade bilen efter mig såg tråden och kanske hade nån bild.  ett skott i mörkret är det , men man det är ju lov att hoppas smile

Saab 9-5 aero "saabikula" (2000)
Saab 9-3 aero "Blackie" (2006)
bmwp0wer
8 juli 2013 · 48 Inlägg

Du är lite av en legend bland bil folket i Tibro.. De finns en schneberger låda uppkallad efter dig.. Är de lite udda skruv o muttrar man behöver rotar man alltid igenom den lådan.. Räddat många i nödsituationer..

BMW 320 v8 "WHY NOT drift team" (1988)
schneberger
9 juli 2013 · 6 Inlägg

bmwp0wer skrev:
Du är lite av en legend bland bil folket i Tibro.. De finns en schneberger låda uppkallad efter dig.. Är de lite udda skruv o muttrar man behöver rotar man alltid igenom den lådan.. Räddat många i nödsituationer..

hahaha. underbart smile tänk att få bli legend såhär på gamla dar smile

dock så är det ju så att även om bmw´n inte var den vackraste överallt så förde den ändå nått bra med sig. Lärdom .

*snickrar vidare på nästa hoj*

Saab 9-5 aero "saabikula" (2000)
Saab 9-3 aero "Blackie" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang