Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

Portal Filkörning?
22 april 2009 · 852 Inlägg

Huga va jobbigt att hålla på till klockan 7 yikes att du orkar tongue

Micr0 MadLamb Racing
22 april 2009 · 372 Inlägg

dåre som jag sade inatt när du skicka sms..smile men sjukt bra jobbat!

"De är polerat!"
DPB Öh, barlös.
22 april 2009 · 300 Inlägg

Hua, läste "Bara rester kvar".  Ser bra ut. Fick lite hjärtklappning.

Matz-The-Man
22 april 2009 · 204 Inlägg

fan motorn kommer bli kanoners tror ja:)har en liten fråga vad är det för storlek och gänga  på banjo skruven som sitter i blocket till oljan på turbon? när jag köpte min så var nämligen den borta å det verkar ju van någon special såhmm

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
MixiL MadLamb Racing
22 april 2009 · 210 Inlägg

Du e galen Strecket, mecka hela natten... Håller tummarna för att hinner klart!! Hade jag haft tid hade jag kommit över och hjälpt dig skruva. Kommer dessvärre inte heller kunna åka något förän efter helgen, fullt program som det är. Men som sagt jag håller tummarna att allt går vägen och att bilen går igenom som den ska utan några problems.

tecman
22 april 2009 · 1 741 Inlägg

Skynda dig nu så du får silverpilen klar big_smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Streckkoden
23 april 2009 · 2 655 Inlägg

Tackar för alla kommentarerna, de behövs ikväll...

Var hem en sväng och sov, för att sedan åka in och handla lite soppaslang och klammer som saknades innan allt stänger. Gubben tittade förbi och hjälpte till ikväll.
Efter en hel del övertalning satt alla slangar där de skulle, vi fick modifiera vattenpumpens impellrar så de gick fritt när den monterades.
Vid 23 tiden så var det äntligen dags att börja veva runt motorn och bygga oljetryck.

Upptäckte till min fasa att det blivit en oljepöl på golvet, undertecknad hade skruvat banjon till oljan (turbon) i fel hål... smile Borde inte ha skrivit det men den bjuder jag på.
Åtgärdar tabben och drar runt motorn en sväng till innan strömmen till tändspolarna samt soppapumpen kopplas in.
Motorn hostar igång och vi ställer tändningen, har ingen riktig tomgång så vi börjar skruva lite på AAC ventilen.

Efter ca 1-2minuters hostande på ca 500rpm så låter det metalliskt och motorn dör.
Jag och gubben kollar på varandra och undrar, drar runt motorn lite snabbt igen och konstaterar att ett ram/vevlager har skurit.. sad

Har bara använt nya delar till bottendelen samt hela botten har varit inlämnad på motorrenovering för översyn. Det är för tidigt för att säga exakt vad som har orsakat felet men en sak är säker.'
Besiktningstiden 11.20 idag är avbokad.
Bilen kommer stå ett tag innan jag river ur motorn för att se vad som ställt till allt.
Ska försöka bli lite mänsklig igen.. smile

Ingen idé att hänga läpp, bara att bita ihop och åtgärda felet. Måste åka lite 200a i sommar.

Matz-the-man: Det är M10x1 på banjoskruven, samma som på turbon.

Senast redigerat av Streckkoden (23 april 2009)

Lemzor
23 april 2009 · 67 Inlägg

hmm nån måste ha lagt en förbannelse över den röda... helt sjukt att du orkar, jag blir helt matt bara jag läser om motgångarna..tongue lycka till iaf=)

Nissan 200sx s13 "The Nitz" (1991)
darkwizard Fordonstekniker
23 april 2009 · 1 740 Inlägg

Strecket, förbannade Murphy att aldrig lämna dig ifred. Satsa på den silvriga istället, den röda är döds dömd.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
tecman
23 april 2009 · 1 741 Inlägg

Du måste ju nästan ha dragit åt överfallen ruggigt fel eller glömt något PÅ lagret. smile

En ca18det går bevisat 8 km med fullgasrepor och mappning innan den rasar ett ramlager som har NOLL smörjning (lagerhalvorna åt fel håll så lagret inte fick någon olja.) smile

Man blir nyfiken vad du gjort... Men som sagt få ihop den nu så du får råd att bygga klart silverpilen!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Mickius
23 april 2009 · 4 670 Inlägg

skulle med vilja veta vad som gått fel? säker på att de är lagrena som håller på?

LocKtar Herr
23 april 2009 · 1 722 Inlägg

tecman skrev:
Du måste ju nästan ha dragit åt överfallen ruggigt fel eller glömt något PÅ lagret. smile

En ca18det går bevisat 8 km med fullgasrepor och mappning innan den rasar ett ramlager som har NOLL smörjning (lagerhalvorna åt fel håll så lagret inte fick någon olja.) smile

Man blir nyfiken vad du gjort... Men som sagt få ihop den nu så du får råd att bygga klart silverpilen!

big_smile ofan...

Körig för dej streckis! Hoppas du löser det inom kort! lycka till.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Streckkoden
23 april 2009 · 2 655 Inlägg

Lemzor: Det är nog den röda som ger tillbaka på all banåkning genom åren.. smile

Darkwizard: Murphy är bevisligen uppe i norrland hos tecman.. smile

tecman: Vi var noggranna med att hålla överfall och veven rena innan monteringen samt allt är draget enligt verkstadshanboken. Ljudet som uppstod läter som lagerljud men det kommer visa sej när motorn är ur bilen och nerplockad igen.

Locktar: Självklart kommer det att lösa sej.. smile

Ihelgen så ska jag och Micr0 besöka MPH mässan och drömma oss bort en stund, sen så ska den röda dras hem igen.
Det lutar åt att motorn kommer lyftas ur bilen igen under nästa helg.
Var förbi motorkillarna idag och förvarnade dem om vad som kommer att dyka in inom kort..
Med tanke på den korta stunden som motorn gick igår så har vi bara kommit med en gissning på vad som har hänt. Dock så var det ett typiskt lagerljud..

Kommer uppdateringar i tråden så fort jag har rivit ner motorn.

Matz-The-Man
23 april 2009 · 204 Inlägg

fy fan vad synd hoppas  det inte är allt för allvarligt smile men du är inte ensam om att ta fel olje hål gjorde det samma här om dan:) var helt säker på att det var rätt å antog att det bara saknades en plugg till det andra:) kommer det olja ur båda? han inte uppfatta det:P

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
Portal Filkörning?
24 april 2009 · 852 Inlägg

Blää fy fan den röda är inte kompis med dig alltså :S

Konstigt att den inte höll längre... måste ju varit något du missat vid monteringen tycker jag sad

Jag vet att du löser det i alla fall, som tur är. Vik inte undan för någonting kämpa vidare bara!

GERT35
24 april 2009 · 49 Inlägg

skicka ett pm om du vill ha hjälp att riva ur motorn  :-)

Volvo 855 "t6" (1998)
s12 Nissan Gazelle
24 april 2009 · 1 460 Inlägg

va tråkigt de med din S13 , hoppas att du får i ordning på den

Nissan Silvia
Streckkoden
24 april 2009 · 2 655 Inlägg

Matz-the-man: Visst är det tråkigt, men med tanke på missljudet så är det inget litet fel utan det lät dyrt..
Det andra bulthålet är pluggat så det finns bara en utgång till oljan på turbosidan.

Portal: Nej det var länge sen vi var kompisar.. smile Jo något har vi gjort fel vid monteringen helt klart. Frågan är bara vad.. Ni som har hängt med i tråden ett tag vet att jag inte ger upp i första taget..

GERT35: Tackar för erbjudandet men risken är överhängande att jag river ur motorn ikväll.

s12: Självklart så kommer jag få ordning på den röda.

Både jag och gubben har gått och klurat på vad vi gjorde för fel förra helgen, hade nästan tänkt ta "semester" från den röda i helgen men nu är jag lite för nyfiken på att se vad som har hänt.
Ska åka förbi firman snart och se om det finns en ledig lyft. Finns det plats på verkstan så kommer nog motorn att lyftas ur i helgen.

s12 Nissan Gazelle
24 april 2009 · 1 460 Inlägg

Streckkoden : de e bra de , så att du kan glida runt i vår med din röda S13

Nissan Silvia
Streckkoden
24 april 2009 · 2 655 Inlägg

Det hände inte så mycket idag, fick hjälp att skjuta in bilen på verkstan..
Nu så väntar något som jag nästan glömt bort hur det smakar, kall öl och en chips påse.. smile

Kommer börja med motorn imorgon eftermiddag istället.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang