Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

Streckkoden
26 augusti 2008 · 2 655 Inlägg

Lemzor: Tackar.. Alltid kul att läsa sådant som du skriver.. smile Nu har jag ju testat att åka japs i 2år och det har varit kul mellan allt strul.
Jo tanken är att Novan ska klara av att svänga lite, synd att man inte blir insläppt på Japmeet med jänk... smile

MicrO: Det kan du ge dej på.. Den som vet mest om mina hemska tankar är nog gubben.. Han verkar vara rätt så nöjd med mina planer.. smile

Portal Filkörning?
26 augusti 2008 · 852 Inlägg

hehe ja du streckis... jag tänker inte proppsa på att du ska behålla 200an... kanske e lika bra du får en nystart med ett annat projekt. särskillt med tanke på hur mkt den har krånglat för dig.


har dock en liten funderare på hur du skulle kunna lösa problemet med att komma in på japp meet cool big_smile
köp en mazda RX-3 tongue då får du jänk look i en japs med galen motor smile
(ja jag gillar mazda tongue )

de va bara en tanke i alla fall tongue förstår dig om du inte e så sugen på en fejk jänk hehe wink

lycka till!

Streckkoden
26 augusti 2008 · 2 655 Inlägg

Portal: Jo det känns som jag behöver något annat att födärva... smile
Jo wankel är bra störigt, låter sjukt fint men inte lika manligt som en riktig vinkel.. smile
Förhoppningsvis blir man väl insläppt på Gatebil eller liknande event.

Får se hur mycket kapital som blir över efter inköpet av nya projektet..

Streckkoden
23 september 2008 · 2 655 Inlägg

Var ett bra tag sen jag skrev i tråden, det som har hänt sen sist är att jag har varit runt och kollat på lite hus med garage. Dock så har det inte blivit något garageköp än.

Har även hunnit med ett antal torrkörrningspass med 200an.. smile

I helgen så var jag nere i Frankfurt på en stor mässa, fanns mycket roligt till japsare där nere men än så länge så står mitt beslut fast.

Portal Filkörning?
23 september 2008 · 852 Inlägg

inte hittat någon ny bil ännu då? och inte sållt 200an heller? :o

hmm aja stressa inte smile blir nog bäst att ta det lugnt och vänta tills du hittar ett riktigt bra erbjudande.
by the way, du måste ju inte ha ett hus med garage... du kan ju bygga ett eget PERFEKT garage big_smile med mekgrop/lyft o hela köret big_smile

Streckkoden
23 september 2008 · 2 655 Inlägg

Portal: Nej det är lugnt på bilfronten, kollar runt lite lätt efter en motor och låda till 200an, ska se till så att bilen går för egen maskin innan den säljs. Det kommer bli till våren det.

Nej då jag kollar runt lite och med lite tur så hittar jag på något lämpligt. Tanken har slagit mej ett par gånger, dock så springer det iväg fortare än vad man tror, speciellt om man ska ha lyft och allt..

Time will tell.

Micr0 MadLamb Racing
24 september 2008 · 372 Inlägg

oj...smile jag vet något som ingen annan vet hoppas jag !!!! mohaha

"De är polerat!"
Streckkoden
24 september 2008 · 2 655 Inlägg

MicrO: Du tillhör en väldigt liten skara, är bara 3-4pers som vet vad som är på g.... smile
Tycker inte att vi skriver mer om det ämnet.

Streckkoden
10 november 2008 · 2 655 Inlägg

Då var det dags att damma av den rödas tråd igen..

Har inte hänt speciellt mycket sen sist. Bilen står hemma och väntar på delar.
Men idag har jag fått tag på generator, startmotor, tändspolar och en oljepump. Bör få grejerna under veckan.
Sedan så fick jag med 2st växellådor i köpet av den silvriga.

Det jag saknar för att få ihop en motor nu är CASen och en schysst vevaxel.
Tanken är att lägga alla delar på lager inför senvintern, då ska motorn skruvas ihop och bilen kommer säljas.

Såg att jag lyckats hålla liv i tråden i över 2år nu.. smile Det lär ju firas med något??

Portal Filkörning?
10 november 2008 · 852 Inlägg

en STOR nyårsbomb placerad i bilen kanske? tongue neh de vore ju synd sad

how about en ny updatering med Highlights i projektet? alltså stora tidigare inträffade händelser smile

det hade inte suttit fel tongue såvida du nu inte har något nytt sjysst att bjussa på smile

MVH Ante

edit: Tävla i vem som kan ha flest smilies i ett inlägg??? big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile: tongue roll

Senast redigerat av Portal (10 november 2008)

Streckkoden
11 november 2008 · 2 655 Inlägg

Portal: Det kanske skulle vara något det... smile Nej det vore synd att förstöra en sån fin bil på ett sådant brutalt sett.
Får se om jag inte kan knappa ihop lite highlights från galenskaperna. För stunden så handlar jag motordelar för fullt, vill ha en komplett motor ligga i delar innan jag ger mej på den silvriga.

Kommer även en update i silver tråden med, men det spar jag till efter lunch.

Portal Filkörning?
11 november 2008 · 852 Inlägg

Sjysst! smile

Senast redigerat av Portal (11 november 2008)

Streckkoden
13 november 2008 · 2 655 Inlägg

Gjorde ett till framsteg på motordels fronten ikväll..
Har fått tag på en vev och CAS så nu är det bara lite packningar och lager som ska beställas, sen så har jag allt jag behöver för att få ihop en motor till den röda.

Har börjat gå igenom lite "highligts" under de 2 åren bilen har varit i mina ägor, får jag lite tid över i helgen så kommer den nog upp.

Mickius
14 november 2008 · 4 670 Inlägg

vad är planerna för den röda sen då? behålla eller ska den säljas?

Vet att du försökt få i väg den förut eller tänkt o bygga den till något kul big_smile

Streckkoden
15 november 2008 · 2 655 Inlägg

Mickius: Den röda kommer säljas till våren, räcker med en S13..
Har mest kollat intresset för karossen men nu har jag fått tag på alla motordelar som jag behöver så till våren får hon en ny ägare..

Kommer bygga på den silvriga, har lagt ut en massa pengar på den röda men det är inget mot vad den silvriga kommer kosta... smile

Streckkoden
15 december 2008 · 2 655 Inlägg

Nu så har jag fått hem en vev och CAS, med lite tur så kommer jag förbi motorrenoveraren imorgon och lämnar in veven för en kontroll. Så jag beställer hem rätt lager.

Nu när det mesta till motorn är hemma så kanske jag ska ta och uppdatera med lite bilder också.. smile
Blir nog ett litet ryck under veckan så höll ut.

Streckkoden
3 mars 2009 · 2 655 Inlägg

Nu är det dags att damma av alla delar som jag har liggandes..

Var ett tag sen jag uppdaterade tråden men under tiden så har kolvarna tvättats rena från all beläggning som blivit mellan allt strul.. smile
Fick hem kolvringar och topplocksbultar idag, ska förbi motorrenoveraren imorgon för att få veven kollad.
Så fort jag får besked på vilka lager jag ska beställa som kommer även packningssatsen att beställas.

Den silvriga är "nästan" klar för besiktning, då jag har mer jobb att göra med den röda så blir det lite mer tid till den istället.
Kameran åker nog med imorgon, så jag kan bjuda på lite bilder..

Streckkoden
26 mars 2009 · 2 655 Inlägg

Nu börjar det dra ihop sej mot motorbygge av den röda. En massa annat pyssel mest med den silvriga har gjort att den röda har fått stått orörd.

Veven har jag fått tillbaka, blocket är inlämnat i början av veckan. Bör få hämta det imorgon med lite flax. Blocket är inne för tvätt samt honing.
Kommer nog inte riktigt hinna med att börja snickra på motorn i helgen men till nästa helg så räknar jag med att vara igång.

Nya motordelar inför motorbygget. Kolvar och allt annat kommer det bilder på  när jag väl kommit igång.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/604744_srluca.jpg

tecman
26 mars 2009 · 1 741 Inlägg

Vad är det mitt högra öga skådar?! en packningssats utan toppackning?
Var hittar man sånna?
Är ju det jag behöver tongue (iofs beställt från apex redan men... kan ju vara bra att veta till nästa gång)

---Kan det vara mekonomen?----

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Streckkoden
27 mars 2009 · 2 655 Inlägg

tecman: Nej sån tur har du inte.. smile Sotningssatsen innehåller toppackning, jag la kompletterngssatsen över sotningssatsen på bilden..
Har inte hittat någon renoveringssats utan toppackning.

Jag har för dålig rabatt hos Mekonomen, tar alla delar från firmans leverantörer istället.. smile

Fick inget  block idag, kanske var lika bra det. Då kan jag inrikta mej på den silvriga i helgen istället.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang