Folk vandaliserar min bil?

chromatic91
2 oktober 2013 · 90 Inlägg

Hej hej!

Jag har på senare tider haft lite märkliga problem på parkeringen, det är så att folk verkar vandalisera min bil och jag förstår inte riktigt logiken bakom beteendet men jag antar att det är möjligt att det bara är pubertala tonåringar med aggressionsproblem.

Det är en fin gammal Volvo 240 från 1983.

Det började ganska milt, folk bröt bara av min antenn och satte på klistermärken på bilen.

Men nu har dom skruvat av och stulit registreringskyltarna, slangat bensin och slagit bucklor i bilen.

Det är en väldigt välanvänd parkering med mycket belysning nära centrum av Lilla Edet, men på nätterna är det väldigt lite människor i området trots allt. Så det är väl då som dom slår till.

Några tips på vad man kan göra, måste man ge upp och flytta bilen långt ifrån där man bor, eller finns det något annat alternativ? Garage finns inte tillgängligt.

KHRacing
2 oktober 2013 ·

regskyltarna måste du polisanmäla på direkten. Utan minsta tvekan

Zwudda Refined
2 oktober 2013 · 1 770 Inlägg

220v direkt i karossen, enkelt och funktionellt larm...

chromatic91
2 oktober 2013 · 90 Inlägg

KHRacing skrev:
regskyltarna måste du polisanmäla på direkten. Utan minsta tvekan

Givetvis har jag anmält att skyltarna är stulna. Tack.

chromatic91
2 oktober 2013 · 90 Inlägg

Zwudda skrev:
220v direkt i karossen, enkelt och funktionellt larm...

Jag har funderat på detta, men blir det inte någon sorts kortslutning då? Och jag är inte säker på om det är lagligt heller, det är ju lätt att råka komma åt bilen när man går ut ur sin egen bil. Det kan ju tolkas som en hälsorisk.

DoAe Hobbymekaniker / IT-Tekniker
2 oktober 2013 · 353 Inlägg

220v och rörelse sensor. Första nuddandet av bilen, tidstyrt relä börjar ticka, när timerna man satt går ur, 220v i karossen smile

Kika gärna in mitt lilla BMW projekt: BMW E90 325i - Små planer hittils
BMW E90 325i "FUN" (2007)
jetta16v
2 oktober 2013 · 1 534 Inlägg

DoAe skrev:
220v och rörelse sensor. Första nuddandet av bilen, tidstyrt relä börjar ticka, när timerna man satt går ur, 220v i karossen smile

Det här lät väldigt spännande smile

Till TS, sjukt tråkigt med idioter som inte kan låta bli att förstöra andras grejer, nackskott på såna...

Rensvinf
2 oktober 2013 · 528 Inlägg

220v i karossen är säkerligen "spännande", men inte lika spännande när någon eventuellt skadar sig, eller anser sig ha blivit skadad, och anmäler det till polisen.

Djo
2 oktober 2013 · 10 163 Inlägg

Flytta den får parkeringen om den är i bra skick sådan bil borde stå i garage (inte vanligt med fräscha snygga 240is längre)

Tråkigt du ej får ha den ifred. sad

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
MVPerformance
2 oktober 2013 · 755 Inlägg

Rensvinf skrev:
220v i karossen är säkerligen "spännande", men inte lika spännande när någon eventuellt skadar sig, eller anser sig ha blivit skadad, och anmäler det till polisen.

man skadar sig inte utav volten wink kan få någon brännskada men minimalt sen ska man ha en kamera som filmar på bilen så man kan stödja upp eventuella skador om man skulle bli anmäld.

If you want to win, You mustn't loose.
Volvo 945 Turbo "TEAM ABBOORREEE" (1994)
Dometros
2 oktober 2013 · 434 Inlägg

Läste bara lilla edet, drog slutsatsen därifrån.

http://www.youtube.com/watch?v=rVjAXdF2QE4

Rensvinf
2 oktober 2013 · 528 Inlägg

MSpader skrev:

Rensvinf skrev:
220v i karossen är säkerligen "spännande", men inte lika spännande när någon eventuellt skadar sig, eller anser sig ha blivit skadad, och anmäler det till polisen.

man skadar sig inte utav volten wink kan få någon brännskada men minimalt sen ska man ha en kamera som filmar på bilen så man kan stödja upp eventuella skador om man skulle bli anmäld.

Nu var det säkerligen inte allvarligt menat med uppmaningen om att strömföra karossen, men om så är fallet, så är det givetvis olagligt.  Brännskador räknas säkerligen som någon form av misshandel då någon uppsåtligen strömfört bilen för att skada.  Detta borde vara oavsett om du filmat någon som till synes angriper din bil.

Ta en laptop, vinkla den mot parkeringen över en helg (om du har uppsikt) och låt filma en helg. Om du ser något sedan, så anmäl.

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 oktober 2013 · 2 390 Inlägg

Dometros skrev:
Läste bara lilla edet, drog slutsatsen därifrån.

http://www.youtube.com/watch?v=rVjAXdF2QE4

Där har vi feta gangsters tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Unleash
2 oktober 2013 · 370 Inlägg

Dometros skrev:
Läste bara lilla edet, drog slutsatsen därifrån.

http://www.youtube.com/watch?v=rVjAXdF2QE4

The hoods of lilla edet är inte att leka med.

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Dupond och Dupont
2 oktober 2013 · 581 Inlägg

Göm dig i buskarna med paintbollgevär ! big_smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
Volvofarfar
2 oktober 2013 · 1 312 Inlägg

Lägg dig i skuffen med en motorsåg. hör du att någon rör bilen, starta sågen, sparka upp luckan och varva!!!
kan nog lova att dom inte rör bilen igen.. big_smile

Senast redigerat av Volvofarfar (2 oktober 2013)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
andreas1
2 oktober 2013 · 1 020 Inlägg

Volvofarfar skrev:
Lägg dig i skuffen med en motorsåg. hör du att någon rör bilen, starta sågen, sparka upp luckan och varva!!!
kan nog lova att dom inte rör bilen igen.. big_smile

Tråkigt om det ej händer nåt på hela helgen, tråkigt att ligga i skuffen i 3 dagar med en motorsåg som sällskap.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
andreas1
2 oktober 2013 · 1 020 Inlägg

Bodde för några år sen i en förort med mycket problem med skadegörelse o inbrott.
Köpte en gammal saab av grannen efter han fått den stulen 7 ggr på 3 mån.
Gled in på macken för o tanka,  då satt tuffa gänget där .
Den ena kväkte av sig att han kunde sno bilen på 1 sek.
Svaret han fick tillbaka var att nä för när du försökt kommer jag såga av varenda finger på dig, o händer något med bilen nu får du för detta.
Jag var den enda som ej blev utsatt alls på hela gatan.
Det var uppenbarligen snorungarna som höll igång där, tråkiga var att eftersom min bil alltid klara sig trodde grannarna det var jag som hitta på skit i området.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
jetta16v
2 oktober 2013 · 1 534 Inlägg

andreas1 skrev:
Bodde för några år sen i en förort med mycket problem med skadegörelse o inbrott.
Köpte en gammal saab av grannen efter han fått den stulen 7 ggr på 3 mån.
Gled in på macken för o tanka,  då satt tuffa gänget där .
Den ena kväkte av sig att han kunde sno bilen på 1 sek.
Svaret han fick tillbaka var att nä för när du försökt kommer jag såga av varenda finger på dig, o händer något med bilen nu får du för detta.
Jag var den enda som ej blev utsatt alls på hela gatan.
Det var uppenbarligen snorungarna som höll igång där, tråkiga var att eftersom min bil alltid klara sig trodde grannarna det var jag som hitta på skit i området.

HAHAHAHA, vändningen i storyn var awesome!

big_smile

andreas1
2 oktober 2013 · 1 020 Inlägg

jetta16v skrev:

andreas1 skrev:
Bodde för några år sen i en förort med mycket problem med skadegörelse o inbrott.
Köpte en gammal saab av grannen efter han fått den stulen 7 ggr på 3 mån.
Gled in på macken för o tanka,  då satt tuffa gänget där .
Den ena kväkte av sig att han kunde sno bilen på 1 sek.
Svaret han fick tillbaka var att nä för när du försökt kommer jag såga av varenda finger på dig, o händer något med bilen nu får du för detta.
Jag var den enda som ej blev utsatt alls på hela gatan.
Det var uppenbarligen snorungarna som höll igång där, tråkiga var att eftersom min bil alltid klara sig trodde grannarna det var jag som hitta på skit i området.

HAHAHAHA, vändningen i storyn var awesome!

big_smile

Ett bra bevis på att man kan göra saker utan att koppla 220 volt el sitta i bilen över en helg.
Leta upp tuffa gänget i närheten o muta dom, du får reda på vem det är o då kan man skrämma dom lite snyggt.
Sätt klistermärke från nåt mc gäng
Sätt en daschcam i bilen över helgen.

Jag har min bil inlåst bakom 5 lås stor bom och larm som ringer mig, tråkigt att det ska behövas för att folk inte respekterar folks egendom.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang